Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 27 kwi 2024, o 15:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 lip 2010, o 01:34 
Witam nie współpracuje z żadnymi blogami chciałem kilka ostatnich rzeczy dla tego forum gdyż moja aktywność na forum gwałtownie spadnie. Zabrałem się za napisanie artykułu o Simsonie S51 artykuł jest w całości mojego Autorstwa.
Simson S51 jest następcą modelu S50, który był produkowany w latach 70-tych. Stylistyka S51 w porównaniu do swojego poprzednika się raczej nie zmieniła. Subtelnie wersja S51 przeszła face lifting zmieniając kształt schowka (boczków), oraz zmieniono kształt baku i wzmocniono ramę. W modelu tym zastosowano bardzo nowoczesne silniki 2 sów-owe M531/541 początkowo były dostępne wersje 3 biegowe z prostą 6 wlotową instalacją elektryczną z zapłonem platynkowym i gaźnikiem 16n1. z cylindrem o pojemności ok. 50cm3. Z biegiem lat model wciąż się dynamicznie rozwiajał na przełomie roku 1982/1983 powstały modele wyposażone 4 biegową skrzynie biegów oraz 12v instalację elektryczną wyposażona między innymi dodatkowo w światła stopu. Starszy model 3 biegowy wcale nie odbiegał od swojego młodszego brata wersja 4 biegowa była jedynie odrobinę bardziej ekonomiczna gdyż po prostu drugi bieg rozłożono ostatnie przełożenie jest identyczne także w porównaniu do wersji 3 biegowej zmiana osiągów jest nieodczuwalna. Rok 1983 był dla simsona rokiem przełomowym gdyż fabryka wypuściła nową wersję o nazwie electronic i właśnie to w tej wersji zastosowano szereg zmian. Wprowadzono min. Elektroniczny moduł zapłonowy dzięki któremu simson był mniej awaryjny, ale też wprowadzono drobne detale wizualne które wyróżniały ten model od swoich poprzednich wersji. Zmodernizowano lampę która cechowała się oznaczeniem HS1, zmieniono kopkę na skręcaną od nogi. Biały prędkościomierz wyskalowany do prędkości 80 km/h zastąpiono czarnym licznikiem wyskalowanym do 100 km/h, zmieniono oznaczenia przełączników na bardziej nowoczesne. Odeszło się z oznaczeń "słoneczko" oraz "pół słoneczko" zmieniono, symbole wybite na przełączniku ssania, zmodernizowano amortyzatory (prawdopodobnie po 88 roku zastąpiono je w kolorze czarnym" wprowadzono gaźnik 16n3 do wszystkich modeli. Simson nie poprzestał na elctronicu powstała też wersja o nazwie Enduro która przypominała wersja małego crossa W enduro zastosowano część patentów z elctronica, wzmocniono ramę, zmieniono opony typu kostka. Niektóre modele cechowały się innymi błotnikami oraz gaźnikiem bing. Pomyślano również o wymagających klientach i dla nich właśnie powstała wersja Comfort. Wyposażany w gaźnik bing, obrotomierz, kratką na lampę przednią i dodatkowymi wzmocnieniami. Wersja ta jest bardzo rzadko spotykana w Polsce. Podobnie jak mniej Popularny S70. Który wyglądem nie różni się od swojego brata s51 zaś slinik jest wzmocniony do pojemności ok. 70 cm3. dzięki czemu rozwija on znacznie większe prędkości jednak oryginalny s70 był już brany pod uwagę jako motocykl. Gdyż przekraczał pojemność 50cm3. Najczęściej spotykanym modelem simsona w Polsce jest Simson B. Model S51 był produkowany od 1980 roku do 1993 roku. Za PRL-u był praktycznie nieosiągalny. W Polsce istniał tylko jeden import simsonów i jak już go się dorwało to się praktycznie brało to co było. Simsony które szły na import do Polski były już dostosowywane do Polskich przepisów. Silniki często były do 40 km/h. Istniała też grupa ludzi która zajmowała się importem indywidualnym z NRD. Modele z importu indywidualnego jednak ciężko było zarejestrować na motorower aż do półowy lat 90tych dlatego można często spotkać simsona zarejestrowanego jako motocykl lub zarejestrowanego przynajmniej 10 lat po kupnie moplika. A to dlatego, że Seryjny simson s51 osiągał prędkość nawet 70 km/h co w świetle w Polskich przepisów było mocno przestrzegane. Dziś jednak nie ma obowiązku blokowania motorowerów wszystko to jest w zakresie producenta.
Użytkowanie simsona jak to wygląda dzisiaj?
Dziś model s51 mimo swoich lat na karku nadal wygląda bardzo nowocześnie. Co ciekawe często swoimi atutami przewyższa swoją współczesną konkrecje. Silnik wciąż cechuje się niską awaryjnością, dynamiką, i wielką wytrzymałością. Jeśli simson jest bardzo dobrym stanie śmiało można nim jeździć w długie trasy potrafi kilka sezonów przejechać bezawaryjnie. Dynamika simsona jest na bardzo dobrym poziomie bez porównania jest lepsza od rometów oraz od chinskich konkurentów. Utrzymanie tego motoroweru jest bardzo tanie pod warunkiem, że silnik jest dobrze zrobiony. Simson nie lubi napraw na raty (no chyba każdy pojazd nie lubi takich napraw). Motorower w naprawie jest dość skomplikowany dla początkującego. Części często oferowane na allegro są kiepskiej jakośći np bardzo wadliwe są nowe gaźniki 16n3 które ciężko jest wyregulować nie warto je kupować. Dobrymi alternatywami gaźników są gaźniki amal i bing są odrobinę droższe ale lepiej je zakupić niż nieoryginalne 16n3. Też bardzo dobrym wyborem jest gaźnik k60b który się również świetnie sprawuje w simsonie. Elektryka w simosnie jest bardzo skomplikowana jeśli nie masz o niej pojęcia lepiej się za nią nie zabieraj elektryczne potrafią być skomplikowane nawet dla gościa który mniej więcej wie co i jak. Dzisiejszy mechaniczny tuning pozwala podnieść osiągi naszego simka. Jest naprawdę czym wybierać. Od polskich cylindrów firmy almot które mimo swojej niskiej ceny są bardzo dobre po niemieckie cylindry tuningowe RTZ które pozwalają powiększyć pojemność nawet do 90 cm3. Istnieją też specjalne tuningowe wydechy Leo vince, fi32 itd które mają duży wpływ na osiągi. Wystrzegajcie się tanich "sportowych" wydechów do simsona. Nie dają one przyrostu mocy jedynie co mogą dać to fajny dźwięk. Jednak najgorszą wadą jest to , że taki tłumik jest bardzo ciężko wyczyścić gdyż dojście dojście do środka jest ograniczone co gorsza końcówki tłumiącej nie da się ściągnąć. A zapachany tłumik zwiększa ogromne ryzyko na remont silnika. Sam miałem taki przypadek z tłumikiem. Wiodącą firmą produkująca części do Simsona jest firma MZA. Która również produkuje części tuningowe jak np wały wzmacniane. Istnieje też 5 stopniowa skrzynia biegów, jednak nie mam o niej zdania gdyż się nie spotkałem z simsonem 5 biegowym a też cena 500zł za ową skrzynię nie zachęca do kupna. Cena simsona to jest najtrudniejszy temat ponieważ typowy Polak chce kupić jak najtaniej i jeździć a lepiej jest dołożyć trochę i cieszyć się jazdą niż remontem silnika. W cenie 1000-1500zł najcześciej natrafia się na złomy. Naprawdę nie warto kupuję się wtedy kota w worku nie dość , że okropnie isę prezentuje to jeszcze silnik pozostawia wiele do życzenia. Simsona w bardzo dobrym stanie stanie technicznym jak i w wizualnym można kupić w cenie od 2000 - 2500zł a jest to mniej niż przeciętny nowy chiński skuter którego utrzymanie już przy samych przeglądach gwarancyjnych jest znacznie droższy. I co ciekawe simsony jeśli są zadbane nie tracą na swojej wartości. Polecam go wszystkim ludziom którzy chcą przede wszystkim jeździć jest to dobry motorower na początek jak i również na koniec przygody z motorkami.
Zastrzegam sobie pełne prawo do tego artykułu. Zabraniam kopiowania go bez mojej zgody!
Prawa autorskie Daniel Czechowski.


Góra
  
 
PostNapisane: 6 lip 2010, o 01:53 
ModTeam
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lip 2009, o 10:32
Posty: 5982
Lokalizacja: Brzesko
Pochwały: 19
Pojazd: Zaciung
GG: 10910980
Województwo: Małopolskie
Dziadek, bardzo fajny artykuł,z chęcią go przeczytałem chociaż nie mam simsona.


PS:Czemu spadnie Twoja aktywność na forum?

_________________
Albo Bokiem Albo Wcale...
Jestem tu od nadawania sprawom toku, Od wykonywania i wydawania na nie wyroku...

Stary Romeciarz:
"Myslisz dlaczego nasz znajomy KomoBrono napisal bul? Bo Ruzga sobie smiechnac chcial."

"Z buta buta buta wjeżdżam mkły pas jednym szczalem i zapinam dalej, później jadę jadę i żarówke w lapmie pale a palczaste gna dalej."

"Oddałbym wszystkie posty, za jeden Kaptajna..."


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 6 lip 2010, o 01:59 
Bo przerzuca się na auta :P


Góra
  
 
PostNapisane: 6 lip 2010, o 09:16 
JuniorAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2009, o 22:18
Posty: 4488
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 83
Pojazd: Ogar 200, MZ ETZ 150, Suzuki GSX 250, Volvo V70
GG: 0
Województwo: Wielkopolskie
Jest trochę błędów ale i tak jest dobrze


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 6 lip 2010, o 10:22 
Styler
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2009, o 13:12
Posty: 4692
Lokalizacja: Dynów
Pochwały: 69
Pojazd: Passat B5 1.9 TDI
+ reszta gruzów

GG: 927572
Województwo: Podkarpackie
W Enduro też były platyny i trzeba było ściślej napisać o tanich tłumikach, że chodzi o pseudosporty.
I to, że za 1500 czy 1000 zł kupimy simsona nie znaczy, że wizualnie musi być brzydki więc to popraw :) .
Ogólnie się postarałeś i na pewno się przyda :) .

_________________
Podpis zbyt rozbudowany : pokaż podpis
Było:
Romet Stella 94'
Simson SR50 88'
Kingway Yarox 2007'
Romet Mińsk 400A
Romet Kadet M780
Romet Ogar 200
Romet Komar 2352
Romet Ogar 200
Gilera Runner 70ccm malossi
Romet Komar 2351
Seat Cordoba 6K
Rover 214 SI 103km
Audi A4 1.9 TDI

Jest:
Passat B5 1.9 TDI
WSK 125
Romet Pony 301 "motorynka"
Romet Komar 2320 ''sztywniak''
Romet Pony M2 88'
Romet Pony M2 88
Romet Pony M3 84''


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 6 lip 2010, o 10:33 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2010, o 13:32
Posty: 1206
Lokalizacja: Grodysławice
Pochwały: 8
Pojazd: Pegaz
GG: 17779564
Województwo: Lubelskie
:-> Przyda się mi i myślę ze i innym. Pozdrawiam :-)

_________________
Mów mi Barth, Bartek, Bartłomiej.

I <3 CYCKI!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 6 lip 2010, o 10:37 
ModTeam
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lip 2009, o 10:32
Posty: 5982
Lokalizacja: Brzesko
Pochwały: 19
Pojazd: Zaciung
GG: 10910980
Województwo: Małopolskie
Mozgi napisał(a):
Bo przerzuca się na auta :P

No ale auta i motocykle się nie wykluczają wzajemnie :P

_________________
Albo Bokiem Albo Wcale...
Jestem tu od nadawania sprawom toku, Od wykonywania i wydawania na nie wyroku...

Stary Romeciarz:
"Myslisz dlaczego nasz znajomy KomoBrono napisal bul? Bo Ruzga sobie smiechnac chcial."

"Z buta buta buta wjeżdżam mkły pas jednym szczalem i zapinam dalej, później jadę jadę i żarówke w lapmie pale a palczaste gna dalej."

"Oddałbym wszystkie posty, za jeden Kaptajna..."


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 6 lip 2010, o 10:46 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2010, o 13:32
Posty: 1206
Lokalizacja: Grodysławice
Pochwały: 8
Pojazd: Pegaz
GG: 17779564
Województwo: Lubelskie
Ruzga napisał(a):
Mozgi napisał(a):
Bo przerzuca się na auta :P

No ale auta i motocykle się nie wykluczają wzajemnie :P
No właśnie, chyba można jeździć tym i tym.

_________________
Mów mi Barth, Bartek, Bartłomiej.

I <3 CYCKI!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 6 lip 2010, o 11:51 
Błędy poprawię pisałem ten artykuł z głowy o 2.00 nad ranem. Knypas za 1000-1500zł najczęściej to jest simson do remontu i były tutaj forumowe przykłady oczywiście zdarzają się okazję ale bardzo rzadko po prostu Simson zawsze siebie cenił. Z tym Enduro rzeczywiście jest kwestia sporna bo są wersje z modułem są też bez i bądź tu mądry człowiecze pisz wiersze :D. A co do mnie cóż starzeje się na zlot się przyjedzie a dalej będzie się myślało o emeryturze ;]


Góra
  
 
PostNapisane: 6 lip 2010, o 11:52 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lip 2009, o 19:18
Posty: 1208
Lokalizacja: Włocławek
Pochwały: 31
Pojazd: nogi :)
GG: 20099108
Województwo: Kuj.-pom.
Bardzo przyjemny ten artykuł. Miło go się czytało mimo iż narazie simsona nie posiadam :) ... Napewno komuś się przyda przy kupnie :)

_________________
Patrz w lusterka ! Motocykle są wszędzie !


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net