Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 kwi 2024, o 03:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Mz etz 250
PostNapisane: 23 sie 2012, o 21:46 
Siema, od niedawna jestem posiadaczem mz etz 250 i mam pewien problem Gdy silnik jest dość ciepły, po odpaleniu motorka i wrzuceniu jedynki, mz jedzie do tyłu. Oczywiście gaszę silnik i odpalam na nowo aby nic się nie popsuło. Na dość ciepłym silniku wsteczny wchodzi nawet dwa razy pod rząd. Na zimnym silniku wszystko jest niby ok. Byłem dzisiaj u kolegi i ustawił na nowo zapłon ale nic to nie dało, po rozgrzaniu dalej czasami zamiast 1 mam wsteczny. Co zrobić? Myślę nad zmianą oleju.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Mz etz 250
PostNapisane: 23 sie 2012, o 21:49 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 mar 2011, o 17:21
Posty: 375
Pochwały: 2
Pojazd: Golf 3 97'
GG: 40955302
Województwo: Kuj.-pom.
Nie chcę cię wprowadzać w błąd , ale tata mi kiedyś wspominał o "przestawionym wale " nie wiem na czym to polegało ale podobno etka mu jeździła do tyłu :P


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Mz etz 250
PostNapisane: 23 sie 2012, o 21:52 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 lut 2012, o 19:42
Posty: 235
Lokalizacja: Malbork
Pochwały: 5
Pojazd: Romet 50 T-1,Čezet 175,WSK 175,Komar 2350
GG: 38801755
Województwo: Pomorskie
To może być zapłon, albo zużyte łożyska.. a olej nie ma nic do tego..

_________________
"motór już zrobiony, już wyjedżam z mej obory
leje mixol do benzyny, bo najlepszy do mej dryny
pale go na pycha z bramy, bo pół księżyc wyje*any
jade i łożyska wyjeba*y, bo się kręcić już nie chciały
teraz pozostało robić silnik, me narzędzia młotek pilnik
rozpaławiam silnik już na stole, ch*j nie idzie więc go rozpierd*le"


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Mz etz 250
PostNapisane: 23 sie 2012, o 21:55 
JuniorAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 21:13
Posty: 2570
Lokalizacja: Do ustalenia.
Pochwały: 74
Pojazd: Simson S51, FSO Polonez Caro '96 & Atu '00
GG: 0
Województwo: Mazowieckie
Ale jeśli problem występuje tylko na jedynce, to raczej coś ze skrzynią; jeśli byłby to zapłon, to wtedy nie odpalałby na kopkę, bo wał by się kręcił ''w drugą stronę'' bo inne byłoby wyprzedzenie i nie odpaliłby na kopa - chyba dobrze myślę?

_________________

''Jak zapiełem dwójke to mi gała w rence została'' ~ Malinowski
Abimex Power!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Mz etz 250
PostNapisane: 23 sie 2012, o 21:55 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lis 2009, o 20:54
Posty: 3118
Lokalizacja: Bytom
Pochwały: 29
Pojazd: Honda VFR 750
Volvo V70 2.4 D5

GG: 6605823
Województwo: Śląskie
Coś hu*owo masz ten zapłon ustawiony.

Na jakieś 90% jest to wina zapłonu.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Mz etz 250
PostNapisane: 23 sie 2012, o 22:01 
Tylko zastanawia mnie to że na zimnym silniku nie mam problemu ze wstecznym, muszę jeszcze to dobrze przemyśleć. Mz pali na kopkę, jak zapale to wsiadam na motor wajcha do dołu i czuje charakterystyczne drobne szarpnięcie przy wrzucaniu biegu. Tylko że szarpie mnie do tyłu i nie do przodu i przy puszczaniu sprzęgła jadę do tyłu.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Mz etz 250
PostNapisane: 23 sie 2012, o 22:02 
JuniorAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 21:13
Posty: 2570
Lokalizacja: Do ustalenia.
Pochwały: 74
Pojazd: Simson S51, FSO Polonez Caro '96 & Atu '00
GG: 0
Województwo: Mazowieckie
A jak z innymi biegami?

_________________

''Jak zapiełem dwójke to mi gała w rence została'' ~ Malinowski
Abimex Power!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Mz etz 250
PostNapisane: 23 sie 2012, o 22:07 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2009, o 21:47
Posty: 200
Lokalizacja: Jarosławiec
Pochwały: 1
Pojazd: GB 500
GG: 10066960
Województwo: Lubelskie
Zapłon bodajże jest opóźniony.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Mz etz 250
PostNapisane: 24 sie 2012, o 08:47 
Poziom

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 19:30
Posty: 6679
Pochwały: 108
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.4 16V, BMW 330d
GG: 0
Województwo: Łódzkie
Na 100000 % wina zapłonu. Koledze zapłon się przestawił w CZ 350, odpalił ją normalnie od kopa, wrzuca 1 bieg a ona mu do tyłu jedzie.
Nie ma czegoś takiego jak przestawiony wał ;>


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł: Re: Mz etz 250
PostNapisane: 24 sie 2012, o 12:05 
JuniorAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2009, o 22:18
Posty: 4488
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 83
Pojazd: Ogar 200, MZ ETZ 150, Suzuki GSX 250, Volvo V70
GG: 0
Województwo: Wielkopolskie
Wał można ukręcić, połówki nie będą do siebie osiowo i stoisz ;p
sprawdź czy krzywka i wirnik są w odpowiednim miejscu na wale, może klin został ścięty albo na siłę ktoś źle włożył krzywkę


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net