Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 mar 2024, o 17:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 22 lut 2015, o 00:03 
Poziom

Dołączył(a): 21 lut 2015, o 17:17
Posty: 19
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Ogar 200 86'
GG: 0
Województwo: Dolnośląskie
Jutro mam zamiar kupić swoją pierwszą maszynę - OGAR 200 :-> Ma być sprawny technicznie (właściciel mówił że wszystko działa... co sprawdzę), tylko nadgryzł go ząb czasu i jest podrdzewiały. Co ciekawe sprzedawca jest pierwszym właścicielem, Ogar stał przez dłuższy czas nieodpalany, ale twierdzi że wymienił kilka rzeczy i wszystko śmiga. Te wymienione rzeczy to:
- świeca
- kondensator
- przerywacz
- fajka
- olej

Przyjmując że stan faktyczny jest taki jak podaje sprzedawca co byście zrobili w ramach przeglądu i ew. konserwacji? Co sprawdzić i ew. wymienić w pierwszej kolejności? Zależy mi na jak największej bezawaryjności, wolał bym wymienić nawet coś co jest "w miarę" na chodzie niż stanąć na środku ulicy, mam zamiar używać tej maszyny a nie patrzeć na nią w garażu.

Pytam i liczę na radę, na co dzień zajmuje się składaniem ludzi a nie maszyn, ale nie jestem technicznym ignorantem. Mam zamiar doprowadzić moją maszynę do stanu jak najlepszego a przy okazji nauczyć się jak się to piekielne mechaniczne ustrojstwo obsługuje i reperuje.

Jak tylko Ogar będzie mój wrzucę zdjęcia.
Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 22 lut 2015, o 00:14 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lip 2012, o 19:25
Posty: 848
Lokalizacja: Zadupie...kajś pod Olkuszem
Pochwały: 7
Pojazd: Ford
GG: 23883780
Województwo: Małopolskie
Sprawdź jak chodzi tzn. jak odpala? Jak się wkręca na obroty? Czy równo chodzi? Czy trzyma wolne obroty? Czy dymi i jak bardzo?
Wypytaj jakie oleje lał do benzyny i skrzyni.
Weź ze sobą ze 2 świece, bo jak wymieniał to pewnie na nówki sztuki w UE robione, a one są zdolne do wszystkiego. A i możesz sprawdzić jak wyglądają elektrody świecy (powinny być koloru kawy z mlekiem, odradzam wykręcać świece na ciepłym silniku). A jak dojedziesz do domu to dobrze by było przeczyścić gaźnik, skoro stał trochę czasu.
Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

_________________
Nic na siłę, wszystko młotkiem :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 22 lut 2015, o 01:31 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 cze 2013, o 22:01
Posty: 1084
Lokalizacja: Łęczna (LUB)
Pochwały: 17
Pojazd: Simson-DT-chart
Suzuki Katana 50

GG: 0
Województwo: Lubelskie
Jeśli chcesz nim jeździć, aby nie był awaryjny itp, to proponowałbym montaż zapłonu elektronicznego, gaźnik z simsona, nowy tłok i pierścienie i ew. cylinder, najlepiej 60ccm(byle nie chiński zestaw) :)
Tyle, że jutro wszytko mam nadzieję opiszesz, to coś pomyślimy nad twym ogarem.
Przemas -> elektrody na świecy powinny być brązowe, chyba, że twoja kawa z mlekiem ma właśnie taki kolor, bo to zależy ile mleka wlejesz.

_________________
Ogar200 [$] - Delta [$] - Yamahosim DT - Pony Pro 50 [$]


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 22 lut 2015, o 01:48 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 22:02
Posty: 1943
Lokalizacja: Welshpool/Bydgoszcz
Pochwały: 11
Pojazd: VW Golf MK7
Romet 50 T-1

GG: 6929446
Województwo: Zagranica
Jesli ogar przestał szmad czasu nieużywany, nie wymagaj zbyt wiele. Ogar to nie niemiecki samochód, psuć się ma prawo. Jesli chcesz być pewny swojej przyszłej maszyny nie pozostaje nic innego jak rozebrać dziada na części pierwsze i przeprowadzić remont kapitalny.

Dodano: 21 lutego 2015, o 23:46

Kcm schowaj te swoje rady... Jak jest czeski cylinder to najlepiej do szlifu, w elektroniczny zapłon bym się nie bawił chyba, ze oryginalny jawoski. Gaznik simsona? Jak się oryginalny bedzie sprawować nie ma sensu wymieniać, ale jak juz to proponuje oryginalny 16n1 łatwiej go wyregulować. Lub rosyjski k60b

_________________
Opel Astra H 1.8->Obrazek

PSN


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 22 lut 2015, o 03:18 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 lip 2012, o 19:25
Posty: 848
Lokalizacja: Zadupie...kajś pod Olkuszem
Pochwały: 7
Pojazd: Ford
GG: 23883780
Województwo: Małopolskie
KCMgaming napisał(a):
Jeśli chcesz nim jeździć, aby nie był awaryjny itp, to proponowałbym montaż zapłonu elektronicznego, gaźnik z simsona, nowy tłok i pierścienie i ew. cylinder, najlepiej 60ccm
Przemas -> elektrody na świecy powinny być brązowe, chyba, że twoja kawa z mlekiem ma właśnie taki kolor, bo to zależy ile mleka wlejesz.

Sądze jednak kolego, że to powinna być kawa z mlekiem ;>
99% świata tak twierdzi :)
Obejrzyj sobie poradnik OJSa na temat ustawiania gaźnika.
A co do reszty Twojego postu popieram Dziadka.

_________________
Nic na siłę, wszystko młotkiem :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 22 lut 2015, o 13:10 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2013, o 22:32
Posty: 589
Lokalizacja: Kielcza
Pochwały: 7
Pojazd: Ogar 200
WSK 175
Ogar 200 4T swap

GG: 0
Województwo: Opolskie
Czy się bedzie psuł to zależy od ustawienia gaźnika i zapłonu a na koniec od stylu jazdy. Mieliśmy z kumplem oryginalne silniki i wszystko tak samo ustawione z tym, że kolega uparcie lał nadmiar podróbki stihla i zamulał na 3 biegu a ja optymalną proporcje 2T semisynthetic i poganiałem na pół manetki minimum. Mój się nie psuł a koledze jak nie co chwilę ciekł gaźnik to tracił iskre.
Jawka lubi dobry olej i wysokie obroty wtedy jest bezawaryjnie - przynajmniej takie jest moje zdanie.

_________________
http://olx.pl/oferty/uzytkownik/rQjR/


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 22 lut 2015, o 13:32 
VIP

Dołączył(a): 25 lip 2010, o 14:12
Posty: 2137
Lokalizacja: Okolice Gdańska
Pochwały: 31
Pojazd: Ogar 200
GG: 0
Województwo: Pomorskie
Ten silnik z dobrze wyregulowanym, dokręconym mocno zapłonem i wyregulowanym gaźniku zawsze będzie bezawaryjny, tu nie ma się co zepsuć.

_________________
Podpis zbyt rozbudowany : pokaż podpis


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 22 lut 2015, o 14:34 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2013, o 22:32
Posty: 589
Lokalizacja: Kielcza
Pochwały: 7
Pojazd: Ogar 200
WSK 175
Ogar 200 4T swap

GG: 0
Województwo: Opolskie
Racja, ale jak ktoś bedzie jeździł na byle jakim oleju zamulając go na niskich obrotach no to pozdro.
Podstawa to tutaj jest świeca która jest dedykowana do jawki typu brisk albo stara palka. Oryginalna niemiecka boshka tez zdaje egzamin pod warunkiem ze ktos nie zacznie grzebać z przerwą na elektrodzie.

_________________
http://olx.pl/oferty/uzytkownik/rQjR/


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 22 lut 2015, o 14:36 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 cze 2013, o 22:01
Posty: 1084
Lokalizacja: Łęczna (LUB)
Pochwały: 17
Pojazd: Simson-DT-chart
Suzuki Katana 50

GG: 0
Województwo: Lubelskie
Przemas napisał(a):
KCMgaming napisał(a):
Jeśli chcesz nim jeździć, aby nie był awaryjny itp, to proponowałbym montaż zapłonu elektronicznego, gaźnik z simsona, nowy tłok i pierścienie i ew. cylinder, najlepiej 60ccm
Przemas -> elektrody na świecy powinny być brązowe, chyba, że twoja kawa z mlekiem ma właśnie taki kolor, bo to zależy ile mleka wlejesz.

Sądze jednak kolego, że to powinna być kawa z mlekiem ;>
99% świata tak twierdzi :)
Obejrzyj sobie poradnik OJSa na temat ustawiania gaźnika.
A co do reszty Twojego postu popieram Dziadka.

OJS napisał(a):
Jej elektroda powinna być brązowa, a reszta czarna.

Cytat z Ogar200.pl :P
Dziadek, każdy ma prawo do wyboru zapłonu, ale elektronik nie bez powodu jest nazywany bezobsługowym :)

_________________
Ogar200 [$] - Delta [$] - Yamahosim DT - Pony Pro 50 [$]


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 22 lut 2015, o 14:55 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lip 2011, o 21:32
Posty: 2123
Lokalizacja: [SD] Dąbrowa Górnicza
Pochwały: 13
Pojazd: Fiat Cinquecento 704 Top Young FOS Azzurro Ischia
GG: 7951300
Województwo: Śląskie
Nie słuchaj tych głupot o przerabianiu na elektroniczny zapłon, jeśli wszystkie podzespoły są oryginalne to Romet nie ma prawa się psuć, miałem Jawę Mustang i przez dwa lata od momentu kupna, do momentu sprzedaży nie miałem najmniejszego problemu z układem zapłonowym, jeśli chcesz mieć święty spokój, to wymień wszystkie linki, tj. gazu, sprzęgła, hamulca przedniego, prędkościomierza, dodatkowo polecam wyczyszczenie kranika, oraz założenie filtra paliwa, wymianę filtra powietrza, oraz skontrolowanie stanu przewodów instalacji elektrycznej, możesz też się pokusić, tak jak przedmówcy radzili o wyczyszczenie gaźnika, przy okazji wymieniając jego uszczelki. Mam nadzieję, że pomogłem, pozdrawiam! /post napisany na Galaxy Mini 2


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net