Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 kwi 2024, o 01:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Ten w膮tek jest zablokowany. Nie mo偶esz w nim pisa膰 ani edytowa膰 post贸w.  [ Posty: 42 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 30 cze 2011, o 19:14 
Weteran
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 26 lip 2009, o 19:18
Posty: 1208
Lokalizacja: W艂oc艂awek
Pochwa艂y: 31
Pojazd: nogi :)
GG: 20099108
Wojew贸dztwo: Kuj.-pom.
W膮tpi臋 aby艣 na takim 艂adowaniu prze艂adowa艂 akusia. Kup akumulator najlepiej 5-6Ah . A do czego b臋dzie Ci s艂u偶y艂 aku艣?

_________________
Patrz w lusterka ! Motocykle s膮 wsz臋dzie !


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 30 cze 2011, o 19:20 
Poziom
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 23 gru 2010, o 10:29
Posty: 293
Lokalizacja: Zabrze
Pochwa艂y: 12
Pojazd: Ogar 200, VW Golf III
GG: 1362113
Wojew贸dztwo: 艢l膮skie
To mu pomogli艣cie xD jak na moje, to tylko zamieszali艣cie :p

Co do tematu, to wszystko jest mo偶liwe, tylko pytanie, jakie masz poj臋cie o elektryce (nawet nie elektronice) ? Odpisz, to zastanowimy si臋, co dalej zrobic :p


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 30 cze 2011, o 19:27 
Poziom
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 28 cze 2011, o 14:56
Posty: 71
Pojazd: Romet Ogar 205[?] (Dezamet 023)
GG: 0
Wojew贸dztwo: Podkarpackie
Nie mam poj臋cia :P Akumulator ma s艂u偶y膰 do 'dope艂nienia' osprz臋tu, tzn. kierunkowskazy, klakson i tylne 艣wiat艂o, bo rzekomo jego trzeba od艂膮czy膰 gdy robi si臋 艂adowanie.


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 30 cze 2011, o 19:42 
Poziom
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 23 gru 2010, o 10:29
Posty: 293
Lokalizacja: Zabrze
Pochwa艂y: 12
Pojazd: Ogar 200, VW Golf III
GG: 1362113
Wojew贸dztwo: 艢l膮skie
Ehh, co do tylnego 艣wiat艂a, og贸lnie co do wszystkich bajerk贸w... Instalacja jest dostosowana do zasilania tego, co tam masz, pod艂膮czaj膮c co艣 do niej tak jakby wymagasz od niej wi臋cej, chcesz uzyska膰 z niej wi臋cej mocy ni偶 to za艂o偶yli konstruktorzy... Mo偶na to oczywi艣cie obej艣膰, na kilka sposob贸w, jak zapewne zauwa偶y艂e艣 tylne 艣wiat艂a to 偶ar贸wki, a 偶ar贸wki jak powszechnie wiadomo to bardzo nieekonomiczne 偶r贸d艂a 艣wiat艂a, gdy偶 ~95%mocy, jak膮 do niej dostarczasz jest tracone w postaci ciep艂a - to sporo, nieprawda偶? No, ale wracaj膮c do tematu, je偶eli cehsz wepchn膮膰 w instalacje akumulator, to wypada艂o by wygospodarowa膰 troch臋 tej mocy, aby go na艂adowa膰, jak na moje, to najkorzystniejszym sposobem b臋dzie przerobienie tylnej lampy, a mianowicie zamiast 偶ar贸wek wstawienie tam kilku di贸d LED. 呕ar贸wka to jakie艣 5W, oznacza to, 偶e przy 6V p艂ynie przez ni膮 prad oko艂o 0,8A natomiast, do efektywnego 艣wiecenia jednej diody potrzebne jest jakie艣 20mA. Nawet jakby艣 mia艂 10 diodek, to b臋dzie to 200mA, czyli 0,2A a efektywno艣膰 pewnie jeszcze si臋 poprawi :pp No, ale wracajac do tych 10 di贸d, to przy 6V b臋dzie to jakie艣 1,2W, wnioski chyba nasuwaj膮 si臋 same, hmm? Zaoszczedzili艣my 3,8W
Zak艂adam, ae do kierunk贸w, kt贸re te偶 radz臋 wykona膰 z diodek nie b臋dziesz potrzebowa艂 jakiego艣 strasznie du偶ego akumulatora, tak jak radzili koledzy wy偶ej :p Wystarczy艂 by CI nawet taki oko艂o 3Ah, pierwsze, to 偶e instalacja powinna da膰 rad臋 go na艂adowa膰 bez wi臋kszych zmian, a drugie to to, 偶e jest mniejszy i 艂atwiej bedzie CI go gdzie艣 zamontowa膰 ;]

Btw, co do Twojego poj臋cia w dziedzinie elektryki, b臋dziesz umia艂 odczyta膰 schemat i pod艂膮czy膰 zgodnie z nim? Pozdro ;]

Autor postu otrzyma艂 pochwa艂臋


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 30 cze 2011, o 20:12 
Poziom
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 28 cze 2011, o 14:56
Posty: 71
Pojazd: Romet Ogar 205[?] (Dezamet 023)
GG: 0
Wojew贸dztwo: Podkarpackie
Tylko wykorzystuj膮c moj膮 wiedz臋 na temat akumulator贸w domy艣lam si臋, 偶e wi臋cej niewykorzystanej energi mo偶e wp艂yn膮膰 na akumulator, kt贸ry b臋dzie kwasowy, a konkretnie mo偶e spowodowa膰 jego wylanie z powodu nadmiernego na艂adowania, czyli ciep艂a kt贸re rozszerza ten kwas co jest w 艣rodku, a on si臋 wylewa.
Co do schematu, w samym schemacie nie widze nic trudnego, gdy jest opisany :D Ale w tych kablach, gdzie co i jak to nie za bardzo ;]


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 30 cze 2011, o 20:13 
Poziom
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 23 gru 2010, o 10:29
Posty: 293
Lokalizacja: Zabrze
Pochwa艂y: 12
Pojazd: Ogar 200, VW Golf III
GG: 1362113
Wojew贸dztwo: 艢l膮skie
Hmm kwestia prze艂膮dowania... Powiem Ci szczerze, ze ostatnio te偶 si臋 z tym boryka艂em, ale z tego, czego si臋 dowiedzia艂臋m mo偶na wywnioskoaw膰, 偶e taka ewentualno艣膰 jest stosunkowo ma艂a, a ponadto akumulatory kwasowe, w odr贸偶nieniu od akumualtor贸w suchych, czyli 偶elowych s膮 znacznie bardziej, powiedzmy odporne na zar贸wno prze艂adowanie jak i nadmierne roz艂adowanie, z tym, 偶e prze艂adowanie jest naprawde raczej niemo偶liwe, ze wzgl臋d贸w, 偶e jednak wydajno艣膰 tej pr膮dnicy na to nie pozwala :p Bardziej martwi艂bym si臋 g艂ebokim roz艂adowaniem, chcia偶, podobno akumulator膮 kwasowym to a偶 tak bardzo nie szkodzi, jak 偶elowym, w przyapdku kt贸rych pojemno艣膰 drastycznie spada. Mo偶na powiedzie膰, 偶e akumualtory kwasowe sa stosunkowo elestyczne, je偶eli chodzi o warunki i parametry eksploatacji, dlatego te偶 wiekszo艣膰 ludzi, chocia偶by u偶ytkownik贸w tego forum b臋dzie Ci w艂a艣nie je doradza膰 :p

Dodano: 30 czerwca 2011, o 20:13

O.O dosta艂em rang臋 ELEKTRONIK :D Dzi臋ki ;]


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 30 cze 2011, o 20:14 
Poziom
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 28 cze 2011, o 14:56
Posty: 71
Pojazd: Romet Ogar 205[?] (Dezamet 023)
GG: 0
Wojew贸dztwo: Podkarpackie
Dobra, czyli nie musz臋 si臋 martwi膰. Czyli z tego co wyczyta艂em na forum potrzebny mi jest akumulator, mostek Graetza i te cz臋艣ci, tak?


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 30 cze 2011, o 20:31 
Poziom
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 23 gru 2010, o 10:29
Posty: 293
Lokalizacja: Zabrze
Pochwa艂y: 12
Pojazd: Ogar 200, VW Golf III
GG: 1362113
Wojew贸dztwo: 艢l膮skie
Do 艂adowania akumulatora potrzebne jest sta艂e napiecie, generator daje napi臋cie zmienne, wi臋c pr膮d mai艂by raz warto艣膰 dodatni膮, a raz ujemn膮. Mo偶na to obej艣膰, w艂膮czaj膮c w instalcje 2 mostki prostownicze, gdy偶 musisz pod艂膮czy膰 osobny mostek do ka偶dej z cewek, gdyby艣 tego nie zrobi艂, to ich napi臋cia mog艂y by si臋 wygasza膰 w zwi膮zku, z wiruj膮cym polem magnetycznym :p Mostek to jakie艣 2pln, wi臋c to nie problem :p Do tego wypada艂o by jako艣 zadba膰 o poziom napi臋cia 艂aduj膮cego akumulator, w sumie, to nie jest to absolutnie konieczne, ale zwi臋kszy jego 偶ywotno艣膰. To w zasadzie wszystko, potem reszte poprostu podepniesz pod akumulator i masz idealne warunki do pod艂膮czania diodek :p Napisz, czy jeste艣 zainteresowany dodatkowymi udziwnieniami w stylu jakiego艣 regulatora, albo zabezpieczenia przed g艂臋bokim roz艂adowaniem, to pode艣l臋 Ci schematy ^.-

Btw sorki, za ta zw艂oke w odpowiedziach, ale m贸j dostawca internetu fiksuje, jak jest burza :D Kiedy艣 popali艂o karty na ca艂ym osiedlu i musia艂 to wszsytko wymieniac :D


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 30 cze 2011, o 20:32 
Poziom
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 28 cze 2011, o 14:56
Posty: 71
Pojazd: Romet Ogar 205[?] (Dezamet 023)
GG: 0
Wojew贸dztwo: Podkarpackie
Tylko 偶e ja tego nie za bardzo ogarn臋 :D


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 30 cze 2011, o 20:35 
Poziom
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 23 gru 2010, o 10:29
Posty: 293
Lokalizacja: Zabrze
Pochwa艂y: 12
Pojazd: Ogar 200, VW Golf III
GG: 1362113
Wojew贸dztwo: 艢l膮skie
Czego nie ogarniesz? narysowa膰 Ci to? :D


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Ten w膮tek jest zablokowany. Nie mo偶esz w nim pisa膰 ani edytowa膰 post贸w.  [ Posty: 42 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegl膮da forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten dzia艂: Brak zidentyfikowanych u偶ytkownik贸w i 7 go艣ci


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net