Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 30 kwi 2024, o 11:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 lip 2013, o 17:22 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2009, o 18:38
Posty: 1062
Pochwały: 20
Pojazd: VW Corrado 2.0 16V, Komar, Jawka, Pegaz
GG: 7905252
Województwo: Śląskie
Jak zaczął kichać to sprawdź czy gaźnik się nie zapchał albo ze swiecą coś nie tak. Musisz się z tym pobawić trochę. Może za bardzo albo za mało podgiąłeś, jeżeli w dalszym ciągu to nie pomoże to zostaje ci tylko zmiana dysz na większe.
Inne dysze do tego gaźnika możesz kupić tylko w zestawie. Koszt 10-15zł + wysyłka.

np. http://allegro.pl/dysza-glowna-simson-s ... 06827.html
Dysze 72 -80

http://www.stazet.inkontrahent.pl/produ ... ml?ref=qq1

Proponuję wybrać ten drugi zestaw, ponieważ dysza 80 (największa w 1 zestawie) raczej wiele tutaj nie pomoże.

_________________
Simson S51 B2-4/1 Electronic: http://www.bikepics.com/members/Dawid56 ... lectronic/
Romet Komar 3 2351/52W http://skutery.polskajazda.pl/Motocykle ... omar/84738
Romet Ogar 200: http://www.bikepics.com/members/dawid56/88ogar200/
Romet Kadet M780: http://www.bikepics.com/members/dawid56 ... 324459&s=0


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 20 lip 2013, o 17:24 
VIP

Dołączył(a): 25 lip 2010, o 14:12
Posty: 2137
Lokalizacja: Okolice Gdańska
Pochwały: 31
Pojazd: Ogar 200
GG: 0
Województwo: Pomorskie
Do ogara powinna wystarczać dysza 72, przynajmniej u mnie tak było na 16n1-11.

_________________
Podpis zbyt rozbudowany : pokaż podpis


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 20 lip 2013, o 17:28 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sie 2012, o 21:11
Posty: 826
Lokalizacja: Z.M.C
Pochwały: 11
Pojazd: Romet Ogar 200
GG: 0
Województwo: Lubelskie
W ogarze dysza 72 starczy spokojnie wiem to z doświadczenia bo mam gaźnik 16n3-4.

_________________
Remont Ogara :) - 46%


Temat o Ogarze : by-kapitan-t13619.html

Projekt silnika jawki z cylindrem simsona : silnik-jawa-223-z-cylindrem-simsona-50ccm-narazie-t15575.html


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 20 lip 2013, o 21:33 
Poziom

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 19:30
Posty: 6679
Pochwały: 108
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.4 16V, BMW 330d
GG: 0
Województwo: Łódzkie
MZA podaje, że dysza 72 w simsonach jest dobra nawet pod S70, więc i w ogarze spokojnie taka dysza wystarczy.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 21 lip 2013, o 12:26 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2009, o 18:38
Posty: 1062
Pochwały: 20
Pojazd: VW Corrado 2.0 16V, Komar, Jawka, Pegaz
GG: 7905252
Województwo: Śląskie
Dysza 70 a 72 to jest praktycznie bez różnicy.

_________________
Simson S51 B2-4/1 Electronic: http://www.bikepics.com/members/Dawid56 ... lectronic/
Romet Komar 3 2351/52W http://skutery.polskajazda.pl/Motocykle ... omar/84738
Romet Ogar 200: http://www.bikepics.com/members/dawid56/88ogar200/
Romet Kadet M780: http://www.bikepics.com/members/dawid56 ... 324459&s=0


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 21 lip 2013, o 12:53 
JuniorAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 21:13
Posty: 2570
Lokalizacja: Do ustalenia.
Pochwały: 74
Pojazd: Simson S51, FSO Polonez Caro '96 & Atu '00
GG: 0
Województwo: Mazowieckie
Praktycznie jest ogromna różnica ;]
Tak się składa, że ostatnio regulowałem 16N1-11 i na dyszy 70 niskie obroty były ok, ale nie mógł wycisnąć więcej jak 50km/h, po zmianie dyszy na 72 ciśnie jak należy.

_________________

''Jak zapiełem dwójke to mi gała w rence została'' ~ Malinowski
Abimex Power!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 21 lip 2013, o 13:48 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 18:07
Posty: 666
Lokalizacja: Jaworzno
Pochwały: 4
Pojazd: Ogar 200, Kawasaki KX 125
GG: 10972302
Województwo: Śląskie
Kurde, panowie... Dziwi mnie to, że na ssaniu jeździ idealnie... i nie moge go teraz wyczuć.. Muszę to wsiąść ściągnąć go całego porobić wszystko należycie... Cały gaźnik to nowy IFA nie żadna podróbka.. Chciałbym, go zrobić bo z tego co widzę to mniej pali i lepiej się lata. No a dysze to przydałoby się kupić jakieś porządne nie? produkują jeszcze te niemieckie?

_________________
http://tomaszgs.cba.pl/ - old new tuning :P

https://www.facebook.com/pages/Motorowe ... 0370470196


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 21 lip 2013, o 13:51 
JuniorAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 21:13
Posty: 2570
Lokalizacja: Do ustalenia.
Pochwały: 74
Pojazd: Simson S51, FSO Polonez Caro '96 & Atu '00
GG: 0
Województwo: Mazowieckie
Jeśli sugerujesz się tym, że na gardzieli gaźnika jest znaczek IFA i z boku nabite jest ''16N3-'' bez dobitej 4 to pozdro dla ciebie, bo to china. IFA nie robiła gaźników, tylko BVF.

_________________

''Jak zapiełem dwójke to mi gała w rence została'' ~ Malinowski
Abimex Power!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 21 lip 2013, o 14:39 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 18:07
Posty: 666
Lokalizacja: Jaworzno
Pochwały: 4
Pojazd: Ogar 200, Kawasaki KX 125
GG: 10972302
Województwo: Śląskie
Nabite jest IFA pod spodem jest 16n3-5

_________________
http://tomaszgs.cba.pl/ - old new tuning :P

https://www.facebook.com/pages/Motorowe ... 0370470196


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 21 lip 2013, o 18:30 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 paź 2009, o 18:38
Posty: 1062
Pochwały: 20
Pojazd: VW Corrado 2.0 16V, Komar, Jawka, Pegaz
GG: 7905252
Województwo: Śląskie
Browc napisał(a):
Praktycznie jest ogromna różnica ;]
Tak się składa, że ostatnio regulowałem 16N1-11 i na dyszy 70 niskie obroty były ok, ale nie mógł wycisnąć więcej jak 50km/h, po zmianie dyszy na 72 ciśnie jak należy.

Nie jest powiedziane że winny był rozmiar dyszy(chyba że obie dyszy były nowe tej samej firmy w co wątpię). Mogła tamta dysza być uszkodzona, zapchana, rozkalibrowana lub była byle jakiej jakości i wcale niewiadomo czy miała w rzeczywistości rozmiar 70.

U mnie jak zmienie dysze (mam 72) na 70 to praktycznie różnicy nie ma, dopiero jak 67 założe to coś czuć, ale również można go wyregulować. Kiedyś w jawce tak samo jeździłem na tych dyszach odblokowanych (bodajżę 68 i 38 chyba) i założyłem te zablokowane 65 i 35 to tak samo żadnej różnicy nie było, jechał tak samo, jak go zalewało tak go zalewało.
Mateusz12321 w swoim 70/4/3 miał gaźnik style pro 21 i i jeździł na dyszy 80 i 95. Na obu dyszach płynna regulacja była możliwa, na 95 oczywiście trochę większa moc i spalanie.
Magister napisał(a):
MZA podaje, że dysza 72 w simsonach jest dobra nawet pod S70

Tak, tylko że jest taka różnica, że w 16n3-4 do S51 masz dyszę 70 i iglicę na 4 rowku (wg oryginalnych parametrów z instrukcji), a w S70 masz 72 i iglicę na 3 rowku, a gaźnik 16n1 jest taki sam do 50 jak i do 70. Oczywiście można zrobić tak, że założysz sobie gaźnik 16n3-4 do S70 tyle że iglica musiała by wtedy być na 5 rowku i jeżeli zaszła by potrzeba dać by ją niżej to było by to niemożliwe, dlatego jest gaźnik 16n3-5.

Ja uważam że nawet jakbyś kupił dysze 80 i dał iglicę na 1 rowek od góry to będzie podobnie jakbyś kupił dysze np. tą 72 i dał iglicę na 4-5 rowek od góry.

_________________
Simson S51 B2-4/1 Electronic: http://www.bikepics.com/members/Dawid56 ... lectronic/
Romet Komar 3 2351/52W http://skutery.polskajazda.pl/Motocykle ... omar/84738
Romet Ogar 200: http://www.bikepics.com/members/dawid56/88ogar200/
Romet Kadet M780: http://www.bikepics.com/members/dawid56 ... 324459&s=0


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net