Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 27 kwi 2024, o 20:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 maja 2012, o 17:50 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Fajka ma w środku opornik i sprężynkę,ja dawno zrezygnowałem z fabrycznych fajek mam od piły motorowej:sprężynkę i fajkę z gumy.
Tam gdzie dorabiałeś trzpień,daj izolacyjną podkładkę,pod ruchomą część styków,styki przerywacza muszą się stykać na całej powierzchni.Żeby iskra była właściwa,trzeba ustawić właściwą przerwę na świecy i przerywaczu (0,3-0,4 i 0,4-0,5 na świecy) i wyprzedzenie 3mm.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 maja 2012, o 19:20 
Pani
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 kwi 2012, o 19:27
Posty: 18
Pojazd: Romet Ogar 205 '87
GG: 1324017
Województwo: Mazowieckie
Magnesy na kole są dokręcone.

Pod ruchomą część styków? Element współpracujący z krzywką na kole jest plastikowy. Izolować ten element od trzpienia po którym się obraca czy od metalowej płytki którą regulujemy wyprzedzenie zapłonu? Zapłon wyregulowałAM, przerwy i wyprzedzenie ustawione zgodnie z "obsługa i naprawa motorowerów romet" dla stosownego silnika (dezamet).

P.S. Co polecasz jako materiał na pierścień izolacyjny?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 maja 2012, o 19:25 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2011, o 18:43
Posty: 712
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 13
Pojazd: Komar 2352 '81
Ogar 205 '87
Chart 210 '89
Ogar 205

GG: 7695164
Województwo: Mazowieckie
Agunia napisał(a):
P.S. Co polecasz jako materiał na pierścień izolacyjny?

Zwykła podkładka z tworzywa, plastiku, czegokolwiek co nie przewodzi prądu.

_________________
Dobrze zrobione moto odwdzięcza się bezawaryjnością mechanikowi :)



Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 maja 2012, o 20:09 
Pani
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 kwi 2012, o 19:27
Posty: 18
Pojazd: Romet Ogar 205 '87
GG: 1324017
Województwo: Mazowieckie
A co od czego odizolować? Kowadełko od trzpienia czy od płytki regulacyjnej ? I w jaki sposób w tym rejonie może realizować się zwarcie? Przecież kowadełko jest plastikowe.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 maja 2012, o 20:33 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lut 2012, o 19:42
Posty: 235
Lokalizacja: Malbork
Pochwały: 5
Pojazd: Romet 50 T-1,Čezet 175,WSK 175,Komar 2350
GG: 38801755
Województwo: Pomorskie
Może i to banalne,ale wystarczy może zmienić świecę, bo coś nie tak z nią, prubowałaś Agunia na innej świecy? xD

_________________
"motór już zrobiony, już wyjedżam z mej obory
leje mixol do benzyny, bo najlepszy do mej dryny
pale go na pycha z bramy, bo pół księżyc wyje*any
jade i łożyska wyjeba*y, bo się kręcić już nie chciały
teraz pozostało robić silnik, me narzędzia młotek pilnik
rozpaławiam silnik już na stole, ch*j nie idzie więc go rozpierd*le"


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 maja 2012, o 20:42 
Pani
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 kwi 2012, o 19:27
Posty: 18
Pojazd: Romet Ogar 205 '87
GG: 1324017
Województwo: Mazowieckie
Tak. Na świecy "iskra" 95 bodajże. Wykręconej zresztą ze sprawnego motocykla kolegi. I nic. Na świecy od pilarki też była próba. Nic a nic.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 maja 2012, o 20:45 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lut 2012, o 19:42
Posty: 235
Lokalizacja: Malbork
Pochwały: 5
Pojazd: Romet 50 T-1,Čezet 175,WSK 175,Komar 2350
GG: 38801755
Województwo: Pomorskie
Na tym mój "chopski" rozum się kończy.. xD Ja dalej nie pomogę bo nie wiem.

_________________
"motór już zrobiony, już wyjedżam z mej obory
leje mixol do benzyny, bo najlepszy do mej dryny
pale go na pycha z bramy, bo pół księżyc wyje*any
jade i łożyska wyjeba*y, bo się kręcić już nie chciały
teraz pozostało robić silnik, me narzędzia młotek pilnik
rozpaławiam silnik już na stole, ch*j nie idzie więc go rozpierd*le"


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 maja 2012, o 21:38 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Agunia. Chodzi o odizolowanie sprężyny młoteczka (te dwa druty) najczęściej tam dochodzi do zwarć,przebicia (podczas jazdy przerywa silnik). Zrobiłem to u siebie i miałem spokój,aż do wymiany zapłonu z Charta.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 31 maja 2012, o 12:18 
Pani
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 kwi 2012, o 19:27
Posty: 18
Pojazd: Romet Ogar 205 '87
GG: 1324017
Województwo: Mazowieckie
Mhm. Spróbuję koniecznie. Przez wzgląd na to że dopiero w przyszły weekend będę mieć okazję sprawdzić ten trop proszę Was o kolejne koncepcje potencjalnych przyczyn awarii. Czas ucieka, sezon mknie nieubłaganie.

Za dotychczasowe porady serdecznie dziękuję :)

Dodano: 31 maja 2012, o 12:18

Po:
-podmiance fajki (tą co miała oporność rzędu 300kohm zastąpiłam fajką z innej maszyny o jakiejś śmiesznej rezystancji);
-zaizolowaniu samoróbkową podkładką gumową pomiędzy ruchomą część stycznika(młoteczka) a jego część nieruchomą;
-kombinowanym dokręcaniu cewek na iskrowniku tak, że udało się uniknąć tarcia koła o cewki;
-wypięciu wszystkich (dwóch :P) przewodów z wyjścia instalacji elektrycznej silnika;
Udało się go odpalić. Oczywiście zapłon notorycznie za wczesny bądź za późny (pali ale tylko na maksymalnym rozwarciu przepustnicy,nie ma mowy o jeździe :/) Niestety prowadzenie iskrownika w które wkłada się śruby mocujące jest tak wyrobione że bardzo trudno jest ustawić 3mm wyprzedzenie za pomocą pomiaru gwintsztangą/suwmiarką. Ponieważ dziś dotarł czujnik zegarowy postaram się zrobić to porządnie :).
Tok myślenia/postępowania przy usuwaniu tego niedomagania jest prawidłowy czy istnieje ryzyko że czegoś jeszcze nie biorę pod uwagę?

Dziękuję za udzieloną wcześniej pomoc :)


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 31 maja 2012, o 15:06 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2011, o 18:43
Posty: 712
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 13
Pojazd: Komar 2352 '81
Ogar 205 '87
Chart 210 '89
Ogar 205

GG: 7695164
Województwo: Mazowieckie
Tak, tok myślenia bdb. Jak już ustawisz zapłon (3 mm przed GMP; 0,3-0,4 mm na platynkach) to jeszcze wyreguluj gaźnik śrobka od obrotów, i możesz jeszcze z przerwą na świecy się pobawić. Napewno będzie dobrze.

_________________
Dobrze zrobione moto odwdzięcza się bezawaryjnością mechanikowi :)



Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net