Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 kwi 2024, o 09:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 lip 2011, o 11:56 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2010, o 10:29
Posty: 293
Lokalizacja: Zabrze
Pochwały: 12
Pojazd: Ogar 200, VW Golf III
GG: 1362113
Województwo: Śląskie
Cewka zapłonowa to ~6V, teoretycznie mógłbyć, ale zastanów się, czy będzie to miało taką wydajność, aby naładować aku, który jest ciągle rozładowywany... Musisz sobie wyliczyć, jaka moc będzie pobierana przez ten układ zapłonowy i porównać z tym, co oferuje cewka.
Jak na moje, to bateryjny jest jedna wielką pomyłką, ale jak chesz.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 lip 2011, o 12:20 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:44
Posty: 771
Pochwały: 13
Pojazd: Romet Ogar 200 '86
MZ ETZ 150

GG: 11120289
Województwo: Podkarpackie
W teorii powinno skoro cewka wyrabia z zapłonem tylko teraz takie pytanie jaki aku kupić? ile Ah ?

_________________
Ogar nie jeździ? nie odpala? Wymień gaźnik na gaźnik z simsona !
Mixol to nie olej, to płynna technologia :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 lip 2011, o 18:01 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2010, o 10:29
Posty: 293
Lokalizacja: Zabrze
Pochwały: 12
Pojazd: Ogar 200, VW Golf III
GG: 1362113
Województwo: Śląskie
To proste: nie za duży, i raczej też nie za mały :p Decydujesz się na konwencjonalny kwasowy, czy może żelowy?

Co do pojemności: Akumulatory należy ładować prądem około 10% pojemności. Posiadając cewke 6V (niewiem tylko jaka ma wydajność, tj jaką moc, świetlne mają po 10W, ale ta? nie mam pojęcia :p) musisz sobie wyliczyć jaki z niej można uzyskac prąd, musisz tylko podstawić do wzoru moc, której nie znam:

:arrow: P=U*I

Czyli podstawiasz sobie moc - P i masz prąd, jaki możesz uzyskać :p Wiedząc ile on wynosi dobierasz sobie pojemność akumulatora, tak, aby wystarczyło to do jego ładowania, czyli prąd cewki musiałby wynosić minimum te 10% pojemności akumulatora.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 lip 2011, o 22:48 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Cewka 10W daje max 1A.

Dodano: 19 lipca 2011, o 22:48

Jeżeli podłączysz z akumulatora wszystko:światła,zapłon,sygnał,stop,ładowanie akumulatora,kierunkowskazy,to magneto nie jest w stanie naładować akumulatora,będzie za duży pobór prądu niż może dać magneto.Zastanów się dobrze zanim coś zrobisz,bo na wycieczkę pojedziesz Ogarem, ale wrócisz pchając go.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 lip 2011, o 23:01 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:44
Posty: 771
Pochwały: 13
Pojazd: Romet Ogar 200 '86
MZ ETZ 150

GG: 11120289
Województwo: Podkarpackie
Pisałem ,że nie chcę świateł kierunków itp z tego puszczać tylko sam zapłon.A co do aku to jaki polecacie żelowy czy kwasowy? Więc skoro cewka 10w daje 1a a zapłonowa to chyba 15w to w teorii spokojnie mogę wstawić aku 10Ah? taki to chyba raczej niepotrzebny...

_________________
Ogar nie jeździ? nie odpala? Wymień gaźnik na gaźnik z simsona !
Mixol to nie olej, to płynna technologia :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 lip 2011, o 23:03 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lip 2009, o 19:18
Posty: 1208
Lokalizacja: Włocławek
Pochwały: 31
Pojazd: nogi :)
GG: 20099108
Województwo: Kuj.-pom.
10Ah myślę że będzie za "wielki" 7Ah spokojnie Ci wystarczy :) .
Osobiście polecam kwasówkę, może i musi być w pionie, ale łatwiej go naładować

_________________
Patrz w lusterka ! Motocykle są wszędzie !


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 20 lip 2011, o 10:36 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:44
Posty: 771
Pochwały: 13
Pojazd: Romet Ogar 200 '86
MZ ETZ 150

GG: 11120289
Województwo: Podkarpackie
A żelowy mógłby być? Bo z kwasowym 6v u mnie w mieście może być problem.

_________________
Ogar nie jeździ? nie odpala? Wymień gaźnik na gaźnik z simsona !
Mixol to nie olej, to płynna technologia :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 20 lip 2011, o 11:33 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lip 2009, o 19:18
Posty: 1208
Lokalizacja: Włocławek
Pochwały: 31
Pojazd: nogi :)
GG: 20099108
Województwo: Kuj.-pom.
Ale żelowy chyba nie naładuje się przy tego typu ładowaniu
Aby się on naładował to musi go poprzedzać jakiś układ elektroniczny (jeżeli się mylę, proszę mnie poprawić )

_________________
Patrz w lusterka ! Motocykle są wszędzie !


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 20 lip 2011, o 13:48 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2010, o 10:29
Posty: 293
Lokalizacja: Zabrze
Pochwały: 12
Pojazd: Ogar 200, VW Golf III
GG: 1362113
Województwo: Śląskie
Hmm, podsumujmy: Cewka zapłonowa ma 15W, tak? korzystając ze wzoru, który przytoczyłem wcześniej wyliczamy sobie, że przy napięciu 6V popłynie przez nią prąd 2,5A - jeśli lubisz teorię to wstawisz tam nawet 25AH, tylko po co? 10? 7?, jak na moje, to 4,5 by Ci wystarczyło, ale jak chcesz.

Kolejna sprawa, co do typu akumulatora: chcesz mieć zapłon bateryjny, tak? bo już się nie łapię, w którym wątku piszę :p będziesz go "konkretnie eksplowatował" czyli wypadało by, aby to był aku kwasowy - je można ładować wyższymi prądami, natomiast żelowe mają to ograniczenie, że powinno się je ładować właśnie prądem 10%C z ograniczeniem - więc możesz poprostu nie zdążyć go naładować. Żelowy byłby dobry, gdybyś chciał sobie z niego odpalać jakieś tam światełka, czy coś "mniejszego", ale jako ogniwo odpowiedzialne za zapłon to raczej się nie nada, z tym że to też tylko teoretycznie, bo w praktyce może się zachować zupełnie inaczej i tego niestety nie potrafię przewidziec :]


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 20 lip 2011, o 14:42 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:44
Posty: 771
Pochwały: 13
Pojazd: Romet Ogar 200 '86
MZ ETZ 150

GG: 11120289
Województwo: Podkarpackie
A no to ok dzięki.Ja z tego chcę tylko zapłon bateryjny puścić i ew tylne światło LED ale to niekoniecznie.A i gdzie kupić aku kwasowe 6v? w sklepie motoryzacyjnym? Ewentualnie ile Ah miał aku 6v z charta albo jakiegoś innego moto?To coś może bym spasował.Piroman ty elektryk jesteś czy coś takiego? bo widze obeznany jesteś w temacie.

_________________
Ogar nie jeździ? nie odpala? Wymień gaźnik na gaźnik z simsona !
Mixol to nie olej, to płynna technologia :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net