Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 27 kwi 2024, o 17:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 maja 2012, o 15:37 
Poziom

Dołączył(a): 3 maja 2012, o 18:26
Posty: 17
Pojazd: Komar
GG: 0
Województwo: Podkarpackie
przy 100 ml na 5l benzyny strasznie kopcił na biało, więc zmniejszyłem dawke o troszeczke i juz mniej kopcił.
Zapłon był ustawiany tydzień temu, a sam zapłonu ustawić nie potrafię.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 23 maja 2012, o 15:40 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 maja 2012, o 14:47
Posty: 352
Pochwały: 4
Pojazd: Zumico Eos 2T
GG: 0
Województwo: Pomorskie
A jak już zacznie się dusić to cylinder jest gorący?

_________________
Romet Pony M2 --- Simson S51 --- Zumico Eos 2T


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 23 maja 2012, o 15:45 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Zobacz czy masz olej w skrzyni biegów,może brać olej.
Z tłumika lub kolanka na łączeniu kapie coś czy nie?

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 23 maja 2012, o 16:04 
Poziom

Dołączył(a): 3 maja 2012, o 18:26
Posty: 17
Pojazd: Komar
GG: 0
Województwo: Podkarpackie
taa, Cylinder jest gorący,
Jedynie gdzie widze ze olej wycieka to na tej rurze, ktora wychodzi spod spodu komara.
Wokół śróby jest czarno od oleju, i się dymi z niej. Ale nie tak bardzo


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 23 maja 2012, o 16:08 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 21:00
Posty: 4526
Lokalizacja: Częstochowa/Koniecpol
Pochwały: 48
Pojazd: Romet Ogar 200
GG: 0
Województwo: Śląskie
Olej ze skrzyni bierze. Sprawdź simmeringi.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 23 maja 2012, o 16:11 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2009, o 20:22
Posty: 1390
Lokalizacja: Jasło [RJS]
Pochwały: 28
Pojazd: Honda Civic EG3 D13B7+
MZ ETZ 150
Komar 2350

GG: 0
Województwo: Podkarpackie
Jeśli przy 100ml oleju na 5l paliwa strasznie dymi to prawdopodobnie bierze olej z skrzyni. (Ja lałem 1:25 do komarka czyli na 5 litrów paliwa 200 ml oleju i malutko dymił, prawie w ogóle) Sam możesz z tym sobie nie poradzić jeśli jesteś początkujący w tym temacie ale w razie czego na pomoc na naszym forum możesz liczyć więc jeśli masz odrobinę pojęcia to myślę że poradziłbyś sobie sam.
Czyli tak: Duża ilość białego dymu = uszczelniacz od strony sprzęgła padnięty, do wymiany. (Sprawdź poziom oleju w skrzyni, możesz także odkręcić tłumik od kolanka i zajrzeć czy nie ma tam oleju, jeśli jest to na 100 % to co napisałem)
A co do tego gaśnięcia to tak jak pisaliśmy wina kondensatora. Po nagrzaniu się poprostu gaśnie i odpalić można po kilku min jak ostygnie więc wymień ten kondensator a nie sprawdzaj czy jest dobry bo to koszt 3 zł więc...

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 23 maja 2012, o 16:26 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 23:24
Posty: 2080
Lokalizacja: Osiek
Pochwały: 63
Pojazd: Romet Ogar200 :D
GG: 37457511
Województwo: Warm.-maz.
micmos14 napisał(a):
taa, Cylinder jest gorący,
Na prawdę? Mi się wydaje, że ogólnie układ cylinder-wydech będzie zawsze gorący bo to silnik spalinowy. Tak ubogiej mieszanki mu nie lej bo będzie się przegrzewał. Lej 1:30 czyli na 3 litry benzyny lejesz 100ml oleju, na 6 litrów benzyny lejesz 200ml itd. Aby nie kapało z kolanka wydechowego na połączeniu z cylindrem potrzeba dać specjalną wykonaną z miedzi i chyba azbestu uszczelkę. Jeśli jej nie masz to nie dokręcaj mocniej nakrętki bo to nic nie da a przy okazji przekręcisz gwint na cylindrze i będą problemy :) Kup więc taką uszczelkę i daj ją w te miejsce i dokręć odpowiednio. http://allegro.pl/uszczelka-kolanko-cyl ... 58440.html Co do połączenia kolanko wydechowe-tłumik wydechu możesz dorobić uszczelkę z puszki po piwie/napoju. Chodzi tu aby zrobić pasek, którym okręcasz kolanko i nakładasz następnie tłumik.
Jeśli kopci to pierścień uszczelniający przepuszcza. Musisz spuścić olej, odpiąć linkę sprzęgła, odkręcić prawą pokrywę, zdemontować kosz sprzęgła i chyba koło zębate przekładni stałej (to duże po lewej). W miarę delikatnie wbij jakiś cyrkiel czy coś podobnego i wyciągnij uszczelniacz. Załóż nowe uprzednio smarując smarem stałym jego zewnętrzną powierzchnię stykającą się z karterem. Więc później zakładasz sprzęgło, pokrywę, wlewasz olej, zakładasz linkę i regulujesz.

_________________
Mgr130 napisał: "Gdzie Aleksandrów sześć tam ... żaden silnik nie chodzi
Gdzie mechaników sześć tam Aleksandra nie ma"
xD


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 23 maja 2012, o 16:30 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 lip 2010, o 19:03
Posty: 384
Lokalizacja: Wyry
Pochwały: 3
Pojazd: Komar '61 , Ogarek 205 '87
GG: 11347317
Województwo: Śląskie
micmos14 napisał(a):
A można jakoś sprawdzić, czy on jest padnięty?
Nie chce wymieniac jak nie jestem pewny.
Komar dymi na biało w miare porządnie.
Dodałem 80-90ml oleju na 5l benzyny.
A zapłon powinien być dobrze ustawiony.



Na 101% simmering poszedł.
Tak jak koledzy wyżej piszą, bierze olej ze skrzyni i zaczyna bardzo na biało kopcić.

_________________
by-mysiu98-t5318.html - Komar MR230
by-mysiu98-t12598.html - Ogar 205


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 23 maja 2012, o 18:38 
Poziom

Dołączył(a): 3 maja 2012, o 18:26
Posty: 17
Pojazd: Komar
GG: 0
Województwo: Podkarpackie
A gdzie dokladnie znajduje się simmering?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 23 maja 2012, o 19:40 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sie 2009, o 20:22
Posty: 1390
Lokalizacja: Jasło [RJS]
Pochwały: 28
Pojazd: Honda Civic EG3 D13B7+
MZ ETZ 150
Komar 2350

GG: 0
Województwo: Podkarpackie
Pisał Ci kolega Aleksander... prościej już się chyba wytłumaczyć nie da. Jeśli masz możliwość poprsoś kogoś o pomoc (dziadka/ojca/sąsiada/mechanika/lub kogos z forum aby przyjechał do Ciebie i Ci pomógł)

Aleksander_PL napisał(a):
micmos14 napisał(a):
taa, Cylinder jest gorący,
Na prawdę? Mi się wydaje, że ogólnie układ cylinder-wydech będzie zawsze gorący bo to silnik spalinowy. Tak ubogiej mieszanki mu nie lej bo będzie się przegrzewał. Lej 1:30 czyli na 3 litry benzyny lejesz 100ml oleju, na 6 litrów benzyny lejesz 200ml itd. Aby nie kapało z kolanka wydechowego na połączeniu z cylindrem potrzeba dać specjalną wykonaną z miedzi i chyba azbestu uszczelkę. Jeśli jej nie masz to nie dokręcaj mocniej nakrętki bo to nic nie da a przy okazji przekręcisz gwint na cylindrze i będą problemy :) Kup więc taką uszczelkę i daj ją w te miejsce i dokręć odpowiednio. http://allegro.pl/uszczelka-kolanko-cyl ... 58440.html Co do połączenia kolanko wydechowe-tłumik wydechu możesz dorobić uszczelkę z puszki po piwie/napoju. Chodzi tu aby zrobić pasek, którym okręcasz kolanko i nakładasz następnie tłumik.
Jeśli kopci to pierścień uszczelniający przepuszcza. Musisz spuścić olej, odpiąć linkę sprzęgła, odkręcić prawą pokrywę, zdemontować kosz sprzęgła i chyba koło zębate przekładni stałej (to duże po lewej). W miarę delikatnie wbij jakiś cyrkiel czy coś podobnego i wyciągnij uszczelniacz. Załóż nowe uprzednio smarując smarem stałym jego zewnętrzną powierzchnię stykającą się z karterem. Więc później zakładasz sprzęgło, pokrywę, wlewasz olej, zakładasz linkę i regulujesz.

_________________


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net