Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 kwi 2024, o 15:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 sty 2013, o 21:56 
Poziom

Dołączył(a): 11 paź 2012, o 19:56
Posty: 21
Pojazd: ogar 200
GG: 0
Województwo: Śląskie
Dzień dobry,dużo czytałem na temat podkladek między wał a łożyska że jest wskazane założyć je w zależności od wielkości luzu, ale jeśli po złożeniu mojego silnika na nowych uszczelkach i używanym czeskim wale ten luz nie występuje tzn po złapaniu za magneto moge sobie szarpać do siebie i do środka i luzu niema to niczym się nie przejmować?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 14 sty 2013, o 21:59 
Poziom

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 19:30
Posty: 6679
Pochwały: 108
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.4 16V, BMW 330d
GG: 0
Województwo: Łódzkie
Nie przejmuj się. Jeśli wał jest na środku, tzn. nie jest przesunięty np. w stronę lewego karteru to nic nie kombinuj :)


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 14 sty 2013, o 22:03 
JuniorAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2009, o 22:18
Posty: 4488
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 83
Pojazd: Ogar 200, MZ ETZ 150, Suzuki GSX 250, Volvo V70
GG: 0
Województwo: Wielkopolskie
Witam
Jeśli wał nie przesuwa się osiowo używając siły ręki to dobrze. Wystarczy aby wał ustawić mniej więcej po środku komory korbowej np za pomocą chociażby młotka gumowego. Wał siedzi na tyle dobrze w bieżniach wewnętrznych że podczas pracy nie powinien się przesunąć.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 14 sty 2013, o 22:08 
Poziom

Dołączył(a): 11 paź 2012, o 19:56
Posty: 21
Pojazd: ogar 200
GG: 0
Województwo: Śląskie
a wałek pośredni może mieć jakiś luz czy nie? bo mój ma ale niewiem ile mm i czy dać tam mosiężne podkładki czy kupić nowe tulejki? Z tego co czytałem z nowymi tulejkami jes problem bo trzeba je dopasować a niby idealnie tego nieda się zrobić w domowych warunkach?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 14 sty 2013, o 22:11 
Poziom

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 19:30
Posty: 6679
Pochwały: 108
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.4 16V, BMW 330d
GG: 0
Województwo: Łódzkie
Wałek pośredni musi mieć delikatny luz. Tak, dzisiejsze tulejki są nie dopracowane i nie warto ich kupować. A jeśli już musisz kupić, to będziesz musiał pobawić się z papierem ściernym.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 14 sty 2013, o 22:26 
JuniorAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 21:13
Posty: 2570
Lokalizacja: Do ustalenia.
Pochwały: 74
Pojazd: Simson S51, FSO Polonez Caro '96 & Atu '00
GG: 0
Województwo: Mazowieckie
Tzn tulejka w lewy karter zazwyczaj jest ok, czasami trzeba ją lekko rozwiercić pod dany wałek, ale tulejka do prawego karteru jest niedopracowana i trzeba ją samemu dopasowywać; zarówno średnicę, jak i głębokość na jaką będzie wchodził wałek.

_________________

''Jak zapiełem dwójke to mi gała w rence została'' ~ Malinowski
Abimex Power!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 14 sty 2013, o 22:47 
Poziom

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 19:30
Posty: 6679
Pochwały: 108
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.4 16V, BMW 330d
GG: 0
Województwo: Łódzkie
U mnie obydwie musiałem w środku przeszlifować papierem ściernym.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 14 sty 2013, o 22:50 
JuniorAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 21:13
Posty: 2570
Lokalizacja: Do ustalenia.
Pochwały: 74
Pojazd: Simson S51, FSO Polonez Caro '96 & Atu '00
GG: 0
Województwo: Mazowieckie
Nie pamiętam dokładnie jak składałem, czy lewą szlifowałem, czy nie. Wiem, że przez tą w prawym karterze miałem trochę kłopotu, przez to, że nie wiedziałem, że trzeba ją pogłębiać, żeby wałek głębiej wchodził.

_________________

''Jak zapiełem dwójke to mi gała w rence została'' ~ Malinowski
Abimex Power!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 14 sty 2013, o 23:09 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 gru 2012, o 21:14
Posty: 165
Lokalizacja: Dobczyce
Pojazd: Ogar 200 T
GG: 0
Województwo: Małopolskie
Piankos napisał(a):
Wystarczy aby wał ustawić mniej więcej po środku komory korbowej np za pomocą chociażby młotka gumowego.


Po kim, jak po kim, ale po Piankosie nie spodziewałbym się czegoś takiego ;-)
Absolutnie.


Ostatnio edytowano 14 sty 2013, o 23:26 przez Sławol, łącznie edytowano 1 raz
to alternatywna wersja ;p


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 14 sty 2013, o 23:18 
JuniorAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 12:20
Posty: 6315
Lokalizacja: WUR
Pochwały: 28
Pojazd: YYyyy
GG: 0
Województwo: Zachodniopomorskie
O właśnie, Maćku. Opisałbyś swoje patenty/metody co do składania/rozbierania silnika 223. :)

_________________
T P S k&rwa! xD Specjalysta, znafca, członek ławy oburzonych. xD
"Dla klyenta wszystko, nawet ukurzyć moge."



Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net