Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 mar 2024, o 17:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 cze 2012, o 20:33 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 17:49
Posty: 1852
Lokalizacja: Żychlin/Kutno
Pochwały: 5
Pojazd: Opel Astra G 1.6 8v, Bohy z Dedeeru
GG: 5104517
Województwo: Łódzkie
Witam.
Panowie, ostatnio w moim simsonie sprawdzalem ladowanie, wcale go nie ma. Patrze, a to tylko spalony bezpiecznik. Przynioslem drugi, wsadzilem go. I wtedy się okazalo, ze jak go chce wsadzic to gdzies mi robi zwarcie do masy. I teraz tak:
Odkrylem, ze ta cala plytka z bezpiecznikami jest ok, styki nie zwieraja. Natomiast zwarcie robi kabel, ktory był podlaczony do dolnego styku (o ile się nie myle to idzie on od cewki ladowania przy magnecie). I teraz pytanie: Co moze robic zwarcie? Niby przy cewce jest przejscie, no ale to chyba normalne (?).

_________________
"Jeśli chcesz, by coś dobrze zrobiono - zrób to sam..."


Ostatnio edytowano 19 lip 2012, o 21:59 przez Mimi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 10 cze 2012, o 20:37 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 mar 2011, o 17:21
Posty: 375
Pochwały: 2
Pojazd: Golf 3 97'
GG: 40955302
Województwo: Kuj.-pom.
Od izOluj wszystko .. izolacja rządzi.. xD


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 10 cze 2012, o 20:42 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 17:49
Posty: 1852
Lokalizacja: Żychlin/Kutno
Pochwały: 5
Pojazd: Opel Astra G 1.6 8v, Bohy z Dedeeru
GG: 5104517
Województwo: Łódzkie
pele napisał(a):
Od izOluj wszystko .. izolacja rządzi.. xD



Jak odizoluj... Nie wiem o co ci chodzi teraz :P Wiem tyle, ze zwarcie jest gdzies miedzy cewka ladowania a bezpiecznikiem, tyle ze styki te przy bezpieczniku itp. sa w porzadku, nie wiem co mam izolowac, cewke? :D

_________________
"Jeśli chcesz, by coś dobrze zrobiono - zrób to sam..."


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 10 cze 2012, o 21:06 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 mar 2010, o 22:06
Posty: 865
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 6
Pojazd: Simson S51, Simson SR50
GG: 599791
Województwo: Śląskie
Sprawdź czy cewka lub kabelek nie styka się jakoś z statorem. W inny sposób nie może się masa robić.

_________________
Koko Koko Simson spoko, silnik kręci się wysoko, zaraz będzie pierd*lnięcie, mandat, rezo i odcięcie.. :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 lip 2012, o 22:19 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 17:49
Posty: 1852
Lokalizacja: Żychlin/Kutno
Pochwały: 5
Pojazd: Opel Astra G 1.6 8v, Bohy z Dedeeru
GG: 5104517
Województwo: Łódzkie
Patoo napisał(a):
Sprawdź czy cewka lub kabelek nie styka się jakoś z statorem. W inny sposób nie może się masa robić.


Mhm... Teraz pytanie z czego mozna by na szybko zrobic sciagacz, żeby magneto zdjac? Bo tak to trochę niewygodnie patrzec.

Panowie, a czy mozliwe jest, ze po prostu zamienione sa cewki? Bo gdzies w necie czytalem, ze ta od ladowania jest bezmasowa a od swiatel masowa. I nie wiem, czy to prawda?

Dodano: 19 lipca 2012, o 22:19

Panowie majstry,dzis probowalem się z tym pobawic, i oto co odkrylem:
Wedlug schematu z plytka bezpiecznikow laczy się 5 kabli. No jeden wiadomo ze prad zmienny z cewki, po bezpieczniku idzie kabel na prostownik, pozniej z prostownika znowu przez bezpiecznik na akumulator, juz prad staly. No i jeden kabel idzie do stacyjki. A u mnie jest jeszcze jeden kabel podlaczony, uj wie po co on tam, wychodzi z prostownika. Tutaj macie schemat:



Jak był podlaczony, to jak chcialem wsadzic bezpiecznik to robilo zwarcie i akumulator się gotowal. Jak to wyjalem, podlaczylem bezpieczniki itp. - ladowanie magicznie się pojawilo, bez zadnych zwarc, jednak jest za male (ok. 2,3 V na wolnych obrotach). I teraz tak: walnieta jest albo cewka przy iskrowniku (napiecie ok. 8V dawala dopiero na srednich obrotach, na wolnych tak ok. 3,1V bylo) albo prostownik. Jakie napiecie powinna miec cewka ladowania na wolnych obrotach??

_________________
"Jeśli chcesz, by coś dobrze zrobiono - zrób to sam..."


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 lip 2012, o 22:31 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2008, o 20:35
Posty: 1265
Lokalizacja: Jasło
Pochwały: 27
Pojazd: Komar 2350 '74r. - sprzedany
WSK 125

GG: 7060678
Województwo: Podkarpackie
Mimi napisał(a):
Patoo napisał(a):
jednak jest za male (ok. 2,3 V na wolnych obrotach). I teraz tak: walnieta jest albo cewka przy iskrowniku (napiecie ok. 8V dawala dopiero na srednich obrotach, na wolnych tak ok. 3,1V bylo) albo prostownik. Jakie napiecie powinna miec cewka ladowania na wolnych obrotach??



Moim zdaniem to normalne. Robiłem ostatnio elektrykę w simsonie i jakbym nie kombinował to i tak na wolnych było coś kolo 3-4V.

_________________
"pozdrawiam, lewa w górę, jesteśmy braćmi wszyscy..."

pavel0910-t5054.html


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 lip 2012, o 22:40 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 17:49
Posty: 1852
Lokalizacja: Żychlin/Kutno
Pochwały: 5
Pojazd: Opel Astra G 1.6 8v, Bohy z Dedeeru
GG: 5104517
Województwo: Łódzkie
Czyli jednak prostownik. Rozmawialem z moim chrzestnym (jest elektrykiem), na taki prostownik jednak trzeba wydac, więc chcialbym zamiast niego zastosowac zwyczajny mostek prostowniczy. Zdaloby to egzamin?

_________________
"Jeśli chcesz, by coś dobrze zrobiono - zrób to sam..."


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 lip 2012, o 22:56 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2008, o 20:35
Posty: 1265
Lokalizacja: Jasło
Pochwały: 27
Pojazd: Komar 2350 '74r. - sprzedany
WSK 125

GG: 7060678
Województwo: Podkarpackie
W simsonie wystarczy nawet sama dioda prostownicza. Ale możesz tez założyć sam mostek. W mostku masz 2 wejścia do których podłączasz kabel z cewki i masę. Masz tez 2 wyjścia. Plus i minus. W tym simsonie co robiłem było jakoś tak, ze po podłączeniu do mostka masy i minusa z aku robiło się zwarcie, nie było ładowania i mostek się grzał. Podłączyłem tylko masę, kabel z cewki i plus akumulatora. Minus w mostku zostawiłem wolny. Minus od akumulatora i tak jest połączony z masa sima. No i tak to ładowanie działało. ;P

_________________
"pozdrawiam, lewa w górę, jesteśmy braćmi wszyscy..."

pavel0910-t5054.html


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 lip 2012, o 23:31 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 17:49
Posty: 1852
Lokalizacja: Żychlin/Kutno
Pochwały: 5
Pojazd: Opel Astra G 1.6 8v, Bohy z Dedeeru
GG: 5104517
Województwo: Łódzkie
A tego... stop mi nie chce dzialac. On z akumulatora ma isc czy z cewki?

I czy do mostka nie trzeba podpiac obydwu kabli z cewki ladowania? Pozniej + i - do biegunow w aku?

_________________
"Jeśli chcesz, by coś dobrze zrobiono - zrób to sam..."


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 lip 2012, o 23:45 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2008, o 20:35
Posty: 1265
Lokalizacja: Jasło
Pochwały: 27
Pojazd: Komar 2350 '74r. - sprzedany
WSK 125

GG: 7060678
Województwo: Podkarpackie
Od cewki ładowania wychodzą 2 kable. Jeden jest własnie od ładowania, a drugi od stopu.

_________________
"pozdrawiam, lewa w górę, jesteśmy braćmi wszyscy..."

pavel0910-t5054.html


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net