Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 mar 2024, o 13:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 paź 2014, o 21:03 
Poziom

Dołączył(a): 13 paź 2014, o 17:23
Posty: 16
Pojazd: Ogar 200
GG: 4205242
Województwo: Dolnośląskie
Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum. Chciałbym się dowiedziec co nieco o dorabianiu kanałów , w sumie teorie juz umiem , ale nie brałem się za to jeszcze . Mam pare pytań które mogą wydawać się śmieszne. A więc tak , te wszystkie wymiary które się podaje , np wysokość okna powiedzmy ssącego na 74 mm , te wymiary sa z góry tulei ? Tamtej strony bez nóżek , tak ? Drugie pytanie , chciałbym dorobić kanaly i tu pytanie. 50/4 czy raczej 50/3 ? Widziałem foty na których robili na "dole" cylindra jeszcze jeden kanal ze skrzyni korbowej do okna , czy lepiej można by było zrobic 4, z czego dwa zasilane malymi kanalikami z tych co juz sa ? Katy otwarcia nie maja znaczenia przy membranie o ile jest ona otwarta 360* z duzy? Czy moc dużo wzrośnie na 50/4/3m , z duuzym gaznikiem , oczywiście zestrojonym z cylindrem i spawakiem?wszystko to strojone na 9 , moze nawet na 9.5k , będę stawiać raczej na moc w wysokich partiach obrotów


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 22 paź 2014, o 14:00 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 18:07
Posty: 666
Lokalizacja: Jaworzno
Pochwały: 4
Pojazd: Ogar 200, Kawasaki KX 125
GG: 10972302
Województwo: Śląskie
Przy membranie te 2 dodatkowe kanały zasilasz z membrany , wtedy masz tzw, boost port'y coś takiego:

Te 2 dodatkowe okna muszą być ostro nakierowane w górę, najlepiej jest je zrobić 1mm niżej niż wszystkie.

_________________
http://tomaszgs.cba.pl/ - old new tuning :P

https://www.facebook.com/pages/Motorowe ... 0370470196


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 22 paź 2014, o 15:21 
Poziom

Dołączył(a): 13 paź 2014, o 17:23
Posty: 16
Pojazd: Ogar 200
GG: 4205242
Województwo: Dolnośląskie
Czyli kanał tak jakby zasilający połączony z membrana ? Ma on iść od skrzyni korbowej przez membranę do góry do kanałów ?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 22 paź 2014, o 15:29 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2013, o 22:32
Posty: 589
Lokalizacja: Kielcza
Pochwały: 7
Pojazd: Ogar 200
WSK 175
Ogar 200 4T swap

GG: 0
Województwo: Opolskie
Przy bezpośrednim napełnianiu do skrzyni korbowej tak, ale przy napełnianiu normalnie przez cylinder po prostu ma to być w kanale ssącym.

_________________
http://olx.pl/oferty/uzytkownik/rQjR/


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 22 paź 2014, o 15:34 
Poziom

Dołączył(a): 13 paź 2014, o 17:23
Posty: 16
Pojazd: Ogar 200
GG: 4205242
Województwo: Dolnośląskie
Czyli wyprowadzam z kanału ssącego kanaliki na te 2 dodatkowe pluki , tak to zrozumiałem.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 22 paź 2014, o 15:42 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2013, o 22:32
Posty: 589
Lokalizacja: Kielcza
Pochwały: 7
Pojazd: Ogar 200
WSK 175
Ogar 200 4T swap

GG: 0
Województwo: Opolskie
Po prostu z ssącego wyprowadzasz takie 2 okienka w tulei w odpowiednich rozmiarach. Natomiast w radiatorze nie koniecznie trzeba robić kanaliki, można otwór zrobić większy tylko tak, aby jednocześnie mieszanka była naprowadzana do tego boosta i jednocześnie do okna ssącego (niewspominając już o tym że musi on być nakierowany pod odpowiednim kątem na świecę)
Na przykład tak jak jest tutaj
Jeżeli chcesz moc w górnych partiach obrotów to zaleca się zrobienie dwóch okien wydechowych, ale to wiąże się z wytoczeniem tulei od podstaw. Jeżeli chcesz to pominąć to możesz zrobić 3 wydechowe w oryginalnej tulei, jakiś duży gaźnik, membrana i strojenie, 8500 było by wystarczające :)

_________________
http://olx.pl/oferty/uzytkownik/rQjR/


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 22 paź 2014, o 17:34 
Poziom

Dołączył(a): 13 paź 2014, o 17:23
Posty: 16
Pojazd: Ogar 200
GG: 4205242
Województwo: Dolnośląskie
Mhm. więc o takie coś chodzi. Czyli membrana będzie się otwierać pomimo tego że będzie na nie działać ciśnienie ze skrzyni korbowej które powinno je zamknąć kiedy idzie do góry ? Sorry ze tyle pytań zadaje ale dopiero zaczynam z tym.

Dodano: 22 października 2014, o 17:30

Gaźnik planuje z mz ale na razie jestem na etapie formowania kostki pod membranę. Jak na zbieram na multiszlifierke to będę się brać za cyl

Dodano: 22 października 2014, o 17:34

Chyba jednak rozumiem. Jeśli tłok idzie do góry to mieszanka jest zasysana do komory , a w czasie kiedy są jeszcze otwarte okna , idzie tez do komory spalania ? Boost port ma być na tych samych wysokościach i brać go pod uwagę przy wyliczaniu kanałów no nie ?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 22 paź 2014, o 18:12 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2011, o 17:09
Posty: 930
Lokalizacja: Szczawne
Pochwały: 14
Pojazd: Jawa 350 ts z 1989 r
Ogar 200 z 1984r.

GG: 1491093
Województwo: Podkarpackie
Z tego co wiem, a tego nie jestem do końca pewien. Jeżeli masz boost port z bezpośredniego napełniania to dolicza się go do powierzchni płuków, a jeżeli masz boost port z cylindra to liczy się go do powierzchni ssącego. Tego nie jestem do końca pewien. Zapytaj się bardziej doświadczonych majstrów.

_________________
Ogar kopci, ogar czadzi, ogar nigdy cię nie zdradzi.

Zbieranie na yamahę dt 80
750;920;970;1030;1400/2000 zł


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 22 paź 2014, o 18:41 
Poziom

Dołączył(a): 13 paź 2014, o 17:23
Posty: 16
Pojazd: Ogar 200
GG: 4205242
Województwo: Dolnośląskie
Biorąc na logikę to chyba liczyć razem z ssacym , ale to tylko moje myślenie. Niech się wypowie ktos bardziej obeznany


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 22 paź 2014, o 19:23 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 18:07
Posty: 666
Lokalizacja: Jaworzno
Pochwały: 4
Pojazd: Ogar 200, Kawasaki KX 125
GG: 10972302
Województwo: Śląskie
Okno ssące zostawiasz takie jak jest takie same rozmiary, po prostu przy twoich wymaganiach jest wystarczające, jeśli chodzi o powierzchnie boost port'ow to bierze się ją pod powierzchnie płuków. Z tego co wiem przy 360* to praktycznie te boosty się zachowują jak zwykłe płuki, tylko nakierowane na świece. 360*-rozwiązanie elastyczne, oszczędniejsze, 230-270*(zależy od strojenia)-mocniejsze, mniej elastyczne. Ja ostatnimi czasy zabrałem się za podobną przeróbkę cylindra, jak chcesz możesz poczytać o nich na moim blogu :)

_________________
http://tomaszgs.cba.pl/ - old new tuning :P

https://www.facebook.com/pages/Motorowe ... 0370470196


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net