Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 26 maja 2019, o 03:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw├│rz nowy w─ůtek Odpowiedz w w─ůtku  [ Posty: 26 ]  Przejd┼║ na stron─Ö 1, 2, 3  Nast─Öpna strona
Autor Wiadomo┼Ť─ç
PostNapisane: 10 cze 2012, o 20:33 
VIP
Avatar u┼╝ytkownika

Do┼é─ůczy┼é(a): 4 kwi 2010, o 17:49
Posty: 1852
Lokalizacja: ┼╗ychlin/Kutno
Pochwały: 5
Pojazd: Opel Astra G 1.6 8v, Bohy z Dedeeru
GG: 5104517
Województwo: Łódzkie
Witam.
Panowie, ostatnio w moim simsonie sprawdzalem ladowanie, wcale go nie ma. Patrze, a to tylko spalony bezpiecznik. Przynioslem drugi, wsadzilem go. I wtedy si─Ö okazalo, ze jak go chce wsadzic to gdzies mi robi zwarcie do masy. I teraz tak:
Odkrylem, ze ta cala plytka z bezpiecznikami jest ok, styki nie zwieraja. Natomiast zwarcie robi kabel, ktory był podlaczony do dolnego styku (o ile się nie myle to idzie on od cewki ladowania przy magnecie). I teraz pytanie: Co moze robic zwarcie? Niby przy cewce jest przejscie, no ale to chyba normalne (?).

_________________
"Je┼Ťli chcesz, by co┼Ť dobrze zrobiono - zr├│b to sam..."


Ostatnio edytowano 19 lip 2012, o 21:59 przez Mimi, ┼é─ůcznie edytowano 1 raz

G├│ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 10 cze 2012, o 20:37 
Weteran
Avatar u┼╝ytkownika

Do┼é─ůczy┼é(a): 12 mar 2011, o 17:21
Posty: 375
Pochwały: 2
Pojazd: Golf 3 97'
GG: 40955302
Wojew├│dztwo: Kuj.-pom.
Od izOluj wszystko .. izolacja rz─ůdzi.. xD


G├│ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 10 cze 2012, o 20:42 
VIP
Avatar u┼╝ytkownika

Do┼é─ůczy┼é(a): 4 kwi 2010, o 17:49
Posty: 1852
Lokalizacja: ┼╗ychlin/Kutno
Pochwały: 5
Pojazd: Opel Astra G 1.6 8v, Bohy z Dedeeru
GG: 5104517
Województwo: Łódzkie
pele napisał(a):
Od izOluj wszystko .. izolacja rz─ůdzi.. xD



Jak odizoluj... Nie wiem o co ci chodzi teraz :P Wiem tyle, ze zwarcie jest gdzies miedzy cewka ladowania a bezpiecznikiem, tyle ze styki te przy bezpieczniku itp. sa w porzadku, nie wiem co mam izolowac, cewke? :D

_________________
"Je┼Ťli chcesz, by co┼Ť dobrze zrobiono - zr├│b to sam..."


G├│ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 10 cze 2012, o 21:06 
Weteran
Avatar u┼╝ytkownika

Do┼é─ůczy┼é(a): 6 mar 2010, o 22:06
Posty: 865
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 6
Pojazd: Simson S51, Simson SR50
GG: 599791
Wojew├│dztwo: ┼Ül─ůskie
Sprawd┼║ czy cewka lub kabelek nie styka si─Ö jako┼Ť z statorem. W inny spos├│b nie mo┼╝e si─Ö masa robi─ç.

_________________
Koko Koko Simson spoko, silnik kr─Öci si─Ö wysoko, zaraz b─Ödzie pierd*lni─Öcie, mandat, rezo i odci─Öcie.. :D


G├│ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 lip 2012, o 22:19 
VIP
Avatar u┼╝ytkownika

Do┼é─ůczy┼é(a): 4 kwi 2010, o 17:49
Posty: 1852
Lokalizacja: ┼╗ychlin/Kutno
Pochwały: 5
Pojazd: Opel Astra G 1.6 8v, Bohy z Dedeeru
GG: 5104517
Województwo: Łódzkie
Patoo napisał(a):
Sprawd┼║ czy cewka lub kabelek nie styka si─Ö jako┼Ť z statorem. W inny spos├│b nie mo┼╝e si─Ö masa robi─ç.


Mhm... Teraz pytanie z czego mozna by na szybko zrobic sciagacz, ┼╝eby magneto zdjac? Bo tak to troch─Ö niewygodnie patrzec.

Panowie, a czy mozliwe jest, ze po prostu zamienione sa cewki? Bo gdzies w necie czytalem, ze ta od ladowania jest bezmasowa a od swiatel masowa. I nie wiem, czy to prawda?

Dodano: 19 lipca 2012, o 22:19

Panowie majstry,dzis probowalem si─Ö z tym pobawic, i oto co odkrylem:
Wedlug schematu z plytka bezpiecznikow laczy si─Ö 5 kabli. No jeden wiadomo ze prad zmienny z cewki, po bezpieczniku idzie kabel na prostownik, pozniej z prostownika znowu przez bezpiecznik na akumulator, juz prad staly. No i jeden kabel idzie do stacyjki. A u mnie jest jeszcze jeden kabel podlaczony, uj wie po co on tam, wychodzi z prostownika. Tutaj macie schemat:



Jak był podlaczony, to jak chcialem wsadzic bezpiecznik to robilo zwarcie i akumulator się gotowal. Jak to wyjalem, podlaczylem bezpieczniki itp. - ladowanie magicznie się pojawilo, bez zadnych zwarc, jednak jest za male (ok. 2,3 V na wolnych obrotach). I teraz tak: walnieta jest albo cewka przy iskrowniku (napiecie ok. 8V dawala dopiero na srednich obrotach, na wolnych tak ok. 3,1V bylo) albo prostownik. Jakie napiecie powinna miec cewka ladowania na wolnych obrotach??

_________________
"Je┼Ťli chcesz, by co┼Ť dobrze zrobiono - zr├│b to sam..."


G├│ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 lip 2012, o 22:31 
VIP
Avatar u┼╝ytkownika

Do┼é─ůczy┼é(a): 9 pa┼║ 2008, o 20:35
Posty: 1265
Lokalizacja: Jasło
Pochwały: 27
Pojazd: Komar 2350 '74r. - sprzedany
WSK 125

GG: 7060678
Wojew├│dztwo: Podkarpackie
Mimi napisał(a):
Patoo napisał(a):
jednak jest za male (ok. 2,3 V na wolnych obrotach). I teraz tak: walnieta jest albo cewka przy iskrowniku (napiecie ok. 8V dawala dopiero na srednich obrotach, na wolnych tak ok. 3,1V bylo) albo prostownik. Jakie napiecie powinna miec cewka ladowania na wolnych obrotach??



Moim zdaniem to normalne. Robi┼éem ostatnio elektryk─Ö w simsonie i jakbym nie kombinowa┼é to i tak na wolnych by┼éo co┼Ť kolo 3-4V.

_________________
"pozdrawiam, lewa w g├│r─Ö, jeste┼Ťmy bra─çmi wszyscy..."

pavel0910-t5054.html


G├│ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 lip 2012, o 22:40 
VIP
Avatar u┼╝ytkownika

Do┼é─ůczy┼é(a): 4 kwi 2010, o 17:49
Posty: 1852
Lokalizacja: ┼╗ychlin/Kutno
Pochwały: 5
Pojazd: Opel Astra G 1.6 8v, Bohy z Dedeeru
GG: 5104517
Województwo: Łódzkie
Czyli jednak prostownik. Rozmawialem z moim chrzestnym (jest elektrykiem), na taki prostownik jednak trzeba wydac, wi─Öc chcialbym zamiast niego zastosowac zwyczajny mostek prostowniczy. Zdaloby to egzamin?

_________________
"Je┼Ťli chcesz, by co┼Ť dobrze zrobiono - zr├│b to sam..."


G├│ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 lip 2012, o 22:56 
VIP
Avatar u┼╝ytkownika

Do┼é─ůczy┼é(a): 9 pa┼║ 2008, o 20:35
Posty: 1265
Lokalizacja: Jasło
Pochwały: 27
Pojazd: Komar 2350 '74r. - sprzedany
WSK 125

GG: 7060678
Wojew├│dztwo: Podkarpackie
W simsonie wystarczy nawet sama dioda prostownicza. Ale mo┼╝esz tez za┼éo┼╝y─ç sam mostek. W mostku masz 2 wej┼Ťcia do kt├│rych pod┼é─ůczasz kabel z cewki i mas─Ö. Masz tez 2 wyj┼Ťcia. Plus i minus. W tym simsonie co robi┼éem by┼éo jako┼Ť tak, ze po pod┼é─ůczeniu do mostka masy i minusa z aku robi┼éo si─Ö zwarcie, nie by┼éo ┼éadowania i mostek si─Ö grza┼é. Pod┼é─ůczy┼éem tylko mas─Ö, kabel z cewki i plus akumulatora. Minus w mostku zostawi┼éem wolny. Minus od akumulatora i tak jest po┼é─ůczony z masa sima. No i tak to ┼éadowanie dzia┼éa┼éo. ;P

_________________
"pozdrawiam, lewa w g├│r─Ö, jeste┼Ťmy bra─çmi wszyscy..."

pavel0910-t5054.html


G├│ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 lip 2012, o 23:31 
VIP
Avatar u┼╝ytkownika

Do┼é─ůczy┼é(a): 4 kwi 2010, o 17:49
Posty: 1852
Lokalizacja: ┼╗ychlin/Kutno
Pochwały: 5
Pojazd: Opel Astra G 1.6 8v, Bohy z Dedeeru
GG: 5104517
Województwo: Łódzkie
A tego... stop mi nie chce dzialac. On z akumulatora ma isc czy z cewki?

I czy do mostka nie trzeba podpiac obydwu kabli z cewki ladowania? Pozniej + i - do biegunow w aku?

_________________
"Je┼Ťli chcesz, by co┼Ť dobrze zrobiono - zr├│b to sam..."


G├│ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 lip 2012, o 23:45 
VIP
Avatar u┼╝ytkownika

Do┼é─ůczy┼é(a): 9 pa┼║ 2008, o 20:35
Posty: 1265
Lokalizacja: Jasło
Pochwały: 27
Pojazd: Komar 2350 '74r. - sprzedany
WSK 125

GG: 7060678
Wojew├│dztwo: Podkarpackie
Od cewki ┼éadowania wychodz─ů 2 kable. Jeden jest w┼éasnie od ┼éadowania, a drugi od stopu.

_________________
"pozdrawiam, lewa w g├│r─Ö, jeste┼Ťmy bra─çmi wszyscy..."

pavel0910-t5054.html


G├│ra
 Zobacz profil Offline  
 
Wy┼Ťwietl posty nie starsze ni┼╝:  Sortuj wg  
Utw├│rz nowy w─ůtek Odpowiedz w w─ůtku  [ Posty: 26 ]  Przejd┼║ na stron─Ö 1, 2, 3  Nast─Öpna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegl─ůda forum

U┼╝ytkownicy przegl─ůdaj─ůcy ten dzia┼é: Brak zidentyfikowanych u┼╝ytkownik├│w i 0 go┼Ťci


Nie mo┼╝esz rozpoczyna─ç nowych w─ůtk├│w
Nie mo┼╝esz odpowiada─ç w w─ůtkach
Nie mo┼╝esz edytowa─ç swoich post├│w
Nie mo┼╝esz usuwa─ç swoich post├│w
Nie mo┼╝esz dodawa─ç za┼é─ůcznik├│w

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne u┼╝ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net