Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 27 kwi 2024, o 18:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 10 cze 2013, o 15:55 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 14:40
Posty: 61
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski City
Pojazd: Jawa 50 Mustang 82"
GG: 0
Województwo: Łódzkie
Nie daje mi spokoju to że nie mogę znaleźć odpowiedniego schematu który pomógłby mi rozwiązać podłączenie światła stopu tak by świeciło się tak samo gdy zahamuję przednim, tylnym i dwoma naraz.

Robił ktoś u siebie taką instalację? Albo posiada schematy które by mi pomogły? Jak to jest rozwiązane w innych motocyklach? (podobno 350 i niektóre simsony mają coś takiego)

_________________
Moja Jawa 23/50 na PJ
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Jaw ... -50/143794
I na forum
jawa-mustang-by-spoon8-t14470.html


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 10 cze 2013, o 17:46 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2009, o 13:36
Posty: 1070
Lokalizacja: Tuszyn
Pochwały: 14
Pojazd: Romet 50-T1,Simson S51B
GG: 6268096
Województwo: Łódzkie
Bardzo prosto coś takiego zrobić,czujnik daje plus do żarówki więc kable od przodu i tyłu łączysz do jednego kabla do lampy i masz oba stopy

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Romet Ogar 205>Romet Ogar 205>Romet Ogar 205>Romet Ogar 205>Romet Komar 2350>Simson SR50>Dezamet 756.2 "Stella">RometChart 210>Romet Kadet 780>Romet Pegaz 750>Romet Pony M2>Honda Vision>Romet Ogar 200>Romet Pony 301>Yamaha DT 50 MX>Romet Chart 210>Simson S51 ENDURO>Derbi Senda SM>Simson S51B Romet 50 T1 Romet Ogar 200

Całe zycie na piżdzikach


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 10 cze 2013, o 20:11 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 14:40
Posty: 61
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski City
Pojazd: Jawa 50 Mustang 82"
GG: 0
Województwo: Łódzkie
w sensie że przełączniki zamykające plus połączyć w jeden kabel który zamykał by obwód na żarówce? Nie będzie zwarcia czy czegoś? (nie zaprzeczam, po prostu słabo się na tym znam i dziwi mnie że byłoby to aż tak proste :0 )

_________________
Moja Jawa 23/50 na PJ
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Jaw ... -50/143794
I na forum
jawa-mustang-by-spoon8-t14470.html


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 10 cze 2013, o 20:17 
Mechanik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2012, o 23:40
Posty: 813
Pochwały: 31
Pojazd: 997ccm vs 76ccm
GG: 15506895
Województwo: Lubelskie
Wprawdzie, to są dwa rodzaje czujników stopu. Te dające przejście na masę po wciśnięciu, jak też takie, które włączają obwód po ich wciśnięciu.. Najłatwiej będzie z tymi pierwszymi czujnikami, jak opisał Tramwajarz. Plus idzie do jednego pinu w żarówce, z drugiego pinu żarówki wychodzą dwa kable, idące do dwóch czujników przy klamkach hamulców. Po wciśnięciu hamulca czujnik zamyka obwód i żarówka świeci niezależnie od drugiej klamki.

PS. Browc- widzisz, ma się te rączki.. ;]

Autor postu otrzymał pochwałę


Ostatnio edytowano 10 cze 2013, o 20:23 przez plusminus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 10 cze 2013, o 20:20 
JuniorAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 21:13
Posty: 2570
Lokalizacja: Do ustalenia.
Pochwały: 74
Pojazd: Simson S51, FSO Polonez Caro '96 & Atu '00
GG: 0
Województwo: Mazowieckie
Wszystko zależy jak masz to wszystko podłączone, bo tak jak było podłączane np w Simsonach Comfort'ach to plus jest podłączony do żarówki, a stycznik w deklu hamulca zamyka obwód masując żarówkę. Więc idąc tym sposobem gdy wepniesz się w lampie przy kablu od stycznika powinno wszystko być ok.

P.S. - +- był szybszy :P

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________

''Jak zapiełem dwójke to mi gała w rence została'' ~ Malinowski
Abimex Power!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 10 cze 2013, o 20:30 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 14:40
Posty: 61
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski City
Pojazd: Jawa 50 Mustang 82"
GG: 0
Województwo: Łódzkie
Pomijając już samo założenie instalacji na 2 czujniki bo tu już sobie chyba poradzę dzięki tej pomocy-same czujniki.
czy ten czujnik :http://allegro.pl/czujnik-hamulca-stopu-przod-mz-150-251-simson-awo-i3303736721.html
by pasował? I jak taki czujnik w ogóle zamontować w manetce przedniej (o ile w tylnej było by w miarę prosto)
I czy te czujniki które są montowane "na linkę" (choć nie wiem co to znaczy) było by łatwiej zamontować? Widziałem kiedyś taki na allegro, chyba nawet od 350'tki, ale nie jestem tego pewien.

Chodzi mi teraz o sposób zamykania obwodu o którym pisał Plusminus i o ewentualnym sposobie i miejscu montażu tego czujnika

_________________
Moja Jawa 23/50 na PJ
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Jaw ... -50/143794
I na forum
jawa-mustang-by-spoon8-t14470.html


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 10 cze 2013, o 20:36 
JuniorAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 21:13
Posty: 2570
Lokalizacja: Do ustalenia.
Pochwały: 74
Pojazd: Simson S51, FSO Polonez Caro '96 & Atu '00
GG: 0
Województwo: Mazowieckie
Nie polecam ci zbytnio tego przełącznika bo jak widać jest to chiński wytwór i słyszałem, że bardzo szybko padają, a niektóre bywają zepsute nawet w stanie''nowym''.

_________________

''Jak zapiełem dwójke to mi gała w rence została'' ~ Malinowski
Abimex Power!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 10 cze 2013, o 20:45 
Poziom

Dołączył(a): 24 sty 2013, o 20:21
Posty: 34
Lokalizacja: Pogwizdów Stary
Pojazd: nie mam
GG: 0
Województwo: Podkarpackie
Browc napisał(a):
Nie polecam ci zbytnio tego przełącznika bo jak widać jest to chiński wytwór i słyszałem, że bardzo szybko padają, a niektóre bywają zepsute nawet w stanie''nowym''.


Nie są takie złe :P ,mam taki od roku w swoim simsonie i działa bez problemowo ;-) .

Spoon
Do tego czujnika od mz,będziesz potrzebował korpus manetki gazu od simsona z gwintem pod to,więc jeśli chcesz to dać do korpusu od jawki to będzie problem.Do tyłu najłatwiej dać przełacznik od ursusa,do przodu trzeba już kombinować :-/


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 10 cze 2013, o 23:43 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lut 2013, o 14:40
Posty: 61
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski City
Pojazd: Jawa 50 Mustang 82"
GG: 0
Województwo: Łódzkie
A słyszeliście może o czujnikach montowanych na lince? Mi się "obiło o oczy" gdy przeglądałem allegro szukając czegoś innego-taki czujnik byłby chyba najprostszy do zamontowania, ale nie mogę go znaleźć, ma to jakąś swoją nazwę (np. czujnik cięgnowy czy coś) albo dany model motocykla to miał?

_________________
Moja Jawa 23/50 na PJ
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/Jaw ... -50/143794
I na forum
jawa-mustang-by-spoon8-t14470.html


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 10 cze 2013, o 23:46 
Mechanik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2012, o 23:40
Posty: 813
Pochwały: 31
Pojazd: 997ccm vs 76ccm
GG: 15506895
Województwo: Lubelskie
http://allegro.pl/jawa-ts-350-linka-sto ... 09798.html jawa 350 takie coś miała..


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net