Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 27 kwi 2024, o 08:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 09:04 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2010, o 13:07
Posty: 1153
Lokalizacja: Chełm
Pochwały: 6
Pojazd: Rieju Smx 77ccm Racing...
GG: 25058745
Województwo: Lubelskie
Mam pewien plan co do elektryki w jawce a mianowicie :
-światła podłączyć pod zapłonową bez mostków
-dwie świetlne (razem 6v) przez mostki ładować aku
-tylne światło i kierunki pociągnąć z aku
-zapłon zrobić wykorzystując moduł STS -116+ Standardowy - 70 zł - (Współpracuje z cewkami 6V o rezystancji 0,8 - 1,3 ohma.) lub STS -116N+ Standardowy - 80 zł - (Współpracuje z cewkami oryginalnymi 6V oraz cewkami dwubiegunowymi 12V o rezystancji 1,4-1,6 ohma. Zalecany szczególnie w instalacjach ze słabym akumulatorem.)

I chodzi o to że nie wiem który moduł będzie pasował bo nie wiem jaką rezystancje ma cewka jawkowa. I się chciałem poradzić choć wątpię żeby ktoś z tego forum byłby mi w stanie pomóc....

Aha i czy w opisywanej: http://elektronika-motocyklowa.pl/motocyklowe_jawa.html jawie 500 platynki działają tak samo tzn. czy iskra jest tak samo jak w jawce podczas otwarcia platynek. Bo jak podczas zamknięcia to nic z tego chyba nie będzie.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 20:43 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2011, o 16:29
Posty: 965
Pochwały: 3
Pojazd: Audi A4 B5 2.8 V6
GG: 12852919
Województwo: Mazowieckie
Ile koszt takiej imprezy?

_________________
Siódmego Dnia Bóg Stworzył Motocykl !

I Kur*a jest Kat. A !

Wujek Fire - Dobra Rada


900/6000


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 20:48 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2010, o 13:07
Posty: 1153
Lokalizacja: Chełm
Pochwały: 6
Pojazd: Rieju Smx 77ccm Racing...
GG: 25058745
Województwo: Lubelskie
Ten co robi mi odpisał :
Witam
Można zastosować moduł i polecałbym STS-116N.
Podłaczenie należałoby wykonać tak jak na schematach na naszej stronie internetowej (do modułu tez jest dołaczona instrukcja montażu)
W instalacji z minusem na masie przerywacz powinien pracowac po stronie masy a nie zasilania więc musiałoby być wykonane przełaczenie przewodów.
Czyli należy zasilanie doprowadzic do cewki do (+) oraz do modułu a przerywacz podłączyc do minusa cewki i do masy.
Pozdrawiam

Koszt to 80zł + przesyłka

Dodano: 13 kwietnia 2011, o 20:48

Ale napewno zwiększy trwałość zapłonu , podobno zmniejsza spalanie, i nie trzeba stosować kondensatora


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 20:53 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2011, o 16:29
Posty: 965
Pochwały: 3
Pojazd: Audi A4 B5 2.8 V6
GG: 12852919
Województwo: Mazowieckie
a platynki można wywalić?

_________________
Siódmego Dnia Bóg Stworzył Motocykl !

I Kur*a jest Kat. A !

Wujek Fire - Dobra Rada


900/6000


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 20:55 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lis 2007, o 21:07
Posty: 4555
Lokalizacja: Okolice Pszczyny
Pochwały: 29
Pojazd: Ogar 200, Honda Hornet
GG: 0
Województwo: Śląskie
Stalker1943 napisał(a):
Ale napewno zwiększy trwałość zapłonu , podobno zmniejsza spalanie, i nie trzeba stosować kondensatora

http://www.ogar200.pl/index.php?id=elektroniczny
Zapłon bateryjny+Moduł zapłonowy
Koszt elektroniki jeśli robisz sam to góra 30zł! A efekt ten sam
No chyba że ich moduł nie wymaga akumulatora to wtedy koszty się wyrównują...

_________________
www.ogar200.pl
Prawdziwa wiedza i mądrość powinna zawsze iść w parze z pokorą i chęcią pomagania innym

Dziwisz się że na forum nie ma żadnych reklam? Taki był mój cel! Jestem przeciwnikiem komercyjnego internetu! Następną przyczyną takiego stanu rzeczy jest fakt iż niedorzeczne i perfidne jest sprzedawanie czyichś informacji!
ObrazekPiszę poprawnie po polsku.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 20:58 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2010, o 13:07
Posty: 1153
Lokalizacja: Chełm
Pochwały: 6
Pojazd: Rieju Smx 77ccm Racing...
GG: 25058745
Województwo: Lubelskie
No w sumie masz racje ale ja kompletnie nie znam się na elektronice ... tzn nie na tyle żeby coś "zbudować"


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 20:59 
Poziom

Dołączył(a): 28 gru 2010, o 22:33
Posty: 81
Lokalizacja: Myszyniec
Pochwały: 1
Pojazd: Ogar 200, FlyEngine F200E + wózek
GG: 5097969
Województwo: Mazowieckie
Stalker, oporność cewki można zmierzyć multimetrem przecież.


Fire94, można przerobić na zapłon hallotronowy, ale w O200 nie jest to łatwe... Szukałem do mojego modułu odpowiedniego tranzystora, żeby elementem wyzwalającym był transoptor, ale nic nie znalazłem :/

_________________
Zbieranie kasy na 50/3M + 16n1-8 :D


Kasa jest ale czasu brak. Dodatkowo robię moduł na BU941ZP. Już prawie wszystkie części są :)
Tylko silnik nie odpala mimo wszelkich prób... Szukam nowego :/
Będzie rakieta!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 21:01 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2010, o 13:07
Posty: 1153
Lokalizacja: Chełm
Pochwały: 6
Pojazd: Rieju Smx 77ccm Racing...
GG: 25058745
Województwo: Lubelskie
Aha ich też wymaga aku

Dodano: 13 kwietnia 2011, o 21:01

OJS ale zauważ że ich moduły są profesjonalnie wykonane (ogromny radiator,zalane żelem,z najlepszych części,itp.) a nie przysłowiowe części z radia

Patrz opis: STS-116+ i STS-116N+ wykonany z użyciem nowoczesnego, szybkiego tranzystora kluczującego przeznaczonego do układów zapłonowych z dodatkowymi zabezpieczeniami przeciwprzepięciowymi. Zastosowanie droższych szybkich tranzystorów zwiększa energię wyładowania iskrowego ponieważ im szybszy jest zanik prądu cewki tym wyższe napięcie można uzyskać (przerwanie przepływu prądu następuje na wyższym poziomie).


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 21:03 
Poziom

Dołączył(a): 28 gru 2010, o 22:33
Posty: 81
Lokalizacja: Myszyniec
Pochwały: 1
Pojazd: Ogar 200, FlyEngine F200E + wózek
GG: 5097969
Województwo: Mazowieckie
Ja za moduł (bez laminatu wytrawiacza itp.) dałem w sumie nie więcej jak 20zł. Tylko tyle, że hand made.

Jako że aku i tak robię do kierunków to zakup jak najbardziej opłacalny

_________________
Zbieranie kasy na 50/3M + 16n1-8 :D


Kasa jest ale czasu brak. Dodatkowo robię moduł na BU941ZP. Już prawie wszystkie części są :)
Tylko silnik nie odpala mimo wszelkich prób... Szukam nowego :/
Będzie rakieta!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 kwi 2011, o 21:04 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2011, o 16:29
Posty: 965
Pochwały: 3
Pojazd: Audi A4 B5 2.8 V6
GG: 12852919
Województwo: Mazowieckie
pytanie czy to się zmiejsci w miejsce starego zapłonu? Myślałem zę to pomoze nam wywalic platynki...

_________________
Siódmego Dnia Bóg Stworzył Motocykl !

I Kur*a jest Kat. A !

Wujek Fire - Dobra Rada


900/6000


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net