Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 27 kwi 2024, o 10:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 lip 2009, o 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lip 2009, o 14:44
Posty: 7
Lokalizacja: Chorzow Stary
Pojazd: Romet Ogar 200
GG: 9084921
Województwo: Śląskie
Witam. Tydzień temu sprawiłem sobie ogarka 200. Rozkręciłem go na części, pomalowałem ramę na czarno, bak i błotniki na niebiesko. Kupiłem silnik po kapitalnym remoncie, poskładałem i du*a blada. Nie chce jeździć. A dokładnie mówiąc problem wygląda tak:
-Jak już uda się go odpalić z kopki bądź z pychu, przejedzie parę metrów i gaśnie.
-Gdy chce go rozgrzać gaśnie.
-Wytrąca obroty i gaśnie nawet przy maksymalnie odkręconym gazie.
-świecę też lubi zalać :/.

Co zrobiłem by temu Zaradzić:
- Odgiąłem blaszkę w pływaku. Efekt, -> przestał cieknąć jak szalony.
- Wymieniłem stary, zapchany moim zdaniem ,jak i ojca, nienadający się do użytku filtr powietrza. Jako, że na razie moje fundusze się wyczerpały zamiast filtru wsadziłem gąbkę (taką do mycia) z dużymi otworkami ( tymi bąbelkami/przestrzeniami w gąbce.
- Wyregulowałem ( tak mi się wydaje ) linkę gazu i sprzęgła.

Jakieś pomysły jak by temu problemowi zaradzić? By mój ogar wreszcie gdzieś mnie powiózłl? Proszę o wytłumaczenie tego metoda dla szympansa :) ( dopiero się uczę ) :oops:.


Ostatnio edytowano 29 lip 2009, o 15:15 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
błędy


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 26 lip 2009, o 20:45 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lis 2007, o 21:07
Posty: 4555
Lokalizacja: Okolice Pszczyny
Pochwały: 29
Pojazd: Ogar 200, Honda Hornet
GG: 0
Województwo: Śląskie
Na początek przeczyść dysze :) następnie ustaw zapłon po czym podnieś poziom paliwa trochę, zmień świecę, powinien palić :)

_________________
www.ogar200.pl
Prawdziwa wiedza i mądrość powinna zawsze iść w parze z pokorą i chęcią pomagania innym

Dziwisz się że na forum nie ma żadnych reklam? Taki był mój cel! Jestem przeciwnikiem komercyjnego internetu! Następną przyczyną takiego stanu rzeczy jest fakt iż niedorzeczne i perfidne jest sprzedawanie czyichś informacji!
ObrazekPiszę poprawnie po polsku.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 28 lip 2009, o 14:16 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lip 2009, o 19:18
Posty: 1208
Lokalizacja: Włocławek
Pochwały: 31
Pojazd: nogi :)
GG: 20099108
Województwo: Kuj.-pom.
MI tez się wydaje ze to zapchane dysze i zle ustawiony zaplon. Probuj go ustawic na probach i bledach :idea:

_________________
Patrz w lusterka ! Motocykle są wszędzie !


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 28 lip 2009, o 14:27 
Mechanik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 lis 2008, o 19:24
Posty: 620
Lokalizacja: Miłoszyce
Pochwały: 16
Pojazd: BMW e36 1,8 M43
WSK 125 Kos
chart 210
ogar 200

GG: 0
Województwo: Dolnośląskie
jesli go zalewa ta watpie żeby dysze były zapchane razczej zapłon

_________________
BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D



Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 28 lip 2009, o 18:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lip 2009, o 14:44
Posty: 7
Lokalizacja: Chorzow Stary
Pojazd: Romet Ogar 200
GG: 9084921
Województwo: Śląskie
Co zrobilem:
- nowa swieca
- nowa cewka
- ustawiony zaplon ( przerwa 0,3mm na przerywniku przy GMP )
- wyregulowany gaznik
- nowy przewod do swiecy

Co się dzieje:
- dalej to samo, JAK JUZ zapali to pochodzi z pol minuty i gasnie
- gdy zgasnie swieca jest zalana ( moze zle ustwiony gaznik )

jakieś inne pomysly co zrobic bym wreszcie ruszyl droga 66 :evil: ?

Moim zdaniem kondensator jest zepsuty -> brak iskry na obrotach. Ale to tylko moje watpliwe domysly.
Jak sadzicie?

PS:
Czy pradnica tzn tam gdize sa cewki ,zaplonu i swiatel, powinna być namagnesowana razem z kowadelkiem? ( u mnie sa ). Jesli nie moze to przebicie na mase lub zle polaczone kable w pradnicy?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 28 lip 2009, o 18:37 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2009, o 14:41
Posty: 1122
Lokalizacja: Drogomyśl
Pochwały: 11
Pojazd: BMW E39 520i
GG: 7098489
Województwo: Śląskie
0,3 mm ma być na platynkach, a GMP na 2 mm.
http://ogar200.pl/index.php?id=zaplon#gora

_________________
Pasjonujesz się podróżami? Zajrzyj!
http://motoprzygody.blogspot.com/

Konto na bikepics.
http://bikepics.com/members/cadavre/
Romet Ogar 200 '84 -> Kingway Yamasaki 50 '08 -> Aprilia RS 125 '01 -> Honda CBR 900RR Fireblade '97


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 29 lip 2009, o 00:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lip 2009, o 14:44
Posty: 7
Lokalizacja: Chorzow Stary
Pojazd: Romet Ogar 200
GG: 9084921
Województwo: Śląskie
Cadavre:

"Gdy uzyskamy GMP cofiemy wał o 2mm w tył kręcąc śrubą w lewo, przed tem mierzymy ile jest mm od główki tłoka do gwintu bądź innego punktu odniesienia na głowicy, przy cofnięciu tłoka wymiar ten musi być o 2mm większy, gdy w takiej pozycji uda nam się ustalić tłok, zaglądamy do aparatu zapłonowego na rozwarcie platynek(3 na rys.), powinno być 0,3mm. Mierzymy SZCZELINOMIERZEM a nie kapslami z piwa ani innymi badziewiami."

Czytanie ze zrozumieniem się klania. Uzuskyjemy GMP nastepnie sruba cofamy tlok ( krecimy w lewo sruba ) tak by wymiar był o 2mm wiekszy od pomiaru z GMP, nastepnie ustwiamy platynki na 0,3.

Mozliwe tez ze niejasno się wyrazilem w pukncie:
- ustawiony zaplon ( przerwa 0,3mm na przerywniku przy GMP )

Chodzilo mi o to ze przy uzyskaniu GMP przerwa na platynkach jest rowna 0,3mm.

więc wracajac do tematu, jakieś pomysly by uruchomic mojego krola szos? 8-)


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 29 lip 2009, o 09:24 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 cze 2009, o 21:13
Posty: 478
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 6
Pojazd: Ogar 200
GG: 10509200
Województwo: Łódzkie
Sprawdź całą instalację, kondensator, wyczyść platynki, być może są zaśniedziałe, dobrze dokręć tą śrubkę, bo będzie przerywać, dobrze ułóż kondesator w tym rowku w obudowie cewek.Obrazek

Posty scalono
Weź iglicę na 1. rowek od dołu to wtedy będzie mniej paliwa dostawał więcej powietrza może nie będzie go zalewać.

Posty scalono
Załóż świecę z dużą ciepłotą to wtedy lepiej będzie się zapalać mieszanka...

_________________
Zbieranie na prawo jazdy kat. B: 320 zł z 800 zł

Zbieranie na CB radio: 0 zł z 701 zł (na dzień dzisiejszy) Zestaw: Radio ~ Lafayette Trucker - 399 zł, Antena ~ Sirio Ml 145 - 143 zł, Miernik SWR ~ SWR 30 - 59 zł.

100 postów - 02.08.2009, 200 postów - 21.08.2009, 300 postów - 06.08.2010 (Przemienienie Pańskie), 300 postów - 12.09.2010
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 29 lip 2009, o 13:09 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lis 2007, o 21:07
Posty: 4555
Lokalizacja: Okolice Pszczyny
Pochwały: 29
Pojazd: Ogar 200, Honda Hornet
GG: 0
Województwo: Śląskie
0,3mm ma być na platynkach gdy tłok jest cofnięty o 2mm od GMP

_________________
www.ogar200.pl
Prawdziwa wiedza i mądrość powinna zawsze iść w parze z pokorą i chęcią pomagania innym

Dziwisz się że na forum nie ma żadnych reklam? Taki był mój cel! Jestem przeciwnikiem komercyjnego internetu! Następną przyczyną takiego stanu rzeczy jest fakt iż niedorzeczne i perfidne jest sprzedawanie czyichś informacji!
ObrazekPiszę poprawnie po polsku.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 30 lip 2009, o 09:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lip 2009, o 14:44
Posty: 7
Lokalizacja: Chorzow Stary
Pojazd: Romet Ogar 200
GG: 9084921
Województwo: Śląskie
Panie i panowie...........

!!!RUSZYŁ!!! :) niezawsze lapie z kopki ale na pych zawsze ;] trochę go przelewa zabardzo ale to kwestia drobnej regulacji :) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net