Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 29 kwi 2024, o 10:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Ten w膮tek jest zablokowany. Nie mo偶esz w nim pisa膰 ani edytowa膰 post贸w.  [ Posty: 53 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 19 maja 2011, o 19:35 
Weteran
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 5 lut 2011, o 16:29
Posty: 965
Pochwa艂y: 3
Pojazd: Audi A4 B5 2.8 V6
GG: 12852919
Wojew贸dztwo: Mazowieckie
A najlepiej by by艂o obspawac g艂owice i cylinder specjalnym materia艂em i zrobi膰 ch艂odzenie ciecz膮. Tylko jakie koszty ?

_________________
Si贸dmego Dnia B贸g Stworzy艂 Motocykl !

I Kur*a jest Kat. A !

Wujek Fire - Dobra Rada


900/6000


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 maja 2011, o 19:39 
Weteran
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 26 kwi 2009, o 13:37
Posty: 2312
Pochwa艂y: 25
Pojazd: Volverine
GG: 0
Wojew贸dztwo: Pomorskie
Du偶e i nieop艂acalne.

_________________
Dziadek: "... dow贸d na to, 偶e fiat potrafi zrobi膰 lepsze lepsze auto ni偶 typowy golf 4... "
:D Italia Engine Power! :D


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 maja 2011, o 19:43 
Weteran
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 5 lut 2011, o 16:29
Posty: 965
Pochwa艂y: 3
Pojazd: Audi A4 B5 2.8 V6
GG: 12852919
Wojew贸dztwo: Mazowieckie
No w艂asnie.Najlepiej ch艂odzenie zostwi膰 takie jakie jest... ew. g艂owica s艂oneczkowa

_________________
Si贸dmego Dnia B贸g Stworzy艂 Motocykl !

I Kur*a jest Kat. A !

Wujek Fire - Dobra Rada


900/6000


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 maja 2011, o 20:18 
VIP
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2010, o 23:24
Posty: 2080
Lokalizacja: Osiek
Pochwa艂y: 63
Pojazd: Romet Ogar200 :D
GG: 37457511
Wojew贸dztwo: Warm.-maz.
Ja bym proponowa艂 od艂ama膰 o偶ebrowanie od jakiego艣 starego cylindra i w艂o偶y膰 je mi臋dzy o偶ebrowanie tego cylindra. Patrz schemat chodzi mi aby dodatkowe o偶ebrowanie nie by艂o w艂o偶one do ko艅ca i by艂y jeszcze kanaliki co najmniej 1cm szeroko艣ci. Dodatkowe o偶ebrowanie mog艂oby mie膰 d艂ugo艣膰 oko艂o 4-5cm. Mo偶na by艂oby zastosowa膰 r贸wnie偶 na g艂owicy. Dodatkowe o偶ebrowanie najlepiej chyba zrobi膰 z tego materia艂u co robi si臋 o偶ebrowania cylind贸w (chodzi o to 偶eby szybko oddawa艂o ciep艂o) najlepiej poucina膰 flexem ze starego cylindra. To powinno znacznie poprawi膰 ch艂odzenie podczas jazdy. Co o tym s膮dzicie???

Dodano: 19 maja 2011, o 20:17

Lub kupi膰 jaki艣 radiator na allegro ;> :
:arrow: http://allegro.pl/duzy-radiator-bcm-i1621000269.html
:arrow: http://allegro.pl/radiator-chipsetu-ply ... 39307.html
:arrow: http://allegro.pl/radiator-chipsetu-ply ... 39324.html

Dodano: 19 maja 2011, o 20:18

I to za zeta :)


Za艂膮czniki:


_________________
Mgr130 napisa艂: "Gdzie Aleksandr贸w sze艣膰 tam ... 偶aden silnik nie chodzi
Gdzie mechanik贸w sze艣膰 tam Aleksandra nie ma"
xD
G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 maja 2011, o 21:13 
Poziom
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 23 gru 2010, o 10:29
Posty: 293
Lokalizacja: Zabrze
Pochwa艂y: 12
Pojazd: Ogar 200, VW Golf III
GG: 1362113
Wojew贸dztwo: 艢l膮skie
Ju偶 koledzy wcze艣niej t艂umaczyli, 偶e to nic nie da, i nie jest to moja nag艂a zmiana zdania, tylko podali tez do tego sensowne argumenty... Wi臋c pomys艂 radiatora odpada, gdyby m贸g艂by by膰 wi臋kszy, to pewnie konstruktorzy by go takim uczynili >.< ale skoro jest, jaki jest, to niech najlepiej taki zostanie.

Ponadto kto艣 zauwa偶y艂, 偶e silnik ogara jest ch艂odzony strumieniem powietrza, wi臋c ewetualnym dodatkiem mog艂o by by膰 wymuszenie tego obiegu podczas postoju motorka. Wi臋c kombinowa膰 nale偶y raczej w t臋 stron臋, ani偶eli dok艂ada膰 radiatory ;)

Dodano: 19 maja 2011, o 21:13

Ponadto Aleks, te radiatory, kt贸re zaproponowa艂e艣 s膮 malusie i co najwyzej mo偶esz sobie je przykr臋ci膰 do mostk贸w prostowniczych, 偶eby Ci si臋 przez przypadek nie zagrza艂y >.<


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 maja 2011, o 21:49 
JuniorAdmin
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 1 lip 2009, o 22:18
Posty: 4488
Lokalizacja: Pozna艅
Pochwa艂y: 83
Pojazd: Ogar 200, MZ ETZ 150, Suzuki GSX 250, Volvo V70
GG: 0
Wojew贸dztwo: Wielkopolskie
kolega robi艂 z aluminium radiator z blach jak na jawa50speed i obaj stwierdzili艣my 偶e nie do艣膰 偶e to praktycznie nic nie daje to w dodatku s膮 problemy z czyszczeniem tego. Dajcie sobie spok贸j zaczynacie od dupy strony, na seryjnym silniku polepszenie ch艂odzenia pogorszy osi膮gi zamiast je poprawi膰 i tyle z tego b臋dzie


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 21 maja 2011, o 11:23 
Mechanik
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 1 lip 2008, o 15:22
Posty: 1354
Lokalizacja: Boles艂aw/Racib贸rz
Pochwa艂y: 14
Pojazd: Aprilia RS 125GS vs ogar 200
GG: 8313103
Wojew贸dztwo: 艢l膮skie
Cytuj:
Ju偶 koledzy wcze艣niej t艂umaczyli, 偶e to nic nie da, i nie jest to moja nag艂a zmiana zdania, tylko podali tez do tego sensowne argumenty... Wi臋c pomys艂 radiatora odpada, gdyby m贸g艂by by膰 wi臋kszy, to pewnie konstruktorzy by go takim uczynili >.< ale skoro jest, jaki jest, to niech najlepiej taki zostanie.


Bo naprawd臋 tak trudno by艂o do tego doj艣膰 偶e szok..


Cytuj:
Wi臋c pomys艂 radiatora odpada, gdyby m贸g艂by by膰 wi臋kszy, to pewnie konstruktorzy by go takim uczynili >.<


Na pewno by go tam nie u偶yli, tylko gdyby ch艂odzenie by艂o by za s艂abe to pewnie zrobili by co艣 偶eby temu zaradzi膰. 呕ebro nie jest ma艂e z powodu otwarcia furtki tunerom do ulepszenia tego problemu jak w z1000... Widocznie taka temp. pracy dla tego silnika jest najoptymalniejsza..

Poza tym nie wiem czemu tak o tym rozprawiacie. Ja bym si臋 bardziej zastanowi艂 nad dopasowaniem lepszej jako艣ci t艂oka, co by sprawi艂o +1KM, kt贸ry z kolei powodowa艂 by mniejsze 偶y艂owanie moto, a to z kolei wp艂yn臋艂o by na temp.


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 21 maja 2011, o 13:22 
Elektronik
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwa艂y: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Wojew贸dztwo: Warm.-maz.
Lepszy t艂ok to znaczy jaki: grubszego nie dasz bo zatrzesz ,spuchnie,musi mie膰 odpowiednie luzy do tej temperatury i stop metalu z jakiego go wykonali,to tylko pier艣cienie na t艂ok lepsze takie jak chromowe i luz na zamkach,w rowkach musi by膰 zachowany do rozszerzalno艣ci chromu.呕eby si臋 nie grza艂 nadmiernie trzeba zachowa膰 odpowiedni膮 proporcj臋 paliwa do powietrza i nie pi艂owa膰 na niskich biegach,Ogarem 200 je偶dzi si臋 po trasie na trzecim biegu i w pe艂nym zakresie gazu w zale偶no艣ci od okoliczno艣ci,szybsza jazda,lepsze ch艂odzenie przy dobrze wyregulowanym ga偶niku.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 22 maja 2011, o 15:28 
Mechanik
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 1 lip 2008, o 15:22
Posty: 1354
Lokalizacja: Boles艂aw/Racib贸rz
Pochwa艂y: 14
Pojazd: Aprilia RS 125GS vs ogar 200
GG: 8313103
Wojew贸dztwo: 艢l膮skie
Cytuj:
grubszego nie dasz bo zatrzesz ,spuchnie,musi mie膰 odpowiednie luzy do tej temperatury i stop metalu z jakiego go wykonali,to tylko pier艣cienie na t艂ok lepsze takie jak chromowe i luz na zamkach,w rowkach musi by膰 zachowany do rozszerzalno艣ci chromu.


....

Pisa艂em 偶eby spasowa膰 t艂ok lepszej jako艣ci.. Jak b臋dzie w zestawie z pier艣cieniami chromowymi to raczej wszystko b臋dzie dopasowane.. szlif pod t艂ok zrobi膰 nie problem, tym bardziej, 偶e przy wk艂adaniu innego tloka musisz zrobi膰 szlif. Luzu si臋 nie dobiera do temperatury tylko do stop贸w, strojenia i przeznaczenia takiego silnika..

Chodzi mi g艂贸wnie o t艂ok o zbli偶onych wymiarach, bo zastosowanie takowego zniweluje problem dzwoni膮cych pier艣cieni, kt贸re z kolei polepsz膮 osi膮gi bo jak wiemy dzwoni膮ce pier艣cienie to najlepsza odcinka..


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 22 maja 2011, o 18:47 
VIP
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2010, o 23:24
Posty: 2080
Lokalizacja: Osiek
Pochwa艂y: 63
Pojazd: Romet Ogar200 :D
GG: 37457511
Wojew贸dztwo: Warm.-maz.
Skoro chodzi o ch艂odzenie na postoju to po prostu wykr臋ci膰 艣wiec臋 jak si臋 idzie nap. do sklepu i silnik troch臋 ostygnie, ewentualnie przykry膰 czym艣 aby nie nalecia艂o paproch贸w.

_________________
Mgr130 napisa艂: "Gdzie Aleksandr贸w sze艣膰 tam ... 偶aden silnik nie chodzi
Gdzie mechanik贸w sze艣膰 tam Aleksandra nie ma"
xD


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Ten w膮tek jest zablokowany. Nie mo偶esz w nim pisa膰 ani edytowa膰 post贸w.  [ Posty: 53 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegl膮da forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten dzia艂: Brak zidentyfikowanych u偶ytkownik贸w i 12 go艣ci


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net