Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 kwi 2024, o 00:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 lip 2011, o 21:15 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 lip 2009, o 19:18
Posty: 1208
Lokalizacja: Włocławek
Pochwały: 31
Pojazd: nogi :)
GG: 20099108
Województwo: Kuj.-pom.
Na allegro masz dużo ofert :)

_________________
Patrz w lusterka ! Motocykle są wszędzie !


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 20 lip 2011, o 21:57 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2010, o 10:29
Posty: 293
Lokalizacja: Zabrze
Pochwały: 12
Pojazd: Ogar 200, VW Golf III
GG: 1362113
Województwo: Śląskie
Elektryk? obeznany?, nieee ;p gdzieś o tym słyszałem poprostu ;]

Co do akumulatora, to niestety musisz szukać, polecam Ci to:

:arrow: http://lmgtfy.com/?q=Akumulator+kwasowy+6V

Napewno znajdziesz coś dla siebie ;]

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 21 lip 2011, o 01:02 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:44
Posty: 771
Pochwały: 13
Pojazd: Romet Ogar 200 '86
MZ ETZ 150

GG: 11120289
Województwo: Podkarpackie
A mogę się chyba pytać o aku 6v z sima albo charta? bo to może bym dostał w sklepie z częściami do takich starych motorków chart miał chyba 10Ah a simson 11Ah. Także powinny pasować.Albo z jakiegoś innego moto co miał instalkę 6v.Podpowiedzcie jakie jeszcze moto miały instalke 6v.

_________________
Ogar nie jeździ? nie odpala? Wymień gaźnik na gaźnik z simsona !
Mixol to nie olej, to płynna technologia :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 21 lip 2011, o 01:15 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2010, o 10:29
Posty: 293
Lokalizacja: Zabrze
Pochwały: 12
Pojazd: Ogar 200, VW Golf III
GG: 1362113
Województwo: Śląskie
To akurat nieważne, w jakich motorach je montowano... Poprostu zapytasz o akumualtor 6V i albo będzie, albo nie ;] Będzie - kupujesz, nie będzie - dziękujesz i wychodzisz :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 21 lip 2011, o 01:50 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:44
Posty: 771
Pochwały: 13
Pojazd: Romet Ogar 200 '86
MZ ETZ 150

GG: 11120289
Województwo: Podkarpackie
A no niby racja ;-) coś mi może dopasują.Na razie na próbę założę prowizorkę z aku żelowym 3.7Ah mam taki stary z UPS-a z kasy fiskalnej dokładnie 7.2v jeszcze w miarę trzyma przynajmniej przez 30 min świeciło dosyć jasno na nim przednie światło.

_________________
Ogar nie jeździ? nie odpala? Wymień gaźnik na gaźnik z simsona !
Mixol to nie olej, to płynna technologia :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 3 sie 2011, o 19:44 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 lip 2009, o 17:43
Posty: 178
Lokalizacja: okolice Wodzisławia Śląskiego
Pochwały: 3
Pojazd: Ogar200, Motorynka
GG: 9762498
Województwo: Śląskie
Mam 2 cewki 6V przez mostki ładnie ładują akumulator 12V, ale jednak po jakimś czasie (miesiąc) napięcie na akumulatorze spada, to ładowanie jest za słabe, mierzyłem miernikiem, na wolnych obrotach daje 11V, na wysokich nawet 15/16V, ale światła żrą dużo prądu i to co z ładowania to za mało, mogę np. przewinąć cewki żeby były 7V, co x2 daje 14V i to by było więcej prądu na to ładowanie, co nie ? Czy większe napięcie = więcej prądu ?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 3 sie 2011, o 23:10 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:44
Posty: 771
Pochwały: 13
Pojazd: Romet Ogar 200 '86
MZ ETZ 150

GG: 11120289
Województwo: Podkarpackie
nie bo skoro na wolnych 2 cewki 6v dają ci 11v to 2 7v dadzą ci ok 13v na wolnych obrotach to ok ale na wysokich będzie 18v a to dużo za dużo dla aku 12v ja bym ci poleacał np zrobić np tylne światło led i tym zaoszczedzić trochę energi.

_________________
Ogar nie jeździ? nie odpala? Wymień gaźnik na gaźnik z simsona !
Mixol to nie olej, to płynna technologia :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 4 sie 2011, o 13:03 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2010, o 10:29
Posty: 293
Lokalizacja: Zabrze
Pochwały: 12
Pojazd: Ogar 200, VW Golf III
GG: 1362113
Województwo: Śląskie
Ehh... znowu głupoty wypisujecie :-| Proponuję najpierw przyswoić sobie i zrozumieć pojęcia:

:arrow: PRĄD [I] wyrażany w Amperach - Najprościej mówiąc jest to przepływ ładunku z punktu o wyższym potencjale (napięciu) do punktu o niższym, aby popłynął prąd obwód musi być zamknięty - PRĄD płynie przez żarówki w waszych moplikach - dzięki temu świecą.

:arrow: NAPIĘCIE [U] wyrażane w Voltach - to różnica potencjałów między dwoma punktami obwodu. Np Akumulator - jedno wyprowadzenie jest obdażone potencjałem np 6, czy 12V, a drugie nie - to zero - różnica między nimi to 6 lub 12V, tak samo cewki w magnecie - jedno wyprowadzenie jest podłłączone do ramy - to jest zero, natomiast na drugim pojawia się jakiś ładunek - ta różnica to właśnie NAPIĘCIE

:arrow: MOC [P] wyrażana w Watach - w elektryczności to nic innego, jak iloczyn PRĄDU płynącego przez obwód i NAPIĘCIA
:arrow: P=U*I




Ponadto aby naładowac akumulator musicie dostarczyć do niego odpowiednie napięcie a także zapewnić wystarczający przepływ prądu - minimum 0,1 znamionowej pojemności akumulatora

A zatem @Mymek1994 nic dziwnego, że Ci się akumulator rozładowuje bo na niskich obrotach Ci się w ogóle nie ładuje - napięcie nie popłynie z niższego potencjału do wyższego, to tak jakbyś chciał żeby Ci się woda przelała z podłogi na stół... ładuje się tylko jak przekroczy 13,9V poniżej niestety NIE.
Oczywiście, że możesz sobie przewinać cewki na 7V, przewiń sobie nawet na 36, ale pamiętaj, że po przekroczeniu 14,5V i pełnym naładowaniu akumulator się zaczyna GOTOWAĆ, a ponadto zwiększając napięcie, przy tej samej mocy zmniejsza się przepływ PRĄDU, a do ładowania potrzebujesz tych 10% pojemności...

Zatem większe napięcie ≠ większy prąd - jest totalnie na odwrót - napięcie rośnie to prąd maleje...

Moje rady: przewin sobie te cewki, ale zastosuj regulator napięcia/ jeździj na max obrotach/ ładuj sobie w domu/ albo poprostu się go pozbądź - nie bedziesz musiał się tym martwić...

Pozdrawiam i życzę sukcesów, jak masz pytania, to teraz, bo jutro wyjeżdżam i wracam ZA MIESIĄĆ ;]

Pochwały przyznane za posta: 3


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net