Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 27 kwi 2024, o 21:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 wrz 2010, o 18:40 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2010, o 13:32
Posty: 1206
Lokalizacja: Grodysławice
Pochwały: 8
Pojazd: Pegaz
GG: 17779564
Województwo: Lubelskie
doman30, poprawiłem z tą lampą i osłoną silnika

_________________
Mów mi Barth, Bartek, Bartłomiej.

I <3 CYCKI!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 22 lut 2011, o 16:12 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2010, o 16:26
Posty: 247
Lokalizacja: 49°53'47″N 19°03'28″E
Pochwały: 5
Pojazd: Ogar 200
GG: 5748830
Województwo: Śląskie
Bardzo fajnie napisany artykuł.
Popraw fotki.

_________________
Quad 110--->Ogar 200
Trolololololololololo, trololololo ;]


Ostatnio edytowano 22 lut 2011, o 16:12 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Gdyby nie ten odkop to też bylibyśmy wniebowzięci.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 23 lut 2011, o 20:29 
Piszecie o rodzajach silników i latach, wersjach w których te silniki występowały. O.K. Musicie jednak wiedzieć, że za komuny nie było lekko. Montowali do motorowerów takie silniki i tworzono takie wersje, na jakie były części a najważniejsze czy Nowe Dęba dostarczyła silniki i jakie. Nowe silniki wracały z Bydgoszczy do ZMD głównie z powodu wycieku oleju spod uszczelniacza na osi dźwigni sprzęgła w pokrywie silnika. To było słabą stroną producenta w Nowej Dębie. Przy niestarannym montażu uszczelniacz podwijał się i olej wyciekał przez oś a tulejka filcowa na zewnątrz kapy działała jak gąbka. Nie było też rur ramy, lakierów i części pochodzących z kooperacji. Romet był montownią z produkcją własną tylko kilku elementów z galwanizernią, spawalnią ram, produkcją kół (tu nawet wspomagany przez Zakład Karny- Potulice/fatalna jakość), tłocznią, wydziałem mechanicznym, montażowym z lakiernią . Każdy detal, to osobny problem i producentów części do np.Ogara 200 było około 200.
Nie było importu wszystkiego co dzisiaj możliwe z Chin. To były 100 % wyroby polskie + później silniki słowackie.
Chart zapoczątkował niewielki import z zachodu (gaźnik Bing).
Bardzo często były odstępstwa od danego typu właśnie z w/w powodów


Góra
  
 
PostNapisane: 23 lut 2011, o 20:34 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 kwi 2009, o 13:37
Posty: 2312
Pochwały: 25
Pojazd: Volverine
GG: 0
Województwo: Pomorskie
ROmen napisał(a):
Piszecie o rodzajach silników i latach, wersjach w których te silniki występowały. O.K. Musicie jednak wiedzieć, że za komuny nie było lekko. Montowali do motorowerów takie silniki i tworzono takie wersje, na jakie były części a najważniejsze czy Nowe Dęba dostarczyła silniki i jakie. Nowe silniki wracały z Bydgoszczy do ZMD głównie z powodu wycieku oleju spod uszczelniacza na osi dźwigni sprzęgła w pokrywie silnika. To było słabą stroną producenta w Nowej Dębie. Przy niestarannym montażu uszczelniacz podwijał się i olej wyciekał przez oś a tulejka filcowa na zewnątrz kapy działała jak gąbka. Nie było też rur ramy, lakierów i części pochodzących z kooperacji. Romet był montownią z produkcją własną tylko kilku elementów z galwanizernią, spawalnią ram, produkcją kół (tu nawet wspomagany przez Zakład Karny- Potulice/fatalna jakość), tłocznią, wydziałem mechanicznym, montażowym z lakiernią . Każdy detal, to osobny problem i producentów części do np.Ogara 200 było około 200.
Nie było importu wszystkiego co dzisiaj możliwe z Chin. To były 100 % wyroby polskie + później silniki słowackie.
Chart zapoczątkował niewielki import z zachodu (gaźnik Bing).
Bardzo często były odstępstwa od danego typu właśnie z w/w powodów

Piszesz słabe wykonanie, tak zgodzę się z tym ale spójrz też na to ile ludzi się w nich zakochało :)

_________________
Dziadek: "... dowód na to, że fiat potrafi zrobić lepsze lepsze auto niż typowy golf 4... "
:D Italia Engine Power! :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 23 lut 2011, o 21:08 
Fanatyk napisal:
Piszesz słabe wykonanie, tak zgodzę się z tym ale spójrz też na to ile ludzi się w nich zakochało :)

Bardziej chodziło mi o problemy poprzedniego ustroju z produkcją motorowerów, a wady jakościowe to tylko jeden z całego łańcucha problemów.
To, że motorowery mają dzisiaj tylu wiernych fanów, to piękne. Ja też do tematu wracam i dlatego czasami coś wtrącę.
Przy okazji dodam, że nie tylko jest wielu miłośników motorowerów "made in Romet", ale zakończenie produkcji odcięło 4,5 tyś pracowników Firmy od pracy. To jest ogromne grono anty miłośników nie wyrobów, ale ówczesnych dyrektorów, którzy bardzo szybko dobili zakład. Do tego dołączyli też ludzie z oddziałów w Kowalewie Wlkp (składaki), Jastrowiu (dziecięce), Poznaniu (oświetlenie).
No cóż to było, a to że powstają pięknie odrestaurowane motorowery, to również zasługa wszystkich użytkowników tego Forum. Oby ich było jeszcze więcej.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net