Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 25 kwi 2024, o 22:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 wrz 2012, o 21:33 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 19:11
Posty: 27
Pojazd: Ogar 200
GG: 3323363
Województwo: Śląskie
Witam wszystkich :D Posiadam Ogara 200 tuningowanego i planuje zrobić wodne chłodzenie. Wiem ze podobny temat powstał lecz ja planuje mniej inwazyjnie przerobić cylinder. moim zdaniem wystarczyłoby zaspawać żeberka po bokach a wewnątrz zrobić odpowiednie otwory przelotowe. Do projektu użyłbym polski cylinder którego mi nie szkoda ponieważ tłok trzy pierścieniowy trochę puchnie i i nie chce go zatrzeć. Dodam ze ogar lekko nie będzie miał, ponieważ jeździ w terenie - dlatego tak zależy mi na LC.
mniej więcej tak by to wyglądało:


Ruch Płynem/wodą wymuszałaby pompka paliwowa napędzana z wału. Chłodnice (o małych wymiarach) planuje zamontować zamiast filtru powietrza. Ewentualnie dodałbym termostat odcinający dopływ wody to silniczka po schłodzeniu poniżej 60°C.
Proszę o porady i ewentualne wskazówki :)


Ostatnio edytowano 9 wrz 2012, o 22:31 przez Adas1991, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 9 wrz 2012, o 21:33 
JuniorAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 21:13
Posty: 2570
Lokalizacja: Do ustalenia.
Pochwały: 74
Pojazd: Simson S51, FSO Polonez Caro '96 & Atu '00
GG: 0
Województwo: Mazowieckie
Jak chcesz, możesz się bawić, tylko zasilenie musi być od cylindra w stronę głowicy, a kolektor zasilający musiałby równolegle doprowadzać wodę do każdego z żeberek - przez dziury w żeberkach nie zbyt polepszy się chłodzenie.

_________________

''Jak zapiełem dwójke to mi gała w rence została'' ~ Malinowski
Abimex Power!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 9 wrz 2012, o 21:40 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 paź 2011, o 12:50
Posty: 475
Lokalizacja: Brzdziszewo
Pochwały: 9
Pojazd: Uziemiony
GG: 38218811
Województwo: Podkarpackie
Ja kiedyś miałem taki plan aby zrobić chłodzenie poprzez poprowadzenie rurek miedzianych przez każde żeberko idąc od karterow do głowicy , niewiem czy to by coś chodziło ale kiedyś tak sobie o tym myślałem

_________________
100 post 13:45 25.05.2012r :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 9 wrz 2012, o 21:44 
JuniorAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 21:13
Posty: 2570
Lokalizacja: Do ustalenia.
Pochwały: 74
Pojazd: Simson S51, FSO Polonez Caro '96 & Atu '00
GG: 0
Województwo: Mazowieckie
Poprowadzenie miedzianych rurek nie zdałoby egzaminu, bo by po prostu nie wyrabiały, za mała powierzchnia wymiany ciepła. Pomysł z puszczeniem wody bezpośredni na żeberka jest wg mnie jest dobry, o ile będzie to dobrze wykonane i będzie odpowiednia ilość wody w układzie, tak samo z wydajnością pompki.

_________________

''Jak zapiełem dwójke to mi gała w rence została'' ~ Malinowski
Abimex Power!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 9 wrz 2012, o 21:50 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 19:11
Posty: 27
Pojazd: Ogar 200
GG: 3323363
Województwo: Śląskie
Poprawiłem zdjęcie, myślę ze teraz więcej z niego wiadomo :) obie strony zarówno cylindra jak i głowicy będą chłodzone ;)


Ostatnio edytowano 9 wrz 2012, o 22:36 przez Adas1991, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 9 wrz 2012, o 22:01 
JuniorAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lip 2011, o 21:13
Posty: 2570
Lokalizacja: Do ustalenia.
Pochwały: 74
Pojazd: Simson S51, FSO Polonez Caro '96 & Atu '00
GG: 0
Województwo: Mazowieckie
Jednak musisz wiedzieć, że współczynnik wymiany ciepła i tak będzie mniejszy niż w przypadku cylindra oryginalnie przystosowanego do chłodzenia cieczą.
Jeszcze zasilenie musisz poprowadzić po obu stronach ( czyt. z lewej i z prawej) cylindra, inaczej jedna strona się będzie gotować, bo nie będzie ruchu wody, a druga będzie ok.

_________________

''Jak zapiełem dwójke to mi gała w rence została'' ~ Malinowski
Abimex Power!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 11 wrz 2012, o 16:39 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 wrz 2012, o 19:11
Posty: 27
Pojazd: Ogar 200
GG: 3323363
Województwo: Śląskie
Browc napisał(a):
Pomysł z puszczeniem wody bezpośredni na żeberka jest wg mnie jest dobry, o ile będzie to dobrze wykonane i będzie odpowiednia ilość wody w układzie, tak samo z wydajnością pompki.

Ilość wody w układzie będzie odpowiednia. Co do pompki od spryskiwacza jak i pompki paliwa to odpadają ponieważ mają za małą przepustowość wody. Jaką proponujecie? ;)


Browc napisał(a):
kolektor zasilający musiałby równolegle doprowadzać wodę do każdego z żeberek

I tu najtrudniejsza rzecz w całym projekcie... jak podłączyć kolektor do cylindra i głowicy żeby równomiernie rozprowadzała się woda? Proszę o pomysły ;)


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 11 wrz 2012, o 16:43 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2009, o 13:36
Posty: 1070
Lokalizacja: Tuszyn
Pochwały: 14
Pojazd: Romet 50-T1,Simson S51B
GG: 6268096
Województwo: Łódzkie
usuń wszystkie żeberka i zrób jakby pusze a środku tuleja

_________________
Romet Ogar 205>Romet Ogar 205>Romet Ogar 205>Romet Ogar 205>Romet Komar 2350>Simson SR50>Dezamet 756.2 "Stella">RometChart 210>Romet Kadet 780>Romet Pegaz 750>Romet Pony M2>Honda Vision>Romet Ogar 200>Romet Pony 301>Yamaha DT 50 MX>Romet Chart 210>Simson S51 ENDURO>Derbi Senda SM>Simson S51B Romet 50 T1 Romet Ogar 200

Całe zycie na piżdzikach


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 11 wrz 2012, o 17:35 
Weteran

Dołączył(a): 28 paź 2010, o 17:56
Posty: 611
Lokalizacja: Aleksandrów
Pochwały: 1
Pojazd: Ktm 620, Wsk 125, Ogar, Jawka kaczka
GG: 31921968
Województwo: Lubelskie
Co to żeberek to bym zostawił na samej górze i dole. Bez spawania się nie obedzie więc można przyspawać aluminiową tzw blachę 2 mm po bokach i chłodzenie będzie idealne. Tylko trzeba zrobić pływ w kierunku od karterów do głowicy

_________________
Ktm 620
by-c-ronaldo-t14851.html
Dr 650
by-c-ronaldo-ogieeeee-na-t-ok-d-t13900.html
Wsk 125
by-c-ronaldo-gotowa-d-t10632.html
Ogar 200
by-c-ronaldo-t11023.html


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 11 wrz 2012, o 17:56 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 cze 2009, o 13:36
Posty: 1070
Lokalizacja: Tuszyn
Pochwały: 14
Pojazd: Romet 50-T1,Simson S51B
GG: 6268096
Województwo: Łódzkie
c.ronaldo napisał(a):
Co to żeberek to bym zostawił na samej górze i dole. Bez spawania się nie obedzie więc można przyspawać aluminiową tzw blachę 2 mm po bokach i chłodzenie będzie idealne. Tylko trzeba zrobić pływ w kierunku od karterów do głowicy

To właśnie miałem na myśli dodaj ładne ominięcie wydechu i ssącego i dwa kanały na wylot/wlot wody

_________________
Romet Ogar 205>Romet Ogar 205>Romet Ogar 205>Romet Ogar 205>Romet Komar 2350>Simson SR50>Dezamet 756.2 "Stella">RometChart 210>Romet Kadet 780>Romet Pegaz 750>Romet Pony M2>Honda Vision>Romet Ogar 200>Romet Pony 301>Yamaha DT 50 MX>Romet Chart 210>Simson S51 ENDURO>Derbi Senda SM>Simson S51B Romet 50 T1 Romet Ogar 200

Całe zycie na piżdzikach


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net