Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 27 kwi 2024, o 15:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 7 cze 2012, o 12:16 
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 29 sie 2011, o 23:37
Posty: 8
Pojazd: Ogar 200, WSK 125
GG: 9632828
Wojew贸dztwo: Wielkopolskie
Witam. Zrobi艂em do mojego ogara 200 taki modu艂 zap艂onowy, zmieniaj膮c IRF na BUK556 (jest mocniejszy i nie grzeje si臋 tak)
Iskra jest elegancka, zasilany jest z 9V wszystko gra i buczy, ale silnika odpalic nie moge. Zero reakcji. Czasami parsknie tak jakby by艂 za pozny zaplon, lub gdy wylacze zap艂on (wykorzystalem stara stacyjke do wlaczania zaplonu) tylko ze zaplon jest ustawiony idealnie. Jak prze艂膮cze na cewke i konensator tak jak jest oryginalnie, to wystarczy jeden obr贸t wa艂u i silnik chodzi. Testowa艂em r贸zne 艣wiece i nadal to samo. Kombinowalem z ustawieniem zap艂onu, i nic. Co musze zrobi膰 ze 艣wiec膮 i przerywaczem? Bo gdzie艣 s艂ysza艂em ze trzeba zwiekszyc przewy na nich, przy zaplonie elektronicznym, ale niewiem..
Pom贸偶cie, moze co艣 przeoczylem. Modu艂 jest sprawny, bo jak polo偶e swiece na g艂owicy i przekrece kopke to iskra jak marzenie, a w cylindrze cisza..


Ostatnio edytowano 7 cze 2012, o 12:16 przez Kemot, 艂膮cznie edytowano 1 raz
Hsimg !


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 7 cze 2012, o 15:26 
Elektronik
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwa艂y: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Wojew贸dztwo: Warm.-maz.
IRF i BU to s膮 zupe艂nie z innej kategorii IRF-MOSF a BU -Bipolarny(wysokiego napi臋cia).
Na IRF te偶 nie mog艂e艣 uruchomi膰 czy chodzi艂? Jak zamieniasz tranzystory to w tej samej klasie,tylko mocniejsze np.8,5A na 10-15A,wtedy nie trzeba przerabia膰 uk艂adu.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 7 cze 2012, o 19:34 
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 29 sie 2011, o 23:37
Posty: 8
Pojazd: Ogar 200, WSK 125
GG: 9632828
Wojew贸dztwo: Wielkopolskie
wg strony alldatasheet.pl obydwa tranzystory to N-mosfety
IRF840 - N-CHANNEL ENHANCEMENT-MODE SILICON GATE TMOS POWER FIELD EFFECT TRANSISTOR
BUK556-60 - PowerMOS transistor Logic level FET - NXP Semiconductors
na irf nie sprawdzalem, ale sprawde w sobote. A Twoim zdaniem to jest przyczyna? iskra si臋 zadusza w silniku, czy tranzystor ma pewne op贸藕nienie lub co艣 w tym stylu?


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 7 cze 2012, o 22:08 
Elektronik
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwa艂y: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Wojew贸dztwo: Warm.-maz.
Mo偶e by膰 za s艂aba iskra,zobacz czy pojawia si臋 iskra przy rozwarciu,czy przy zwarciu przerywacza.Dzia艂anie obu tranzystor贸w jest podobne,takie uk艂ady by艂y na na obydwu typach,tylko r贸偶ni艂y si臋 warto艣ci膮 opornika czy czym艣 innym,dobrze nie pami臋tam,chyba w Polonezie by艂y.
Do elektronicznego modu艂u potrzebna jest inne cewka W/N,r贸偶ni si臋 oporno艣ci膮 uzwojenia niskonapi臋ciowego.
BU mo偶e mie膰 wewn膮trz zabezpieczenie diodowe.
Lepsze (sprawniejsze) uk艂ady s膮 na tyrystorach bez stykowe,bo ten uk艂ad zabezpiecza tylko wypalania styk贸w.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 7 cze 2012, o 22:29 
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 29 sie 2011, o 23:37
Posty: 8
Pojazd: Ogar 200, WSK 125
GG: 9632828
Wojew贸dztwo: Wielkopolskie
Iskra pojawia si臋 przy rozwarciu styk贸w. Ale ludziom dzia艂a elektroniczny zap艂on z oryginalna cewka a u mnie nie:(
bezstykowe zaplony (CDI na hallotronie) lub na magnesie i cewce z przekaznika na podstawie BD 151 tez przerabialem. Wszystko gra tylko nie mam jak ustawic zaplonu bez stroboskopu, robilem na NE555 ale ten stroboskop jest nic nie warty..a nie mam kasy na nowy
A zabawa w hallotron jest dosc droga.
a gdzie znajde taka cewke z inna opornoscia uzwojenia niskonapieciowego?
a wgl to powinien chyba zagadac, bo z oryginalnych cewek iskra jest o wiele mniejsza, a chodzi jak malina.


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 8 cze 2012, o 07:41 
Elektronik
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwa艂y: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Wojew贸dztwo: Warm.-maz.
S膮 to cewki do zap艂onu elektronicznego,jest za s艂aba iskra,gdyby by艂a wystarczaj膮ca to by uruchomi艂a,a kondensator od艂膮czy艂e艣 (w tym uk艂adzie nie jest potrzebny). Daj zasilanie z 12V.
Kilka lat temu robi艂em zap艂on na tranzystorach ze starych schemat贸w,dzia艂a艂 podobnie nie mo偶na by艂o uruchomi膰 na nim,wi臋c zrobi艂em prze艂膮cznik.Uruchamia艂em na klasycznym,a jak si臋 rozp臋dzi艂em ,prze艂膮cza艂em (by艂o to w Komarze zasilany z trzeciej cewki,przerobiona cewka iskrownik na 艣wietln膮) i wtedy dzia艂a艂o,Komar dostawa艂 szalonych obrot贸w,troch臋 poje藕dzi艂em i wymontowa艂em,teraz mam zap艂on z charta i cewko-modu艂 z indyjskiego pojazdu,sko艅czy艂y si臋 k艂opoty.
Ustawienie zap艂onu w CDI z cewk膮 impulsow膮 jest bardzo proste,nie trzeba stroboskopu,gdy magnez schodzi,z cewki impulsatora pojawia si臋 iskra ,mo偶e by膰 na jednym magnesie lub na dw贸ch,wtedy szczelina mi臋dzy magnesami musi by膰 r贸wna ze 艣rednic膮 cewki impulsatora.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 8 cze 2012, o 12:03 
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 29 sie 2011, o 23:37
Posty: 8
Pojazd: Ogar 200, WSK 125
GG: 9632828
Wojew贸dztwo: Wielkopolskie
Obrazek
czy taki CDI si臋 nada, czy nie za bardzo?
czujnik indukcyjny to zwykla cewka z przekaznika. Zap艂on jest autorstwa uzytkownika Volksturm z innego forum.
martwi mnie tylko przy tym zaplonie iskra na wolnych obrotach, czy nie bedzie za mala i czy wgl beda wolne obroty. Wiem ze raz go ustawie i mam spokoj na cale zycie, ale wlasnie te wolne obroty, bo z cewki zaplonowej musi by膰 zasilane a nie z akumulatora.. a cewka na wolnych obrotach daje male napiecie.


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 9 cze 2012, o 20:32 
Elektronik
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwa艂y: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Wojew贸dztwo: Warm.-maz.
Nadaje si臋,czujnik musi mie膰 oko艂o 25 omy,te CDI to zap艂on wzi臋ty z Motoplat,tyrystor zmieniony.
Z cewki idzie ma艂y pr膮d do transformatora (na 230V -6V),po stronie nisko napi臋ciowej (6V),a wychodzi oko艂o 230V,gdy na wolnych obrotach b臋dzie polowa to wystarczy.Podaje oryginalny schemat z poprawk膮 obrazek pochodzi ze strony motelek.net
http://img715.imageshack.us/img715/818/motoplat2def.png

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 11 cze 2012, o 12:20 
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 29 sie 2011, o 23:37
Posty: 8
Pojazd: Ogar 200, WSK 125
GG: 9632828
Wojew贸dztwo: Wielkopolskie
Zalo偶y艂em dowolnego irf-a i uklad dziala. zapala od kopa i wszystko jest ok. Teraz aby musze mocniejszy dobrac, bo ten si臋 grzeje. Dziekuje za pomoc.


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegl膮da forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten dzia艂: Brak zidentyfikowanych u偶ytkownik贸w i 11 go艣ci


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net