Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 kwi 2024, o 22:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lip 2013, o 21:07 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 18:07
Posty: 666
Lokalizacja: Jaworzno
Pochwały: 4
Pojazd: Ogar 200, Kawasaki KX 125
GG: 10972302
Województwo: Śląskie
Witam, jak podciągnę linkę ssania, to zwiększa się ilość paliwa czy zmniejsza powietrza?

_________________
http://tomaszgs.cba.pl/ - old new tuning :P

https://www.facebook.com/pages/Motorowe ... 0370470196


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 17 lip 2013, o 21:11 
JuniorAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 21:13
Posty: 2570
Lokalizacja: Do ustalenia.
Pochwały: 74
Pojazd: Simson S51, FSO Polonez Caro '96 & Atu '00
GG: 0
Województwo: Mazowieckie
Po pierwsze w 16N3 nie ma czegoś takiego jak regulacja składu mieszanki tłoczkiem ssania.. ;]
Linka powinna być naciągnięta tylko tak, aby nie miała zbytniego luzu. Regulację składu mieszanki zmieniasz śrubką przy krućcu; zazwyczaj jest ona zabezpieczona plombą.

_________________

''Jak zapiełem dwójke to mi gała w rence została'' ~ Malinowski
Abimex Power!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 17 lip 2013, o 21:18 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 18:07
Posty: 666
Lokalizacja: Jaworzno
Pochwały: 4
Pojazd: Ogar 200, Kawasaki KX 125
GG: 10972302
Województwo: Śląskie
Odpowiedz mi najpierw na moje pytanie, bo o nie własnie mi chodzi :D Bo nie o to mi chodzi ;p

_________________
http://tomaszgs.cba.pl/ - old new tuning :P

https://www.facebook.com/pages/Motorowe ... 0370470196


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 17 lip 2013, o 21:25 
JuniorAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2009, o 22:18
Posty: 4488
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 83
Pojazd: Ogar 200, MZ ETZ 150, Suzuki GSX 250, Volvo V70
GG: 0
Województwo: Wielkopolskie
Gdy podniesiesz tłoczek ssania otwiera się kanał zasysający paliwo bezpośrednio z komory pływakowej, podawana jest dodatkowa dawka paliwa dzięki podciśnieniu wytworzonemu przez tłok. Ssanie powinno się uruchamiać z opuszczoną przepustnicą. Jest to tylko i wyłącznie element wspomagający rozruch a polepszona praca ciepłego silnika z włączonym chodź trochę ssaniem wskazuje na niepoprawną regulacje składu mieszanki.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 17 lip 2013, o 21:26 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 18:07
Posty: 666
Lokalizacja: Jaworzno
Pochwały: 4
Pojazd: Ogar 200, Kawasaki KX 125
GG: 10972302
Województwo: Śląskie
Myhym, o to chodzi.. dzięki, a teraz tak jak wkręcę ta śrubkę od regulacji co jest "zaplombowana" to zwiększam paliwo czy powietrze?

_________________
http://tomaszgs.cba.pl/ - old new tuning :P

https://www.facebook.com/pages/Motorowe ... 0370470196


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 17 lip 2013, o 21:28 
JuniorAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 21:13
Posty: 2570
Lokalizacja: Do ustalenia.
Pochwały: 74
Pojazd: Simson S51, FSO Polonez Caro '96 & Atu '00
GG: 0
Województwo: Mazowieckie
Zaciągając ssanie podnosisz tłoczek zamykający dopływ paliwa z oddzielnej komory w kielichu, przez co silnik dostaje więcej paliwa.
W 16N ssanie działa poprzez dodanie dodatkowej ilości paliwa; w niektórych gaźnikach można też się spotkać z przesłoną gardzieli, gdzie zmniejszana jest ilość powietrza (o ile dobrze pamiętam to w gaźnikach Binga do Chartów takie rozwiązanie jest zastosowane).

Sławol napisał(a):
otwiera się kanał zasysający paliwo bezpośrednio z komory pływakowej

No tak bezpośrednio z komory pływakowej to to nie jest, ponieważ w kielichu jest oddzielny przedział do ssania, a paliwo do niego musi przepłynąć przez dyszę, o ile dobrze pamiętam 60 :)

Wykręcając zwiększasz ilość powietrza z tego co pamiętam (dawno nie robiłem w 16N3) w 16N1 tak jest.

_________________

''Jak zapiełem dwójke to mi gała w rence została'' ~ Malinowski
Abimex Power!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 17 lip 2013, o 21:32 
Mechanik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2012, o 23:40
Posty: 813
Pochwały: 31
Pojazd: 997ccm vs 76ccm
GG: 15506895
Województwo: Lubelskie
Zmniejszysz dawkę paliwa w stosunku do powietrza.

Dodano: 17 lipca 2013, o 21:32

Browc napisał(a):
W 16N ssanie działa poprzez dodanie dodatkowej ilości paliwa; w niektórych gaźnikach można też się spotkać z przesłoną gardzieli, gdzie zmniejszana jest ilość powietrza (o ile dobrze pamiętam to w gaźnikach Binga do Chartów takie rozwiązanie jest zastosowane).


Wtedy to już jest przysłonka rozruchowa a nie ssanie.

Browc napisał(a):
Wykręcając zwiększasz ilość powietrza z tego co pamiętam (dawno nie robiłem w 16N3) w 16N1 tak jest.


Zawsze jest zasada odwrotna do Twojej. ;>


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 17 lip 2013, o 21:34 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 18:07
Posty: 666
Lokalizacja: Jaworzno
Pochwały: 4
Pojazd: Ogar 200, Kawasaki KX 125
GG: 10972302
Województwo: Śląskie
ile fachowców, tyle pomysłów ;d Czyli w końcu jak Wykręcam, to dostaje więcej paliwa, a mnie powietrza?

_________________
http://tomaszgs.cba.pl/ - old new tuning :P

https://www.facebook.com/pages/Motorowe ... 0370470196


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 17 lip 2013, o 21:47 
Mechanik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2012, o 23:40
Posty: 813
Pochwały: 31
Pojazd: 997ccm vs 76ccm
GG: 15506895
Województwo: Lubelskie
XxDrago napisał(a):
ile fachowców, tyle pomysłów ;d Czyli w końcu jak Wykręcam, to dostaje więcej paliwa, a mnie powietrza?


Przecież dopływ powietrza masz cały czas taki sam a regulujesz tylko dawkę paliwową. Można przecież to wziąć na logikę, skoro masz kanalik, wkręcasz śrubkę, to zmniejszasz jego przelot..

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 18 lip 2013, o 13:11 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 18:07
Posty: 666
Lokalizacja: Jaworzno
Pochwały: 4
Pojazd: Ogar 200, Kawasaki KX 125
GG: 10972302
Województwo: Śląskie
Ok, wykręciłem tą śrubkę, coś dało ale jeszcze mało paliwa ?

_________________
http://tomaszgs.cba.pl/ - old new tuning :P

https://www.facebook.com/pages/Motorowe ... 0370470196


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net