Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 kwi 2024, o 13:47

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 sie 2011, o 14:00 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2011, o 11:00
Posty: 37
Lokalizacja: Boguchwała
Pojazd: Ogar 200/Zipp Astec
GG: 7976348
Województwo: Podkarpackie
Witam. Narysowałem dzisiaj schemat elektryczny który zamierzam wykorzystać do mojego ogar-a 200. Chciałbym znać wasze opinie oraz czy ten schemat będzie dobrze współpracował z moją maszyna. Jeżeli ktoś znajdzie błąd w schemacie to proszę o wypomnienie mi tego w celu poprawienia błędu.



Mile widziane słowa krytyki :)


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 24 sie 2011, o 18:58 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Wystarczy jeden mostek,a cewki połączyć szeregowo,czemu ma służyć dioda 14.

Dodano: 24 sierpnia 2011, o 18:45

I jeszcze jedno zapłon będzie iskrowy,z cewki zapłonowej?

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 24 sie 2011, o 20:24 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2011, o 11:00
Posty: 37
Lokalizacja: Boguchwała
Pojazd: Ogar 200/Zipp Astec
GG: 7976348
Województwo: Podkarpackie
Zapłon będzie bateryjny i w razie rozładowania będzie na cewkę, tylko nie wiem czy to wypali, czy nie ustawia się zapłonu inaczej na bateryjny a inaczej na cewkę. Dioda jest po to że jeżeli stacyjka jest w położeniu 1,2 to jest zapłon bateryjny, z akumulatora jest prąd kierowany do stacyjki na zacisk stacyjki 30 po czym dostarczany jest na zacisk 15/5 a z niego do cewki, a w położeniu 3 jest prąd dostarczany od cewki do zacisku 58 i przez stacyjkę prąd jest kierowany na zacisk 57 a potem trafia do cewki W/N. Jeżeli diody 14 by nie było to prąd z cewki zasilał by większość instalacji za która odpowiedzialny jest wyłącznie akumulator.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 24 sie 2011, o 21:19 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
światła w lampie przedniej i tylna będą z cewki zapłonowej,a stop z akumulatora?

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 24 sie 2011, o 21:22 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2011, o 11:00
Posty: 37
Lokalizacja: Boguchwała
Pojazd: Ogar 200/Zipp Astec
GG: 7976348
Województwo: Podkarpackie
Tak, tylko nie wiem jak to będzie świecić bo cewka daje 6v15W a przednia lampa pobiera 25W;/


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 24 sie 2011, o 21:35 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Jak włączysz światła i będzie na zapłonie z cewki zapłonowej,to silnik zgaśnie.
Żeby temu zaradzić musisz włączyć szeregowo diodę(polaryzacja diody sprawdzić w eksploatacji)pomiędzy cewkę zapłonową a doprowadzenie prądu do lampy.
Działa to tak:styki przerywacza wykorzystują jedną połówkę prądu zmiennego, a druga jest wolna,tą wolną można wykorzystać na światła z wykorzystaniem diody,bez diody nie będzie iskry na światłach.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 24 sie 2011, o 21:44 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2011, o 11:00
Posty: 37
Lokalizacja: Boguchwała
Pojazd: Ogar 200/Zipp Astec
GG: 7976348
Województwo: Podkarpackie
Wiem dlatego jak włączam zapłon z cewki to światła się rozłączają, to jest takie na wypadek awarii żeby tylko dojechać bez świateł, wiem ze to nie jest przepisowe no ale trudno, ale dzięki za rade spróbuje coś takiego zrobić jak piszesz. A i jeszcze jest błąd w schemacie cewka W/N ma być na 8V, bo 12V raczej nie da iskry na cewce zapłonowej.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 24 sie 2011, o 21:55 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Wstaw diodę tam gdzie bezpiecznik 5A w szereg i będą światła przy awarii,światła i diodę możesz sprawdzić jakie będą już teraz w instalacji fabrycznej,kabel od światła który idzie do lampy zamieniasz przez diodę z kablem od zapłonu ze statora,jak silnik zgaśnie po włączeniu świateł,połącz odwrotnie diodę.Co do diody 14 to nie byłbym taki pewny,na prądzie stałym tak,ale z cewki będzie zmienny lub pół okresowy,jak wstawisz diodę.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 24 sie 2011, o 22:06 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2011, o 11:00
Posty: 37
Lokalizacja: Boguchwała
Pojazd: Ogar 200/Zipp Astec
GG: 7976348
Województwo: Podkarpackie
hmm rozumiem, dioda 14 odetnie mi pół sinusa? Czy jak to jest bo juz się pogubiłem w tym, aha czyli cewka wytwarzając prąd zmienny zmienia bieguny z częstotliwością obrotów magnesów czyli jak dam diodę 14 to raz będzie odłączało a raz będzie +na ramie, zgadza się?
Na razie Romet u lakiernika więc nie mam jak sprawdzić;/


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 24 sie 2011, o 22:12 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Zacznijmy od przełącznika zapłonu czyli hebel 12,to nim będzie przełączany zapłon bateryjny na klasyczny? w stacyjce nie?

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net