Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 mar 2024, o 20:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 320 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 32  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: 223 LC90ccm...
PostNapisane: 17 gru 2011, o 17:47 
Mechanik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 15:22
Posty: 1354
Lokalizacja: Bolesław/Racibórz
Pochwały: 14
Pojazd: Aprilia RS 125GS vs ogar 200
GG: 8313103
Województwo: Śląskie
Witam.
Jak pewnie wiecie lub i nie, jakiś rok temu zacząłem kolejny projekt silnika 223 tym razem chłodzonego cieczą 90ccm.
Później przyszedł mały kryzys i jakiś miesiąc temu wznowiłem prace, które teraz idą pełnym pyskiem..
Kupiłem cylinder z głowicą NSR125




Tulej




Tłok MTX 51mm


Gaźnik Mikuni 26mm



Membrane AM6


Prace ruszyły.
Więc początkowo skupiłem się na cylindrze.
Zrobiłem mapkę, nawierciłem otwory w tulei i zacząłem robić okno wydechowe.


Cylinder został wyrównany z dołu, a góra została obcięta, w celu wyrównania wysokości okien. Całość czeka na spawanie





Kolejna sprawa to kartery. Pierwotnie miały zostać nadlane ciekłym aluminium, jednak po nieudanej próbie sprowadziłem nowe i również czekają na spawanie.

Początkowo chciałem zastosować krótszy korbowód, dużo krótszy, bo aż o 25mm!! jednakże niesie to za sobą stoczenie przeciwwag o 20mm! Więc po burzliwych naradach odpuściłem sobie ten pomysł..
Całość wyglądała by trochę strasznie ;P



Postanowiłem więc, że korbowód będzie o dł. 96mm a przeciwwagi zostaną stoczone na 95mm.
Oczywistą rzeczą jest, że będzie wypełnieni skrzyni korbowej.

To chyba na razie chyba tyle, proszę pytać w razie jakichś niejasności..
Na razie wszystko jest w fazie prac więc czekam na jakieś ciekawe propozycje z tym związane.
Jestem otwarty na konstruktywną krytykę. :)




+ 23-12-2011

Cyl napawany



Będe musiał dać do roztoczenia a resztę chyba elektrodą napawam tzn na bokach okien, ale to dopiero po roztoczeniu..
Głowica muszę dać do napawania i będę toczył myślę po nowym roku..

To są wały. Od góry seria, środkowy ten co ja będę miał (fi 95mm) trzeci od góry taki testowy (fi 80mm)
Wczoraj wieczorem również machałem nad wydechem..

Na razie wygląda to tak, dzisiaj myślę że zrobię też płuki, jak nie będą stawiały oporu to może wszystkie..
Na koniec czopy stopy korbowodu.

Materiał 34HNM. Teraz jeszcze tylko hartownia, szlifiernia i mogę wały składać.




Co do ramy to na razie tylko takie fotki..
O tym założę inny temat, ale dopiero jak będzie wszystko zrobione i przyjdzie pora na malowanie..








+ 02-01-2012
Tydzień temu skończyłem okienka i dostałem głowice..






Tulej jest skończona, jednak z uwagi na to wszystko postanowiłem bossport poszerzyć z obecnych 15mm do 20mm i podnieść o 0.5mm.

Elektrody do aluminium ;)




Ciekawe czy zgadniecie czemu to służy ;>





+ 14-05-2012
Więc tak napawałem kartery i odebrałem już od kolesia, który mi je równał na szlifierce do płaszczyzn.
Teraz wysyłam do frezowania gniazda na cylinder..











To jest plan tego wszystkiego..


+ 06-08-2012
W czwartek dostałem kartery z frezowania i wytoczony cylinder..
Cylinder jeszcze jakoś ujdzie..



Ale kartery to jest porażka... Była podkładka 5mm grubości. kartery miały być sfrezowane tylko 2mm na styku z cylindrem, no ale gdzieś tam był błąd w obliczeniach brakowało 3mm, a paczka już została wysłana. Chciałem zebrać te 3mm z cylindra, jednak zapomniałem że jest tam ta rurka.. no i kartery zostały sfrezowane 5mm z czoła.. cała podkładka niepotrzebnie tam poszła ;p dziury wyskoczyły ..=D masakra jednym słowem.




Teraz muszę podnieść zawór o jakieś 5-6mm żeby tą dziurę załatać.. napawam te ubytki jeszcze raz zrobię fajne zasilanie kanałów, spasuje okienka w tulei z tymi w cylindrze, wprasuje tuleje i wyśle do szlifu/honowania razem z karterami do ponownego wyrównania powierzchni po tym łataniu dziur i będzie git malinka...


Ale całość jak dla mnie się zajebiście prezentuje!! =D






+ 06-01-2013
Martwicie się o sprzęgło.
Kosz z hondy nx125. Powinien wytrzymać. ;)





Co do karterów, to strasznie mi się nie podobały, więc kupiłem cały silnik, z którego kartery pójdą do spawania już tigiem ;)





Wypełnienie komory korbowej.




Głowica po toczeniu.




+ 02-06-2013
Nowe kartery nowo napawane i wyrównane.









Zakaz kopiowania i rozpowszechniania bez mojej wiedzy i zgody!

Kto dalej nie wierzy że to pojedzie ?!=D


Ostatnio edytowano 2 cze 2013, o 13:19 przez spun_14, łącznie edytowano 22 razy

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 17 gru 2011, o 17:50 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2010, o 09:22
Posty: 1009
Lokalizacja: Karłowo. Koło kościerzyny
Pochwały: 9
Pojazd: Romet ogar 200
derbi gpr nude

GG: 25190128
Województwo: Pomorskie
A jak się będzie miała do tego skrzynia? Pewnie myślałeś już nad tym więc podziel się z nami. Ambitna konstrukcja.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 17 gru 2011, o 17:55 
Mechanik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 15:22
Posty: 1354
Lokalizacja: Bolesław/Racibórz
Pochwały: 14
Pojazd: Aprilia RS 125GS vs ogar 200
GG: 8313103
Województwo: Śląskie
No myślałem. Skrzynia niestety zostanie.. W przyszłości może będzie coś w stylu przespawania bebechów..


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 17 gru 2011, o 18:02 
Poziom

Dołączył(a): 29 wrz 2011, o 22:07
Posty: 1545
Lokalizacja: Końskowola
Pochwały: 6
Pojazd: Romet Ogar Typ 200 1984r
GG: 0
Województwo: Lubelskie
Ciekawią mnie osiągi i spalanie :-)


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 17 gru 2011, o 18:02 
Nie myślałeś modernizować karterów pod skrzynię od CZ? Powstało kilka "prototypów":







Góra
  
 
PostNapisane: 17 gru 2011, o 21:12 
Mechanik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 15:22
Posty: 1354
Lokalizacja: Bolesław/Racibórz
Pochwały: 14
Pojazd: Aprilia RS 125GS vs ogar 200
GG: 8313103
Województwo: Śląskie
Wiem widziałem. Właśnie o tym mówiłem tylko nie chodziło mi o odlew nowych (bo z tym u mnie nie za dobrze :P ), tylko o wspawanie wnętrza, tylko nie tyle skrzyni z CZ, co z jawy 90, Ale dla chcącego nic trudnego. ;)

Co do osiągów szacowana moc to około 20KM. Spalanie w tej sytuacji jest nie istotne ;)


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 17 gru 2011, o 21:21 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lis 2010, o 22:40
Posty: 2425
Lokalizacja: Północne południe
Pochwały: 6
Pojazd: Ogar 200 na wtrysku 5b
GG: 7
Województwo: Lubelskie
Widzę że będzie na prawdę GRUBO. Ale z tą skrzynią to trzeba coś pomyśleć. Jaki zapłon? I to jest ten sam silnik co miał wlot od razu do komory zrobiony??

_________________
...Kiedyś było inaczej...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 17 gru 2011, o 22:40 
Mechanik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 15:22
Posty: 1354
Lokalizacja: Bolesław/Racibórz
Pochwały: 14
Pojazd: Aprilia RS 125GS vs ogar 200
GG: 8313103
Województwo: Śląskie
Skrzynią bym się tyle nie martwił co sprzęgłem, ale na to też mam rozwiązanie ;]
Jak pewnie wiecie niemcownia zrobiła sima 46KM i skrzynia jakoś się im na razie nie rozpadła ;)
Zapłon chyba bezstykowy, ale jeszcze się tym nie martwię, bo zanim silnik skończę to...
To nie jest ten silnik co miał bezpośrednie napełnianie. Ten z bezpośrednim jest wsadzony w takiej małej koczce i ma się dobrze ;)
Ten będzie kolejnym do mojej kolekcji :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 17 gru 2011, o 22:55 
ModTeam
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lip 2009, o 10:32
Posty: 5982
Lokalizacja: Brzesko
Pochwały: 19
Pojazd: Zaciung
GG: 10910980
Województwo: Małopolskie
Jaka cena takiego "remontu"?

_________________
Albo Bokiem Albo Wcale...
Jestem tu od nadawania sprawom toku, Od wykonywania i wydawania na nie wyroku...

Stary Romeciarz:
"Myslisz dlaczego nasz znajomy KomoBrono napisal bul? Bo Ruzga sobie smiechnac chcial."

"Z buta buta buta wjeżdżam mkły pas jednym szczalem i zapinam dalej, później jadę jadę i żarówke w lapmie pale a palczaste gna dalej."

"Oddałbym wszystkie posty, za jeden Kaptajna..."


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 17 gru 2011, o 23:06 
Mechanik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 15:22
Posty: 1354
Lokalizacja: Bolesław/Racibórz
Pochwały: 14
Pojazd: Aprilia RS 125GS vs ogar 200
GG: 8313103
Województwo: Śląskie
dżentelmeni nie gadają o pieniądzach ;)


Ostatnio edytowano 17 gru 2011, o 23:08 przez spun_14, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 320 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 32  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net