Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 19 kwi 2024, o 11:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 maja 2012, o 22:04 
Poziom

Dołączył(a): 22 kwi 2012, o 16:02
Posty: 10
Pojazd: Mińsk 125 400A
GG: 0
Województwo: Wielkopolskie
Mińsk ma słabą iskrę, gaśnie, słabo pali. Wymiana cewki zapłonowej, modułu, świec nic nie daje. Generator 3701 z 11/89 wygląda jak nowy ale połączenia cewek wydają mi się wadliwe.
Kupiłem używany generator 3701 do tego motoru (produkcja 10/91 14V 65W) i na pewno był dobry, ponieważ jest tak zapaskudzony, jakby przejechał całą Syberię a urwane magneto przejechało się po mocowaniu cewek. Połączenie cewek w tym generatorze wydaje się prawidłowe; 2 cewki zasilania modułu połączone szeregowo mają wyprowadzenia na masę i do klemy zasilania modułu, 6 cewek oświetlenia połączonych jest szeregowo, wyprowadzenia połączone na masę oraz klemę oświetlenia. Wyglądający jak nowy, ale dwa lata starszy generator zamontowany w motocyklu posiada inne wyprowadzenia cewek; cewki zasilania modułu mają jedno wyprowadzenie na klemę zasilania modułu a drugie wyprowadzenie zamiast na masę jest fabrycznie wlutowane pomiędzy 3 a 4 cewkę oświetlenia i jednocześnie wyprowadzone jako drugi przewód na klemie oświetlenia. Czy takie połączenie cewek to błąd producenta czy też to inna odmiana tego generatora, wymagająca np. innego modułu.
Jestem ciekaw, które połączenie cewek jest prawidłowe, a może obydwa ?
Przelutowałem więc połączenia uzwojeń w czystym, starszym generatorze z 89 roku na wzór zapaskudzonego generatora z 91 roku; iskra jest prawidłowa, niebieska i "strzelająca" (głośna), ale tylko na chińskim module 2T i chińskiej cewce 2T. Oryginalny moduł wykorzystałem tylko jako listwę połączeniową do prądu z cewki oświetlenia na światła i ładowanie akumulatora. Niestety silnik w dalszym ciągu pochodzi trochę i się zalewa, plując paliwem do wydechu. Kompresja jest prawidłowa (trzeba mocno kopnąć, żeby obrócić wał). Co ciekawe, dobra iskra i uruchomienie silnika jest możliwe tylko gdy przestawi się zapłon na późniejszy, niżby to wynikało ze znaków na generatorze i silniku; przy ustawieniu zapłonu według znaków, nie chce zapalić i odbija dźwignia rozrusznika.
W drodze jest nowy gaźnik K65 I (I czyli odwrócone N) zakupiony na ALLEGRO, ponieważ w międzyczasie wymieniłem też dyszę główną obecnego gaźnika K62 C na 90 ale to też nic nie dało. Wygląda mi to na totalne rozkalibrowanie pary iglica rozpylacz (może też jakiś nieumiejętny "tuning")
Jestem ciekaw Waszych opinii. Pozdrawiam
Iglicę gaźnika K62 przestawiłem na najniższe położenie - bez zmian.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 2 maja 2012, o 15:08 
JuniorAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 21:13
Posty: 2570
Lokalizacja: Do ustalenia.
Pochwały: 74
Pojazd: Simson S51, FSO Polonez Caro '96 & Atu '00
GG: 0
Województwo: Mazowieckie
gemi0 napisał(a):
Iglicę gaźnika K62 przestawiłem na najniższe położenie - bez zmian.


Jeśli do cylindra miałoby dostawać się mniej paliwa, powinieneś przestawić iglicę na najwyższy rowek, zmniejszając przy tym ilość paliwa w mieszance paliwowo-powietrznej; jeżeli ustawiłeś iglicę na sam dół zrobiłeś rzecz odwrotną do opisanej.
Nt iskry niech wypowiedzą się koledzy bardziej obeznani, ja nic nie pomogę.

_________________

''Jak zapiełem dwójke to mi gała w rence została'' ~ Malinowski
Abimex Power!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 3 maja 2012, o 10:22 
Poziom

Dołączył(a): 22 kwi 2012, o 16:02
Posty: 10
Pojazd: Mińsk 125 400A
GG: 0
Województwo: Wielkopolskie
Iglica jest przestawiona w najniższe położenie, czyli jest na najwyższym rowku; maksymalnie najniżej siedzi w rozpylaczu.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 3 maja 2012, o 10:27 
Poziom

Dołączył(a): 22 kwi 2012, o 15:05
Posty: 53
Pojazd: Ogar 200
GG: 0
Województwo: Kuj.-pom.
gemi0 mi się wydaje że jak on ci pluje do tłumika to masz zapłon przestawiony mi
jak się zapłon rozreguował to pluł raz do tłumika a raz ogniem w gaźnik. Tak więc radził bym
ci sprawdzić zapłon


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 3 maja 2012, o 13:37 
Rozbierz gaźnik, zobacz, czy Ci się nic nie zawiesza, ustaw na nowo zapłon i zobacz co i jak.


Góra
  
 
PostNapisane: 4 maja 2012, o 21:33 
Poziom

Dołączył(a): 22 kwi 2012, o 16:02
Posty: 10
Pojazd: Mińsk 125 400A
GG: 0
Województwo: Wielkopolskie
Założyłem nowy gaźnik, K65 I (czyli odwrócone N) - nie pluje już paliwem (iglica w nowym gaźniku jest o połowę grubsza u samego dołu niż w starym K62 S (czyli C), więc to była przyczyna, ale za to złośliwie chyba wysiadł chiński moduł do 2T(nie miga już zielona dioda podczas pracy) i zachowuje się jak podejrzany oryginalny moduł w Mińsku, to znaczy jest słaba iskra, po kilku minutach pracy silnik słabnie i gaśnie. Nie ma objawów puchnięcia tłoka, po wyjęciu świecy wał obraca się swobodnie; zapłon ustawiony na 3 mm przed GMP. W szczególności chodzi mi teraz o uprawdopodobnienie uszkodzenia chińskiego modułu, to znaczy czy na pewno powinienem teraz kupić oryginalny moduł ruski.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 4 maja 2012, o 22:26 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:44
Posty: 771
Pochwały: 13
Pojazd: Romet Ogar 200 '86
MZ ETZ 150

GG: 11120289
Województwo: Podkarpackie
gemi0 MIŃSKI są nadal produkowane i wszystkie części do nich można dostać. Nie trzeba szukać starych używek. Poszukaj tylko strony z częściami do mińsków bo są ludzie którzy te części mają lub jeśli niema ich na stanie to zamawiają z zagranicy.

_________________
Ogar nie jeździ? nie odpala? Wymień gaźnik na gaźnik z simsona !
Mixol to nie olej, to płynna technologia :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 4 maja 2012, o 22:27 
Poziom

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 19:30
Posty: 6679
Pochwały: 108
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.4 16V, BMW 330d
GG: 0
Województwo: Łódzkie
http://minsk.za.pl/ <-- nowe i używane części do Mińska z Białorusi.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 4 maja 2012, o 22:31 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lis 2010, o 10:01
Posty: 1485
Lokalizacja: Bałuty
Pochwały: 13
Pojazd: Żaden
GG: 10669725
Województwo: Łódzkie
70zł za moduł? -,- Chyba ich trochę pała swędzi . Lepiej dopasować coś tańszego.

_________________
Uno momento jade cinquecento!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 4 maja 2012, o 22:34 
Poziom

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 19:30
Posty: 6679
Pochwały: 108
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.4 16V, BMW 330d
GG: 0
Województwo: Łódzkie
Modułu nie opłaca się kupować. Sentriozan, który już się tutaj nie udziela, obliczył ile kosztują części, z których zrobiono moduł i koszt jego wykonania nie przekroczy 30 zł.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net