Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 29 kwi 2024, o 06:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

który motorower byłbyś skłony kupić?
Chart 33%  33%  [ 14 ]
Simson 67%  67%  [ 28 ]
Liczba głosów : 42
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 mar 2010, o 00:50 
tara512 napisał(a):
membrana większy gaźnik spawak dodatkowo w ogarze 200 można odchudzić magneto wybić tuleje z cylindra dać podkowę

o to mi chodzi sporo kilometrów na przy tej konfiguracji nie zrobisz. Poza tym wspominałeś o zapłonie nie zgodzę się często się przestawia zbyt często jak dla mnie... Poza tym ogar ma kiepskie chłodzenie...
Adik jak bym miał pakować kasę dla 3 tyś km to naprawdę żal by mi było.
tara512 napisał(a):
Nie tera tylko tara naucz się czytać przy jakim tuningu ma jawka wytrzymać? po za tym po co piszesz o charcie jak kolega wyraźnie się pytał co jest lepsze ogar200 czy 205

Rybci@ napisał(a):
tara napisałem co jest lepsze chart czy simek na str.3 jest. Proszę o uzasadnienie swojej wypowiedzi...

No i kto tu nie potrafi czytać ze zrozumieniem? Literówka na klawiaturze może się zdarzyć...
Rybcia@ Simek w okolicach 1tyś zł? W dobrym stanie? Chyba żartujesz do remontu do dużych poprawek przeważnie lub bez papierów a za te 900 zł masz charta w idealnym stanie


Góra
  
 
PostNapisane: 13 mar 2010, o 01:23 
Poziom

Dołączył(a): 11 mar 2010, o 20:11
Posty: 66
Pochwały: 4
Pojazd: żaden
GG: 0
Województwo: Lubelskie
Można znaleźć ale nie o to chodzi co ogólnie jest lepsze i czemu??


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 mar 2010, o 01:35 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2009, o 19:45
Posty: 179
Pochwały: 2
Pojazd: mustang etz 150 simek i aktualnie ogar 200
GG: 8321751
Województwo: Łódzkie
Dobra mój błąd sory.Zapłon wystarczy dać dobrą śrubę z podkładką i już się nie będzie odkręcał.Chłodzenie jak się ma źle ustawiony zapłon i gaźnik to i się ogar grzeje mi też się jawka grzała jak kupiłem ale w tedy nie miałem pojęcia jak zapłon ustawić a teraz w ogarze jest spokój po kupnie wracałem nim 45km do domy w nocy całą drogę na full (cylinder i tłok polski) z jedną przerwą 5minut nawet nie bo nie było gdzie stanąć za bardzo i się łyskało a tłok się nie zagrzał i nawet trochę nie osłabł później wracałem z kolegami po odblokowaniu itp jakieś 12km cały czas full 70km/h kolega yamahą ybr 125(2007r) mierzył też się nic nie stało po za sprzęgłem ale była to wina złego już oleju który po rozgrzaniu był za rzadki.Simson jest z Niemiec a chart z polski a niemieckie jest dobre a polskie rzeczy kupuje się tylko bo są tanie albo jest się patryjotą chart jest jedynie ładniejszy i trochę większy po za tym nic nie ma lepszego od simsona a w dodatku simson był produkowany dłużej najpierw był s50 później dopiero s51 i dzięki temu też jest bardziej dopracowany.

_________________
http://www.polskajazda.pl/Profil,Jawa,M ... _200/27549


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 mar 2010, o 02:17 
dopracowany w czym? Moim zdaniem inżynierowie Rometu nad chartem bardzo się postarali. Części od charta są jakośćiowo porównywalne z jakością simsona.... Trudno zarzucić chartowi jakąś wadę bo naprawdę dobry to motor znacznie lepszy od Ogarów wypełnia właśnie lukę pomiędzy Ogarami a simsonem.... Chart a Simson są na równi wcale nie jest mu daleko do Simsona. Wkońcu Chart był wzorowany na Simsonie też podobnie jak w simsonie są wersje z modułem elektronicznym... Jedynie Elektryka charta może być trochę uboższa ale za to nie jest tak skomplikowana jak w Simsonie gdzie żeby zrobić kompletną elektrykę zwłaszcza w elektronicu trzeba się nieźle namęczyć... Czyli chart pod tym względem ma plusa


Góra
  
 
PostNapisane: 13 mar 2010, o 12:13 
Poziom

Dołączył(a): 11 mar 2010, o 20:11
Posty: 66
Pochwały: 4
Pojazd: żaden
GG: 0
Województwo: Lubelskie
Dobra dzięki, a możecie coś powiedzieć o awaryjności, mocy??


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 mar 2010, o 13:22 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 gru 2007, o 19:46
Posty: 1210
Lokalizacja: Wodzierady
Pochwały: 3
Pojazd: Honda ns1/ ogar200
Honda Civic

GG: 3916266
Województwo: Łódzkie
dziadek niestety nie zgodze się z toba. Swoje slowa opierasz tylko i wylacznie na ogarze ktorym miales. Mowisz ze ma slabe chlodzenia tak?? ogarem pokonywalem takie same trasy jak teraz pokonuje simkiem bez zadnego problemu. mam kolege ktory jezdzi jawka. ciagle ja przerabia i tuninguje i doszedl juz do takiego stopnia ze spokojnie moze się rownac z moim simsonem a remontu nie robil juz bardzo dlugo. co do simsona. za 1200 zl mozna juz kupic dobrego simsona niekoniecznie do remontu. instalacja nawet przy zaplonie elektroniczny wcale nie jest trudna. jezeli chodzi o porownanie chart/simsona zdecydowanie stawiam na simka


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 mar 2010, o 13:35 
Co do mocy oba motorowery mają moc do siebie zbliżoną chart jak zwykle nie oddala się od Simsona ani na krok. Jeśli chodzi o Awaryjność też ciężko coś powiedzieć bo jak się dba i jest porządnie remont zrobiony to się nic nie psuje. Przykładem jest mój simson zrobiłem od maja zeszłego roku do września ponad 3 tyś km po remoncie i jeszcze świecy nie wykręcałem po prostu wsiadać i jechać... ale trzeba wziąć pod uwagę to, że ma zapłon elektroniczny dzięki czemu simson jest jeszcze mniej awaryjny podobnie jest z chartem elektronic inaczej jest z Simsonem z zapłonem na platynki. Takiego ogarosimsona Ma Mistrz 3 biegowy z gaźnikiem k60b. Z osiągami jest tak samo jak w mojej wersji 4 biegowej. Jedyny mankament u niego to zapłon cały czas się dzieje coś z platynkami a to jakiś kondensator się przepali itd u mnie tych problemów nie ma

Dodano: -- 13 marca 2010, o 12:35 --

teo napisał(a):
dziadek niestety nie zgodze się z toba. Swoje slowa opierasz tylko i wylacznie na ogarze ktorym miales. Mowisz ze ma slabe chlodzenia tak?? ogarem pokonywalem takie same trasy jak teraz pokonuje simkiem bez zadnego problemu. mam kolege ktory jezdzi jawka. ciagle ja przerabia i tuninguje i doszedl juz do takiego stopnia ze spokojnie moze się rownac z moim simsonem a remontu nie robil juz bardzo dlugo. co do simsona. za 1200 zl mozna juz kupic dobrego simsona niekoniecznie do remontu. instalacja nawet przy zaplonie elektroniczny wcale nie jest trudna. jezeli chodzi o porownanie chart/simsona zdecydowanie stawiam na simka

Teo nie jeden gość i tu na forum i u mnie w Bydgoszczy żałował tuningu w ogarze.... Ja też dałem się w to wrobić. Jak mówiłem kupiłem ogara za 500zł włożyłem w niego drugie tyle w przeróbki w remonty w usprawnienia itd pojeździłem tym trochę i wał z zapłonem poszedł się kochać.... Tuning w ogarze jest bardzo ryzykowny i jeśli mam tyle pakować dla 10 km/h więcej to wolę już za tą kwotę sobie charta kupić. Który jest po prostu jakościowo lepszy.. I nie wiem skąd ta niechęć do charta zawsze jest wybór albo Ogar albo simson a dlaczego nie chart? Co z nim jest nie tak? Dlaczego nie może być doceniony?


Góra
  
 
PostNapisane: 13 mar 2010, o 13:41 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 gru 2007, o 19:46
Posty: 1210
Lokalizacja: Wodzierady
Pochwały: 3
Pojazd: Honda ns1/ ogar200
Honda Civic

GG: 3916266
Województwo: Łódzkie
to powiedz w jakim stanie miales silnik zanim zaczales ten swoj tuning


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 mar 2010, o 13:51 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 wrz 2009, o 20:13
Posty: 237
Pochwały: 4
Pojazd: Romet Ogar 200, Honda SFX
GG: 0
Województwo: Podkarpackie
Dziadek napisał(a):
.. I nie wiem skąd ta niechęć do charta zawsze jest wybór albo Ogar albo simson a dlaczego nie chart? Co z nim jest nie tak? Dlaczego nie może być doceniony?

Pewnie dlatego że jak ktoś ma ogara to szuka czegoś szybszego niż te max +10km/h.. a niektóre Simsony lecą nawet ponad 90 więc jest jednak różnica w osiągach pomiędzy simkiem a chartem..
Osobiście bardzo szanuje charta ale jakbym miał dostać za darmo jeden z nich to wybrał bym jednak Simsona


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 mar 2010, o 13:54 
w dobrym stanie przed tuingiem silnik był sprawdzany wzmocniony był wał i tarcze sprzęgłowe wymieniłem instalacje elektryczną doprowadziłem do oryginalnego stanu bo wcześniej były kieruki z akumulatorem kupiłem cylinder pseudo 60 dałem go do szlifu żeby pozbyć się wad odlewniczych gaźnik wypolerowany multiszlifierką i rozwiercony gardziel poszerzony kruciec wszystko było dopracowane w najdrobniejszym szczególe. a jednak się rozpadło i nie tylko ja tego doświadczyłem jak bym pozostał przy oryginale to może bym dłużej pojeździł niestety miałem wtedy 15 lat i chciałem z ogara zrobić niewiadomo co jak głupi napalalem się na to by by mój ogar osiągnął 80 km/h... Nie popełniajcie tych samych błędów co ja Jawa przy tuningach nie jest pewna

Dodano: -- 13 marca 2010, o 12:54 --

kusior12 napisał(a):
Dziadek napisał(a):
.. I nie wiem skąd ta niechęć do charta zawsze jest wybór albo Ogar albo simson a dlaczego nie chart? Co z nim jest nie tak? Dlaczego nie może być doceniony?

Pewnie dlatego że jak ktoś ma ogara to szuka czegoś szybszego niż te max +10km/h.. a niektóre Simsony lecą nawet ponad 90 więc jest jednak różnica w osiągach pomiędzy simkiem a chartem..
Osobiście bardzo szanuje charta ale jakbym miał dostać za darmo jeden z nich to wybrał bym jednak Simsona

Chartem te 90 km/h też wyciśniesz Cylek od Simsona do charta wejdzie także można się pobawić.... Przy tuningu Simsona Godne uwagi są cylindry RTZ 90ccm które jakościowo są lepsze nawet od oryginału. Ale ciężko je w Polsce dostać i są drogie


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net