Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 29 mar 2024, o 00:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 wrz 2011, o 21:07 
Poziom

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 20:04
Posty: 11
Lokalizacja: Chorzelów
Pojazd: Romet Mińsk 125 TYP 400A, Romet Ogar 200
GG: 11734521
Województwo: Podkarpackie
Witam wszystkich ;]

Kupiłem właśnie Mińska za kwotę 300zł, myślę że się opłacało bo podobno jest rzadkością w Polsce i jest to bardzo dobry motocykl. Niestety mam problemy z ustawieniem go ;/ Dodam także że mam na niego papiery i posiadam kategorię A1.

Obrazek

Obrazek

Od razu chciałbym napisać że może to trochę potrwać, jeśli chodzi o mnie to mam pojęcie o motorach i powinienem wszystko zrozumieć. Mam nadzieję że mi pomożenie doprowadzić go do stanu idealnego za co już dziękuję wszystkim :)

No to zaczynamy :)
Zrobiłem już remont silnika, to znaczy silnik rozebrałem i wyczyściłem go idealnie w każdym miejscu, wymienione zostały wszystkie łożyska i simeringi. Złożyłem połówki, nowa uszczelka, wał chodzi idealnie ale i tu już jest pierwszy problem;/ poprzedni właściciel walił w niego młotem ile wlazło i trochę go ukrzywił, tata wziął go do znajomego i go ładnie zrobił to znaczy wyprostował, po prostu wał w środku był lekko ściśnięty co skutkowało że po założeniu wirnika i zębatki od strony sprzęgła chodziło nie wokół własnej osi tylko kręciło się tak jak jajko. Jeśli ktoś coś nie zrozumiał to pisać, postaram się to lepiej wytłumaczyć ;] Co dalej, ten problem jak już pisałem jest rozwiązany tylko od strony sprzęgła cała część wału (chodzi mi o wałek jeśli można to tak nazwać został wepchany do środka o jakieś 1 może 2mm ;/ i tu już nic nie poradziliśmy i tak złożyłem. Czy może to przeszkadzać w pracy silnika ?? jeśli chodzi o łańcuszek sprzęgłowy to jest prosto z zębatka i całym koszem sprzęgłowym z czego jestem bardzo zadowolony. Skrzynia już złożona wszystkie biegi wskakują i pora na zapalenie Mińska ;] Po długich próbach wkońcu się udało ponieważ elektryka tez źle była wykonana. Mińsk zapalił i pięknie trzymał wolne obroty ;]

Jakie powinno być wyprzedzenie zapłonu ?? słyszałem gdzieś że 4mm czy to prawda ?? pytam tych którzy mają ten motocykl i już to robili.
Ile powinna być wykręcona śrubka od regulacji w gaźniku ?? i na którym poziomie powinna być iglica ?? Gaźnik to K62.


Ostatnio edytowano 19 wrz 2011, o 20:30 przez sentriozan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 wrz 2011, o 19:00 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 wrz 2010, o 17:40
Posty: 888
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Pochwały: 6
Pojazd: VW Golf III 97'
Romet Ogar 200 85'
Romet M-2 87'

GG: 0
Województwo: Mazowieckie
No fajniusi jak za 300złz papierkami. Z tego co widzę to nawet w pełni kompletny :)

_________________


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net