Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 27 kwi 2024, o 16:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 gru 2008, o 23:40 
Poziom

Dołączył(a): 31 gru 2007, o 22:16
Posty: 2297
Pochwały: 22
Pojazd: sdfjh
GG: 0
Województwo: Mazowieckie
Spun jak będziesz w tym sklepie to się zorientuj po ile taki cylek ;-)


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 25 gru 2008, o 16:42 
Mechanik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 15:22
Posty: 1354
Lokalizacja: Bolesław/Racibórz
Pochwały: 14
Pojazd: Aprilia RS 125GS vs ogar 200
GG: 8313103
Województwo: Śląskie
czytałem że coś ok 140polskich złotych to leci ale nie jestem pewien ten sklep jest jakieś 40km ode mnie już się nie mogę doczekać xD aha zauważcie że tam już jest wycięte miejsce na membranę to tak na marginesie a ja mam ten zawór w komorze :-/ może będzie taki cylek cały zalany bez okna ssącego :D cieszę się jak małe dziecko na mikołaja xD


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 25 gru 2008, o 17:14 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2008, o 11:31
Posty: 118
Lokalizacja: Krynki
Pojazd: Ogar 200
GG: 5577997
No to spun_14, czekam, czekam ;p ciekawi mnie ten cylinder... a będziesz go jak coś kupować? bo ja jak coś to do Ciebie się zgłoszę ;p ale bez przeróbek kraterów na 100% nie wejdzie ten cylinder


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 25 gru 2008, o 17:19 
Mechanik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 15:22
Posty: 1354
Lokalizacja: Bolesław/Racibórz
Pochwały: 14
Pojazd: Aprilia RS 125GS vs ogar 200
GG: 8313103
Województwo: Śląskie
no właśnie nie wiem czy wejdzie na pewno będzie trzeba poszerzyć ale jak go chcesz to musisz też kupć zawór membranowy i zrobić kostkę :P bo obawiam się że nie będzie cylka wie wykrojnego na pod kostkę


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 25 gru 2008, o 17:30 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2008, o 11:31
Posty: 118
Lokalizacja: Krynki
Pojazd: Ogar 200
GG: 5577997
nooo to zobacz zorientuj się jaka cena co i jak ;p i napisz na forum. A ty go będziesz brać?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 25 gru 2008, o 21:00 
Mechanik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 15:22
Posty: 1354
Lokalizacja: Bolesław/Racibórz
Pochwały: 14
Pojazd: Aprilia RS 125GS vs ogar 200
GG: 8313103
Województwo: Śląskie
nie wiem jeszcze :P się zobaczy ale chyba nie (zależy od ceny) bo ja już mam zawór membranowy tylko w komorze a tam jest na cylindrze :-/


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 1 sty 2009, o 21:37 
Weteran

Dołączył(a): 11 paź 2008, o 10:22
Posty: 70
Lokalizacja: Gniewkowo
Pojazd: Ogar 200
GG: 0
Województwo: Kuj.-pom.
I jak tam sprawa z cylindrem? Jak by co to też byłbym w kręgu zainteresowanych.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 2 sty 2009, o 20:50 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 cze 2008, o 11:31
Posty: 118
Lokalizacja: Krynki
Pojazd: Ogar 200
GG: 5577997
spun_14, i co tam jak tam ;d daj jakieś info


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 2 sty 2009, o 21:06 
Mechanik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 15:22
Posty: 1354
Lokalizacja: Bolesław/Racibórz
Pochwały: 14
Pojazd: Aprilia RS 125GS vs ogar 200
GG: 8313103
Województwo: Śląskie
niestety nie byłem :-/ :-/ a tak się napaliłem :shock: ale pojadę ogarkiem na wiosnę (już gotowym xD )


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 31 sty 2009, o 21:25 
Poziom

Dołączył(a): 20 maja 2008, o 19:55
Posty: 103
Lokalizacja: mysłowice
Pochwały: 3
Pojazd: ogar 200 CZ350 fiat 125p
GG: 3409915
Województwo: Śląskie
apropo tematu...
cylinder daje się do szlifu gdy silnik wykazuje oznaki zużycia...
to nie jest tuning tylko raczej " przywracanie silnika do życia "

sam szlif cylindra daje bardzo niewiele, zwiększenie pojemnosci skokowej silnika to tylko " skutek uboczny " tej operacji ...

podrzas szlifu cylindra powiększa się poj. skokowa silnika ale waga tłoka też... co znacznie pogarsza jego osiągi

dlatego idziesz do zakładu z tłokiem np. na drugi szlif
robią wstępnie szlif cylindra a potem na podstawie tłoka dobre pasowanie ( żeby nie puchł lub nie miał przedmuchów ) jeśli tłok jest odlany z starych łyzek i puszek po piwie to itak będzie puchł ... :P

jeśli chcesz żeby wszystko było profesionalnie zrobione to po zrobieniu szlifu cylindra trzeba zabrać się za tłok.
trzeba zwazyć stary nominalny tłok i nowy ( po szlifie )
gdy odwrucisz tłok środkiem do góry to na krawędziach płaszcza widać zatoczony " pasek "
w tym właśnie miejscu producent pokazuje gdzie należy toczyć lub szlifować tłok

i tak długo go obrabiasz aż nowy tłok będzie miał wage maksymalnie zbliżoną do nominalnego tłoka...

dlatego właśnie zdarza się że silniki 50ccm zasuwają lepiej niż " 60ccm "

nawet jak by ogar miał cylinder 100ccm ale tłok z ołowiu to itak silnik 50ccm będzie lepiej zasuwał ( chodzi głównie o stosunek wytwarzanej siły do masy tłoka )

to raczej wszystko :D
tak na marginesie to szlif cylindra nie ma sensu jesli reszta silnika nadaje się na złom np.
- krzywy wał korbowy lub luzy na korbowodzie
- zatarte lub " szumiące " łozyska
- kolektor ssacy i wydechowy nie są utrzymane w odpowiedniej czystości ( nagar, nieszczelności itp. )

_________________
http://www.cwaniak.rembertow.net/


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net