Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 27 kwi 2024, o 16:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 sie 2011, o 22:29 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2011, o 11:00
Posty: 37
Lokalizacja: Boguchwała
Pojazd: Ogar 200/Zipp Astec
GG: 7976348
Województwo: Podkarpackie
Zapłon Bateryjny na klasyczny będzie przełączany stacyjką, a hebel miał służyć do tego żeby nie zostawić nigdy motorku na zapłonie bo mogło by to wyłądować akumulatorjezeli ustawienie tłoka sprzyjało by zwarciu platynek. Dlatego tez zastosowałem jego do tego żeby dzięki niemu włączać zapłon gdy go odpalam i gasić nie patrząc przy tym na jakim zapłonie jest.

A oto poprawiony schemat. Nie wiem czy to dobrze zrozumiałem.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 24 sie 2011, o 23:21 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Trochę nie tak,w tym miejscu ,połączenia tak jak w pierwszym schemacie tylko i wyłącznie jedna dioda,a nie cztery,dobrana podczas pracy silnika w zależności kiedy silnik zgaśnie to diodę odwrotnie połącz,sprawdź co będzie na masie - czy+ i od tego będzie zależało ładowanie i budowa całego układu(z akumulatora - na masę czy +)nie może być + i- na masie jednocześnie z akumulatora i świateł z cewki zapłonowej.
Koncepcja jest dobra tylko szczegóły dopracujesz i będzie dobrze,proponowałbym przełącznik zapłonu (podwójny)umieścić oddzielnie,a w stacyjce zostawić funkcję świateł włączanie i wyłączanie akumulatora,miałbyś wygodniej i wiedziałbyś na jakim zapłonie jedziesz.Dziś trochę późno jutro wieczorem dokończymy.

Dodano: 24 sierpnia 2011, o 23:21

Może skopiuję schemat i prześle moje koncepcję,wyślę wiadomość ale wieczorem jutro.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 25 sie 2011, o 12:52 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2011, o 11:00
Posty: 37
Lokalizacja: Boguchwała
Pojazd: Ogar 200/Zipp Astec
GG: 7976348
Województwo: Podkarpackie
Ok, czekam z niecierpliwością.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 25 sie 2011, o 18:28 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
http://img405.imageshack.us/img405/9813/ogar200.jpg
Ledy będą na 12V czy będą oporniki,bo popali je.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 25 sie 2011, o 18:34 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2011, o 11:00
Posty: 37
Lokalizacja: Boguchwała
Pojazd: Ogar 200/Zipp Astec
GG: 7976348
Województwo: Podkarpackie
Ledy będą na stabilizatorach LM317T, dzięki za schemat, z tym segmentem 56, to będą trochę problemy ponieważ stacyjka niema tam wyprowadzenia i będę musiał ją rozebrać :] Ale to nic bo i tak będę musiał to robić. A na jednym mostku cewki nie będą się wygłuszać?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 25 sie 2011, o 22:02 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Nie będą jak na 12V to połącz szeregowo dolną część uzwojenia jednej cewki,z górą drugiej.Ja mam połączone trzy cewki szeregowo w Komarze(zapłon od Charta).Dla pewności sprawdź kilka razy ten schemat zanim zaczniesz robić.Pierwsze sprawdź jak będzie świecić z tej cewki z diodą oraz gdzie będzie minus,bo może być na masie plus,to w takim razie i cały układ musi być z plusem na masie.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 25 sie 2011, o 22:07 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2011, o 11:00
Posty: 37
Lokalizacja: Boguchwała
Pojazd: Ogar 200/Zipp Astec
GG: 7976348
Województwo: Podkarpackie
Ok rozumiem dzięki, a mam jeszcze jedno pytanie czy jak bym chciał zamontować 4 cewki zapłonowe to nie przeciążę magneta za mocno?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net