Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 29 kwi 2024, o 02:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 gru 2011, o 13:31 
Poziom

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 19:30
Posty: 6679
Pochwały: 108
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.4 16V, BMW 330d
GG: 0
Województwo: Łódzkie
Mimi, jak chcesz czyścić silnik z nagaru np. po przebiegu 5000 km to lej nawet Luxa. Mnie tam wsio ryba co lejesz ;p
Ale wiadomo, że jak lejesz olej do silników 2t wysilonych to moto lata cały czas zaje%biście, nie grzeje się bo nie ma nagaru itd.


Ostatnio edytowano 29 sty 2012, o 19:50 przez Magister, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 18 gru 2011, o 13:33 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 17:49
Posty: 1852
Lokalizacja: Żychlin/Kutno
Pochwały: 5
Pojazd: Opel Astra G 1.6 8v, Bohy z Dedeeru
GG: 5104517
Województwo: Łódzkie
mgr130 napisał(a):
Mimi, jak chcesz czyścić silnik z nagaru np. po przebiegu 5000 km to lej nawet Luxa. Mnie tam wsio ryba co lejesz ;p
Ale wiadomo, że jak lejesz olej do silników 2t wysilonych to moto lata cały czas zajebiście, nie grzeje się bo nie ma nagaru itd.



Jak na razie to nic nie leję :P

Chodziło mi o to, że do takiego silnika wystarczy zwyczajny Orlen za 15 zł. A że po luxie i mixolu jest nagar to wiem po własnym przykładzie.

_________________
"Jeśli chcesz, by coś dobrze zrobiono - zrób to sam..."


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 18 gru 2011, o 13:34 
Mimi, to zależy ile się jeździ. Jak ktoś jeździ sobie tylko po polnych i koło domu i rocznie zrobi te 300km z czego większość przepchane, a nie przejeżdżone, to można jeździć na takich olejach.
Jak natomiast ktoś ma większe ambicje i chce jeździć i jeździć, to dobrą sprawą jest jazda na dobrych olejach. Technologia teraz jest dużo lepsza niż kiedyś, więc warto z tego korzystać, bo odbije się to na dłuższej eksploatacji.


Góra
  
 
PostNapisane: 18 gru 2011, o 13:36 
Poziom

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 19:30
Posty: 6679
Pochwały: 108
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.4 16V, BMW 330d
GG: 0
Województwo: Łódzkie
Ja np. lałem półsyntetyk z Orlenu to nawet ładnie chodził, trochę mniej nagaru było niż na miksolu, ale zawsze był. Ostatnie 300 km przejeździłem na miksolu, bo ten z orlenu się skończył, a miksolu to mam z 10L. Jak rozebrałem silnik to cała komora korbowa zaje%bana nagarem. Cylinder okopcony na kanale wydechowym, głowica czorna ;p


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 18 gru 2011, o 13:53 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 gru 2011, o 11:21
Posty: 351
Lokalizacja: Piła
Pochwały: 3
Pojazd: Romet Ogar 205
Yamaha XJ6
Fiat SC 1.1
Fiat CC 900

GG: 331098
Województwo: Wielkopolskie
Ale czyż nie uważacie , że lejąc dobry olej wpływa to korzystnie na :
- żywotność silnika
- mniejsze zmęczenie silnika
- dobre smarowanie
- lepsze odprowadzenie temperatury
Plusów jest wiele, ale sprawa oleju to jest tylko i wyłącznie indywidualizm i upodobanie użytkownika. Na początek kupię tę co wymienił pan mgr, ponieważ czytałem wiele opinii na ten temat i są jednoznaczne - dobry olej , lepsza jazda i tyle w tym temacie mam do powiedzenia


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 18 gru 2011, o 13:56 
Poziom

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 19:30
Posty: 6679
Pochwały: 108
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.4 16V, BMW 330d
GG: 0
Województwo: Łódzkie
hardkoroslaw napisał(a):
Na początek kupię tę co wymienił pan mgr

Ale mnie zaszczyt kopnął ;p Zalej i na pewno nie będziesz miał problemów z silnikiem (oczywiście jeśli jest dobrze zrobiony) ;]


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 18 gru 2011, o 14:07 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sty 2011, o 19:46
Posty: 170
Lokalizacja: RbK ^ ^
Pochwały: 2
Pojazd: Romet Ogar 205
Romet Ogar 200
Romet Ogar 900

GG: 10187516
Województwo: Śląskie
Nie wiem panowie jak u was,ale według mnie silnik 023 najlepiej pracuje na mixolu.Próbowałem już wielu olejów (castrol,husqwarna) i wydaje mi się,że na mixolu chodzi równiej,lepiej przyspiesza(PS:może u was jest inaczej,to tylko moje zdanie:)).Jak ktoś nie robi jakiś mega-przebiegów to myślę,że co kilka tyś km. może wykręcić sobie głowice i usunąć nagar,przy okazji zobaczy sobie co i jak w cylindrze :)


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 18 gru 2011, o 14:34 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 23:24
Posty: 2080
Lokalizacja: Osiek
Pochwały: 63
Pojazd: Romet Ogar200 :D
GG: 37457511
Województwo: Warm.-maz.
Ja również polecę Orlen 2T Semisyntetic, jak lałem lux 10 i to w proporcji 1:22 to taka kupa dymu za Ogarem była że o matko xD

_________________
Mgr130 napisał: "Gdzie Aleksandrów sześć tam ... żaden silnik nie chodzi
Gdzie mechaników sześć tam Aleksandra nie ma"
xD


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 18 gru 2011, o 14:47 
Poziom

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 19:30
Posty: 6679
Pochwały: 108
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.4 16V, BMW 330d
GG: 0
Województwo: Łódzkie
Podsumowując : Lux nie nadaje się ani do paliwa, ani do skrzyni. A znawcy, którzy mówią, że na luxie sprzęgło chodzi bdb uja się znają. Ten olej klei tarcze. Po 10 km może wystąpić nawet zanik sprzęgła.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 18 gru 2011, o 15:00 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 17:49
Posty: 1852
Lokalizacja: Żychlin/Kutno
Pochwały: 5
Pojazd: Opel Astra G 1.6 8v, Bohy z Dedeeru
GG: 5104517
Województwo: Łódzkie
mgr130 napisał(a):
Podsumowując : Lux nie nadaje się ani do paliwa, ani do skrzyni. A znawcy, którzy mówią, że na luxie sprzęgło chodzi bdb uja się znają. Ten olej klei tarcze. Po 10 km może wystąpić nawet zanik sprzęgła.


Aż wystąpię w roli takiego "znawcy"...
Cały czas jawką przejeździłem na luxie w skrzyni. Tylko raz mi się zdarzyło, że sprzęgło znikło, ale wtedy podkręciłem linkę i jeździło dalej. Tarcz w żadnym razie nie sklejało..

_________________
"Jeśli chcesz, by coś dobrze zrobiono - zrób to sam..."


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net