Siemka. Po przeczytaniu kilku post贸w typu "50-t1 to 2 biegowy" chc臋 napisa膰 dane Romet贸w produkowanych w okresie PRL. Przyda si臋 wszystkim pocz膮tkuj膮cym.
Wszystkie dane zebra艂em Ja, nie s膮 skopiowane
.
Romet "Pony" 50 M1
Czyli pierwsza wersja motorynki
Rok produkcji: 1978 - 1980
Silnik: 022 ( 2 biegi w lewej r臋koje艣ci ) Moc 1.4 km.
Ko艂a: 9"
Ga藕nik: GM12F
Zdj臋cie:
Romet "Pony" 50M2
Najbardziej znany model motorynki.
Rok produkcji: 1980 - 1984
Silnik: 023 ( 2 biegi, no偶na zmiana bieg贸w ) Moc 1.8 km.
Ko艂a: 9"
Ga藕nik: GM12F
Zdj臋cie:
Romet "Pony" 50 m3
Nast臋pca "dw贸jki". R贸偶ni艂 si臋 od niej tyln膮 lamp膮 oraz mocowaniami kierownicy.
Rok produkcji: 1984 - 1989
Silnik 025 ( 2 bigi, no偶na zmiana bieg贸w ) Moc 1.8 km.
Ko艂a: 9"
Ga藕nik: GM12F.
Zdj臋cie:
Romet "Pony" M301
Nast臋pca 50M2, wyd艂u偶ona rama, nowy bak stosowany w Romecie Kadecie.
Rok produkcji: 1988 - 1994
Silnik: 023 ( 2 biegi, no偶na zmiana bieg贸w ) Moc 1.8 km.
Ko艂a: 9"
Ga藕nik: GM12F
Zdj臋cie:
Dezamet Stella
Nowo艣膰 w dziedzinie polskich motorower贸w . Du偶o nowocze艣niejszy wygl膮d.
Produkowano dwie wersje Stelli 756.1 oraz 756.2, kt贸ra posiada艂a kierunkowskazy.
Rok produkcji: 1994 - ? R贸偶ne 藕r贸d艂a podaj膮 1996 lub 2000r.
Silnik: 023 ( 2 biegi, no偶na zmiana bieg贸w ) Moc 1.8 km.
Ko艂a: 10"
Ga藕nik: GM12F
Zdj臋cie:
Komar 230 "Sztywniak"
Jeden z pierwszych motorower贸w ze stajni Rometa.
Rok produkcji: 1960 - 1962.
Silnik: SM02 ( 2 biegi, zmiana bieg贸w w lewej r臋koje艣ci ) 1.4 km.
Ko艂a: 19"
Ga藕nik: GM12F
Zdj臋cie:
Komar MR231.
Nast臋pca Komara 230. Zmienione zosta艂o przednie zawieszenie oraz kierownica.
Rok produkcji: 1962 - 1963.
Silnik: S-38 ( 2 biegi, zmiana bieg贸w w lewej r臋koje艣ci ) 1.4 km.
Ko艂a: 19"
Ga藕nik: G-12
Zdj臋cie:
Komar 2 2330.
"Dw贸jka" Otrzyma艂a tylne zawieszenie oraz 2 schowki.
Rok produkcji: 1969 - 1973
Silnik: S-38 ( 2 biegi, zmiana bieg贸w w r臋koje艣ci ) 1.4 km.
Ko艂a: 19"
Ga藕nik: GM12F
Zdj臋cie:
Komar 3 2350.
Od poprzednik贸w r贸偶ni艂 si臋 odpalaniem poprzez kopnik
Rok produkcji: 1970 - 1978.
Silnik: S-38 ( 2 biegi, zmiana bieg贸w w r臋koje艣ci ) 1.4 km
Ko艂a: 19"
Ga藕nik: GM12F
Zdj臋cie:
Komar 3 2351.
Nast臋pca Komara 3250. Nast臋pca otrzyma艂 nowe przednie zawieszenie, inne mocowanie b艂otnika oraz nowy b艂otnik. Zmieniono lamp臋 przedni膮 oraz montowano plastikow膮 os艂on臋 艂a艅cucha.
Rok produkcji: 1975 - 1980
Silnik: S-38 ( 2 biegi, zmiana bieg贸w w r臋koje艣ci ) 1.4 km.
Ko艂a: 19"
Ga藕nik: GM12F
Zdj臋cie:
Komar 3 2352
Czyli nowy silnik w starej ramie.
Rok produkcji: 1978 - 1983
Silnik: 017 ( 2 biegi, zmiana bieg贸w w r臋koje艣ci ) 1.4 km
Ko艂a: 19"
Ga藕nik: GM12F
Zdj臋cie:
Komar 2360 Sport
Polski "Cafe Racer"
.
Rok produkcji:
Silnik: S-38 ( 2 biegi, zmiana bieg贸w w r臋koje艣ci ) 1.4 km.
Ko艂a: 19"
Ga藕nik: GM12F
Zdj臋cie:
Romet 700 i 710 Pegaz
Co艣 Nowego, ciekawie umieszczony bak z ty艂u.
Rok produkcji: 1972 - ?
Silnik: 010 ( jednobiegowa skrzynia bieg贸w
automatyczna ) 1.7 km.
Ko艂a: 16"
Ga藕nik: GM12F
Zdj臋cie:
Romet 750 Pegaz
W Starej ramie zago艣ci艂 "nowy" silnik.
Rok produkcji: 1974 - 1976.
Silnik: 017 ( 2 biegi, zmiana bieg贸w w lewej r臋koje艣ci ) 1.8 km.
Ko艂a: 16"
Ga藕nik: GM12F
Zdj臋cie:
Romet 760 Polo
Nowa rama.
Rok produkcji: 1974 - 1978
Silnik: 017 ( 2 biegi, zmiana bieg贸w w lewej r臋koje艣ci ) 1.7 km
Ko艂a: 16"
Ga藕nik: GM12F
Zdj臋cie:
Romet 780 Kadet
Rama podobna do Pegaza, lecz inny silnik. By艂y Wersje 781 z Alufelgami, mo偶na by艂o r贸wnie偶 zam贸wi膰 wersj臋 z chromowanymi b艂otnikami
.
Rok produkcji: 1980 - 1990
Silnik 023 ( 2 biegi, zmiana bieg贸w no偶na ) 1.7 km.
Ko艂a: 16"
Ga藕nik: GM12F
Zdj臋cie:
Romet 110 Kadet Automatic.
Czeski silnik w po艂膮czeniu z polsk膮 ram膮 Kadeta.
Rok produkcji: 1988 - 1991r
Silnik: Jawa 225 ( 2 biegi, zmiana bieg贸w
automatyczna ) 2.5 km.
Ko艂a: 16:
Ga藕nik: Jikov 2912DC.
Zdj臋cie:
Romet 50 T-1 oraz prototyp 50 TS-1
Ca艂kiem nowy silnik i nowa rama.
Rok produkcji ?
Silnik: 019 ( 3 biegi, zmiana bieg贸w no偶na ) 2.5 km.
Ko艂a 19"
Ga藕nik: GM13F
Zdj臋cie:
Prototyp 50ts-1
Romet 50 T-3
Zdecydowa艂em si臋 go doda膰, poniewa偶 du偶o os贸b myli go z Ogarem 205.
Nast臋pca 50 T-1, od Niego r贸偶ni艂 si臋 ko艂ami 17" ( takie jak np w ogarze ) oraz mia艂 du偶e schowki takie jak w Ogarze 200 czy 205. T-3 mia艂 b艂otniki dostosowane do mniejszych k贸艂.
Tylny b艂otnik sk艂ada艂 si臋 ju偶 z jednej osobnej cz臋艣ci.
Rok produkcji: ?
Silnik: 019 ( 3 biegi, zmiana bieg贸w no偶na ) 2.5 km.
Ko艂a: 17"
Ga藕nik: GM13F
Zdj臋cie:
Romet Ogar 200
Silnik zapo偶yczony od czeskiej Jawy, zmodernizowana rama od Rometa 50t-1. Oryginalny silnik czeski posiada艂 3.5 km jednak w tym czasie w Polsce panowa艂o prawo, i偶 motorowery mog艂y porusza膰 si臋 z maksymaln膮 pr臋dko艣ci膮 45km/h wi臋c silniki by艂y d艂awione do 2.5 km.
Rok produkcji: 1983 - 1990.
Silnik: Jawa 223 ( 3 biegi, zmiana bieg贸w no偶na ) wersja zablokowana: 2.5 km, odblokowana: 3.5 km.
Ko艂a 17"
Ga藕nik: Jikov 2917 PSb
Zdj臋cie:
Romet Ogar 201
Silnik jak i reszta pozosta艂a z Ogara 200, r贸偶ni艂y si臋 tylko tylnymi amortyzatorami, 201 mia艂 olejowe. Nikt nie wie ile sztuk wysz艂o.
Rok produkcji: 1983 ?
Silnik: Jawa 223 ( 3 biegi, zmiana bieg贸w no偶na )
Ko艂a: 17"
Ga藕nik: Jikov 2917 PSb
Zdj臋cie:
Romet Ogar 205
Bardziej praktyczny Romet, nast臋pca 50t-1
Rok produkcji: 1983 - 1990
Silnik: 023 ( 2 biegi, zmiana bieg贸w no偶na ) 1.8 km.
Ko艂a: 17"
Ga藕nik: GM12F
Zdj臋cie:
Romet Chart 210 Elektronik
Ostatni, najnowocze艣niejszy model Rometa. Polski Simson.
Rok produkcji: 1988 - 1994
Silnik: 027 ( 3 biegi, zmiana bieg贸w no偶na ) 2.8 km.
Ko艂a: 17"
Ga藕nik 14 MC lub Bing
Zdj臋cie:
Romet Chart 211
Od Modelu 210 r贸偶ni艂 si臋 ko艂ami wykonanymi ze stopu lekkiego. Te modele Charta trafia艂y na eksport.
Rok produkcji: 1988 - 1994 ?
Silnik: 027 ( 3 biegi, zmiana bieg贸w no偶na ) 2.8 km, oraz by艂y wersje o pojemno艣ci 70 ccm z czterobiegow膮 skrzyni膮.
Ko艂a: wykonane ze stopu lekkiego o 艣rednicy 17"
Ga藕nik: 14MC lub Bing
Zdj臋cia:
Dezamet Motorydwan
Pojazd skonstruowany przez polskich In偶ynier贸w. Przeznaczony by艂 do przewozu lekkich towar贸w np: w fabrykach.
By艂y dwie wersje Motorydwanu, otwarta oraz zamkni臋ta posiadajaca dach i zakryt膮 "pak臋"
Rok produkcji: ?
Silnik: 027 ( 3 biegi, no偶na zmiana bieg贸w ) 2.8 km, silnik wyposa偶ony w nawiew ch艂odz膮cy cylinder. Gdzie艣 czyta艂em, 偶e by艂y tez wersje 70ccm z 4 biegami lub 3, kt贸re r贸wnie偶 posiada艂y nawiew.
Ko艂a: ?
Ga藕nik: 14Mc lub Bing
Zdj臋cia:
PrototypyDezamet Dantom 50.
Ca艂kiem nowa sylwetka i silnik Charta. Nie by艂 to prototyp ale bardzo ma艂o sztuk tego modelu wysz艂o, wi臋c dlatego tutaj to umie艣ci艂em
.
Rok produkcji: ?
Silnik: 027 ( 3 biegi, zmiana bieg贸w no偶na )
Ko艂a: 17"
Ga藕nik: Bing
Zdj臋cie:
Motorynka Pabel.
Tego modelu wysz艂o kilka sztuk. Kiedy go produkowano Romet nie by艂 ju偶 w艂asno艣ci膮 Polak贸w. Praktycznie kopia Stelli.
Rok produkcji: 2000 r ?
Silnik: ?
Ko艂a: 12"
Ga藕nik: ?
Zdj臋cie: ?
Romet Chart 310
Pierwszy Chart, prototyp.
Rok produkcji: ?
Silnik ? Dodam, i偶 g艂owica bardzo przypomina g艂owic臋 z Simsona S50.
Ko艂a: ?
Ga藕nik: ?
Zdj臋cie:
Prototyp motorynki Romet.
Nowocze艣niejszy wygl膮d, nikt do ko艅ca nie wie ile sztuk wyprodukowano. Ca艂kiem mo偶liwe, 偶e pozosta艂a tylko jedna. funkcj臋 baku pe艂ni rama. Ten w艂a艣nie model posiada nasz forumowy Kolega
Macej5, kt贸rego pozdrawiam i dzi臋kuj臋, za zdj臋cia.
Rok produkcji: 1987
Silnik: 023 ( 2 biegi, no偶na zmiana bieg贸w ) 1.8 km.
Ko艂a: 10"
Ga藕nik: GM12F wyposa偶ony w t艂umik szmer贸w ssania.
Zdj臋cie: [hsimg]http://--Reklama obcych for zabroniona!!---.pl/zdjecie/pokaz/4066/1/600/gpCn4P7b49H.JPG[/hsimg]
Powsta艂 r贸wnie偶 prototyp Romet MC1, kt贸ry przypomina艂 Crossa.
Jest to raczej zmodyfikowana rama Ogara 205, te same schowki, bak przypominaj膮cy ten z Charta, nowe przednie zawieszenie, tylna lampa WSK ? Opony "kostki" oraz dyfuzor.
Rok produkcji: ?
Silnik: 019 ( 3 biegi ), no偶na zmiana bieg贸w.
Ko艂a: 16" lub 19"
Ga藕nik: GM13F
Zdj臋cia:
殴r贸d艂a: motomaniacy.com, jacomoto.prv.pl, polskiemotocykle.mik.pl, bikepics.com
Mam nadziej臋, 偶e ta rozpiska si臋 komu艣 przyda
"Ok Dawa膰 pochwa艂y " - Niezgodne z 16. Zabrania si臋 na forum nadu偶ywanie funkcji pochwa艂, oraz stosowaniu podpis贸w typu: "kliknij pom贸g艂 je艣li pomog艂em". Dopuszcza si臋 dania pochwa艂y je偶eli u偶ytkownik forum naprawd臋 pom贸g艂.//OJS
Pochwa艂y przyznane za posta: 24