Dzi艣 nuda straszna wi臋c postanowi艂em pom贸c administracji.
Najcz臋stsze awarie 1. Brak iskry
2. Nier贸wnomierna praca silnika
3. D艂awienie na wysokich obrotach
4. Problemy z odpaleniem na zimnym/ciep艂ym silniku
5. Czarna 艣wieca
6. Po odpaleniu chwil臋 pochodzi i ga艣nie
7. Cieknie z ga藕nika
8. Jedzie ma艂o cho膰 ma wysokie obroty na najwy偶szym biegu
1. Sprawd藕 instalacj臋 elektryczn膮, czy niema przypadkiem przebi膰 na mas臋. Sprawd藕 cewk臋 zap艂onow膮 jak i cewk臋 wysokiego napi臋cia. Je偶eli nic nie pomaga wymie艅 kondensator i sprawd藕, czy platynki nie maj膮 przebicia na mas臋, najlepiej sprawdzi膰 to gdy kable od aparatu zap艂onowego s膮 od艂膮czone, a platynki s膮 rozwarte i do m艂oteczka przy艂o偶y膰 Ohmomierz, a do drugiego kabla miernika pod艂膮czy膰 mas臋 instalacji. Gdy wska偶e "0" wtedy szukamy przebicia na platynkach.
Nast臋pn膮 przyczyn膮 to wadliwy przew贸d W/N oraz 藕le ustawiony zap艂on. O jego ustawieniu napisane jest TU.
W ostateczno艣ci mo偶na zamontowa膰 zap艂on bateryjny, oraz modu艂 zap艂onowy opisany w dziale tuning elektroniczny. Po tych zabiegach, je艣li nic nie pomaga zajrzyj na forum do TEGO dzia艂u i za艂贸偶 odpowiedni temat, a na pewno uzyskasz pomoc.
2. Je艣li odpalamy silnik i raz ma wysokie obroty, a raz niskie, jego praca nie jest p艂ynna to prawdopodobnie dostaje lewe powietrze, dla pewno艣ci mo偶emy zmieni膰 艣wiec臋 i kondensator, kosztuj膮 niewiele, a mog膮 nas uchroni膰 od zb臋dnych ustawie艅. Nast臋pn膮 rzecz膮 jest sprawdzenie filtra powietrza, czy nie jest zamokni臋ty lub bardzo zabrudzony. Mieszanka te偶 odgrywa wa偶n膮 rol臋 w pracy silnika. Gdy wlejemy du偶o oleju do paliwa, silnik mo偶e go nie przepali膰, natomiast gdy wlejemy stary mo偶e nier贸wnomiernie pracowa膰. Sprawdzamy tak偶e, czy silnik nie ma tzw. przedmuch贸w.
3. Gdy dodajemy gazu a silnik tylko buczy i nie umie si臋 wkr臋ci膰 na wysokie obroty, 艣wiadczy to o z艂ym sk艂adzie mieszanki (za bogata lub za uboga, jak to zmieni膰 znajdziemy w dziale o ustawianiu ga藕nika LINK) lub o z艂ym stanie kondensatora lub wypalonych platynkach. Mo偶liwe te偶, 偶e silnik ci膮gnie olej ze skrzyni bieg贸w przez wadliwe simmeringi b膮d藕 podwini臋te uszczelki w trakcie sk艂adania silnika.
4. Odpalanie na zimnym silniku przewa偶nie stanowi problem, z tym nic nie zrobimy - wada fabryczna. Mo偶na jedynie za艂o偶y膰 艣wiec臋 o ni偶szej ciep艂ocie co i tak nie odniesie w pe艂ni zamierzonego skutku. Ca艂kiem inaczej ma si臋 sprawa gdy nasz silnik odpala pi臋kne na zimnym a na ciep艂ym ma k艂opoty, 艣wiadczy to o puchni臋ciu t艂oka. Polskie t艂oki puch膮 i taka jest prawda (radz臋 za艂o偶y膰 czeskie,poniewa偶 one nie puchn膮). Mo偶na tak偶e polskie t艂oki zahartowa膰 lecz moja wiedza w tym kierunku jest ograniczona. Ewentualnie mo偶emy spr贸bowa膰 za艂o偶y膰 艣wiec臋 o wi臋kszej ciep艂ocie, lecz nie powinno to o wiele poprawi膰 naszej sytuacji.
5. Winowajc膮 jest rozregulowany zap艂on, jak wyregulowa膰 masz opisane TU.
6. Nale偶y wyczy艣ci膰 ga藕nik, dysze, za艂贸偶 filtr paliwa.
7. Obni偶amy poziom paliwa. Je偶eli nic nie pomo偶e zak艂adamy uszczelki i dobrze skr臋camy.
8. Przyczyn膮 na 99% jest rozregulowane sprz臋g艂o. Dzieje si臋 tak, poniewa偶 tarcze nie dociskaj膮 si臋 lub s膮 tak wytarte, 偶e nie maj膮 jak ci膮gn膮膰 i wtedy nast臋puje ich 艣lizganie. Wtedy pojazd ma wysokie obroty, ale nie pojedzie szybciej. Naprawi膰 to mo偶na poprzez odkr臋cenie lekko 艣rubki z prawego dekielka Nale偶y wcze艣niej sprawdzi膰, czy linka od sprz臋g艂a jest w miar臋 lu藕na. Je艣li po ca艂kiem sporym odkr臋ceniu 艣rubki od regulacji sprz臋g艂a nie uzyskamy oczekiwanego rezultatu,zdejmujemy lew膮 pokryw臋 silnika i patrzymy w jakim stanie s膮 tarcze. Prawdopodobnie s膮 wtedy do wymiany.
Dodano: 11 wrze艣nia 2010, o 18:04
|
FAQ 1. Czy przy starcie zawsze trzeba ostro gazowa膰 i powolutku puszcza膰 sprz臋g艂o?
2. Jak naci膮gn膮膰 艂a艅cuch? Tak jak w rowerze, czyli odsun膮膰 tylne ko艂o?
3. Jak jest rozgrzany to ci臋偶ko jest odpala膰 z kopniaka. Da si臋 co艣 z tym zrobi膰?
4. Czy co艣 si臋 psuje lub zu偶ywa jak pojazd jest odpalany z popychu?
5. Czy hamowanie silnikiem jest "gro藕ne" dla silnika?
6. Ostatnio jak jest odpalany z kopa to rysuje si臋 lekko dekielek, co z tym zrobi膰?
7. Dlaczego szarpie przy sta艂ej pr臋dko艣ci?
8. Jaki jest stosunek oleju do benzyny?
1. W por贸wnaniu z silnikiem rometowskim, jawoskim trudniej rusza膰 (bynajmniej w mojej opinii). Trzeba da膰 lekko wi臋cej gazu i z wyczuciem puszcza膰 sprz臋g艂o. Je偶eli sprz臋g艂o jest rozregulowane lub zjechane - nic dziwnego, 偶e trzeba mocno gazowa膰, aby nie zgas艂 przy ruszaniu.
2. Tak, mniej wi臋cej odbywa si臋 to na tej zasadzie. Pod nakr臋tkami na kole s膮 takie "偶abki". Lekko popuszcza si臋 艣ruby i lekko z wyczuciem nale偶y pukn膮膰 m艂otkiem, aby ko艂o by艂o r贸wnolegle do tylnych wide艂 i aby 艂a艅cuch by艂 dobrze naci膮gni臋ty. Pami臋tajmy tak偶e, aby nie naci膮ga膰 go zbyt mocno, poniewa偶 os艂abia si臋 w ten spos贸b maszyn臋 i mo偶na 艂atwo urwa膰 lub uszkodzi膰 艂a艅cuch.
3. Tak, sprawdzi膰 zap艂on, 艣wiec臋 oraz ga藕nik. 艢wiece nale偶y wyczy艣ci膰, sprawdzi膰 przerw臋 na elektrodach oraz iskr臋. Ga藕nik przeczy艣ci膰 i wyregulowa膰 (jak regulowa膰 napisane jest na forum).
4. Szczerze m贸wi膮c istnieje taka mo偶liwo艣膰, gdy偶 na silnik spada nagle pewne obci膮偶enie.
5. U偶ywajmy hamulca i nigdy nie hamujmy silnikiem. To dla niego wysi艂ek! Oczywi艣cie biegi redukujmy z g艂ow膮, ale nie hamujmy silnikiem.
6. Albo g艂贸wka od kopniaka, albo krzywy kopniak. Nale偶y lekko zeszlifowa膰 kopniak.
7. Sprawd藕my zap艂on oraz paliwo. Silnik mo偶e mie膰 te偶 za ci臋偶ko. Sprawd藕my czy nic te偶 nie trze.
8. Stosunek paliwa do oleju: 1:30 lub 1:25 (na dotarciu). Program do obliczania w dziale DOWNLOAD