Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 kwi 2024, o 20:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 gru 2010, o 17:28 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2010, o 14:33
Posty: 365
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Romet Ogar 205
Jawa 50 Mustang
Kinroad XT110Q

GG: 1774925
Województwo: Podkarpackie
Witam, mam pytanie, ponieważ będę kupował cylinder ( albo szlifował ) Będę i również wymieniał tłok, wyczytałem, że na 1 pierścieniu należy się spodziewać wyższych obrotów, i mam tutaj pytanko, jeżeli bym kupił 3 pierścieniowy tłok i założył na środkowy rowek 1 pierścień, to tłok był by już odchudzony przy kupnie, czy mam rację? Wpłynęło by to chyba na pracę silnika, no tak tylko czy będzie dało odpalić silnik? Chyba tak.

Gdy ściągałem zatarty cylinder gdy kupiłem jawkę również miałem 1 pierścień założony. Myślę, że żeby stosować tłok z 1 pierścieniem trzeba by by było mieć cylinder wraz z tłokiem w idealnym stanie aby nie tracić na kompresji.

_________________
=Mój kanał YouTube=
=Moja JAWA 50 [after tuning]=
=Mój Ogar 205=
=Mój Kinroad XT50Q=
=Mój profil na PJ=


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 9 gru 2010, o 17:31 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2010, o 18:23
Posty: 94
Pojazd: Romet Komar 2352, Chart 210, Ogar 200 i inne
GG: 18304459
Województwo: Opolskie
Mi ten pomysł jakoś nie podchodzi. Na Twoim miejscu bym sobie kupił dwu pierścieniowy tłok i będziesz miał jak znalazł, a nie bawienie się w jeden pierścień, gdy masz miejsce jeszcze na dwa.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 9 gru 2010, o 17:35 
Albo zamów sobie tłok jednopierścieniowy.


Góra
  
 
PostNapisane: 9 gru 2010, o 17:37 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2010, o 14:33
Posty: 365
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Romet Ogar 205
Jawa 50 Mustang
Kinroad XT110Q

GG: 1774925
Województwo: Podkarpackie
Wiesz, chcę mieć pewność, że się silnik nie posypie, a próbować zawsze warto bo można uzyskać naprawdę dobre efekty.

No tak, zamówiłbym sobie, ale 3 pierścieniowy jest lżejszy, ponieważ ma 3 rowki a jeden ma tylko 1 :) Zawsze coś... A obroty wyższe.

_________________
=Mój kanał YouTube=
=Moja JAWA 50 [after tuning]=
=Mój Ogar 205=
=Mój Kinroad XT50Q=
=Mój profil na PJ=


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 9 gru 2010, o 17:39 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2010, o 18:23
Posty: 94
Pojazd: Romet Komar 2352, Chart 210, Ogar 200 i inne
GG: 18304459
Województwo: Opolskie
Dla mnie pomysł z jednym pierścieniem na trój-pierścieniowym tłoku jest nie trafiony. Mieszanka Ci będzie wpadała w rowek przeznaczony na ten górny pierścień. Według mnie lepiej odchudzić i założyć dwu-pierścieniowy tłok, albo zamówić jedno-pierścieniowy, tak jak mówi termos. Nigdy się nie spotkałem co prawda, ale poszukać można.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 9 gru 2010, o 17:55 
Styler
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2009, o 13:12
Posty: 4692
Lokalizacja: Dynów
Pochwały: 69
Pojazd: Passat B5 1.9 TDI
+ reszta gruzów

GG: 927572
Województwo: Podkarpackie
I co, to, że minimalnie lżejszy to naprawdę nic Ci nie da :) .

_________________
Podpis zbyt rozbudowany : pokaż podpis
Było:
Romet Stella 94'
Simson SR50 88'
Kingway Yarox 2007'
Romet Mińsk 400A
Romet Kadet M780
Romet Ogar 200
Romet Komar 2352
Romet Ogar 200
Gilera Runner 70ccm malossi
Romet Komar 2351
Seat Cordoba 6K
Rover 214 SI 103km
Audi A4 1.9 TDI

Jest:
Passat B5 1.9 TDI
WSK 125
Romet Pony 301 "motorynka"
Romet Komar 2320 ''sztywniak''
Romet Pony M2 88'
Romet Pony M2 88
Romet Pony M3 84''


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 9 gru 2010, o 17:57 
Można założyć tłok jedno pierścieniowy i to będzie chodzić, ale czy jest sens takiego zakładania? Przecież seryjny silnik nie jest strojony na 12000 obr/min. i jemu nie potrzeba takich wysokich obrotów. Już lepiej jest odchudzić go na maxa i tyle.


Góra
  
 
PostNapisane: 9 gru 2010, o 18:17 
Poziom

Dołączył(a): 4 wrz 2009, o 15:38
Posty: 28
Pochwały: 1
Pojazd: .
GG: 0
Województwo: Mazowieckie
Pomyśl- jakby dodatkowe rowki na tłoku pomagały w zwiększeniu mocy silnika, w jakimś silniku byłoby to na pewno zastosowane. Ale skoro tak nie jest, zapewne to nic nie daje, albo nawet przeszkadza- rowki łączą kanały. Ale jak chcesz, załóż ten 1 pierścień, odpal (o ile się uda) i napisz jak (jeżeli w ogóle) zmieniły się osiągi... A, i jeszcze jedno- tu masz pełny wybór tłoków do jawki, w tym też jednopierścieniowe: http://www.fichtlkramek.cz/zbozi/pionyr ... st_krouzky


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 9 gru 2010, o 18:23 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 kwi 2009, o 13:37
Posty: 2312
Pochwały: 25
Pojazd: Volverine
GG: 0
Województwo: Pomorskie
Zmniejsza to stopień sprężenia, nie polecam. Ja bym chciał tłok 3 - pierścieniowy :)

_________________
Dziadek: "... dowód na to, że fiat potrafi zrobić lepsze lepsze auto niż typowy golf 4... "
:D Italia Engine Power! :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 9 gru 2010, o 18:42 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 cze 2010, o 14:33
Posty: 365
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd: Romet Ogar 205
Jawa 50 Mustang
Kinroad XT110Q

GG: 1774925
Województwo: Podkarpackie
3 pierścieniowego na pewno nie dam, dam 2, ale na 1 pierścionku i tak sprawdzę jak działa i zamelduje tutaj. :)

_________________
=Mój kanał YouTube=
=Moja JAWA 50 [after tuning]=
=Mój Ogar 205=
=Mój Kinroad XT50Q=
=Mój profil na PJ=


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net