Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 27 kwi 2024, o 07:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 maja 2011, o 23:45 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Zamiast krzywki magnes z dwoma blaszkami i szczeliną pomiędzy nimi,impulsator zamiast styków przerywacz,to mała cewka na rdzeniu o oporności około 30 Omów i jeszcze cewka na 200V zamiast zapłonowej,albo do cewki zapłonowej podłączyć transformatorek sieciowy uzwojeniem 5-8V .Krótko mówiąc kupa roboty i to precyzyjnej, bez tokarki ciężko wykonać,jeszcze jest problem przymocowanie blaszek do magnesu i to wszystko przykręcić do wału korkowego.Z tego mocy nie będzie,tylko praca silnika jest równiejsza i do uruchomienia jest prawie niezawodne.

Dodano: 19 maja 2011, o 23:44

Można jeszcze impuls uzyskać na elemencie foto-optycznym,jest on w drukarkach od podnoszenia osłony,potrzebny jest prąd stabilizowany lub z akumulatora przez opornik,potrzebna jest tarcza okrągła z jednym otworkiem zamiast krzywki.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 maja 2011, o 23:58 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 paź 2010, o 18:59
Posty: 192
Pochwały: 10
Pojazd: Kumbajn grubski biturbo LPG 4x4 TDI
GG: 0
Województwo: Śląskie
Cytuj:
jest on w drukarkach od podnoszenia osłony


Albo w stacjach dyskietek 5.25" i 3.5", ale optyczny jest nieco bardziej kłopotliwy bo wrażliwy na zabrudzenia, a impulsator może działać nieco ufajdany ;-)

_________________
Zdravim =MRS=
Obrazek
Obrazek
Elektronika A/D, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.

Deore POWAAAAH


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 20 maja 2011, o 15:14 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2010, o 10:29
Posty: 293
Lokalizacja: Zabrze
Pochwały: 12
Pojazd: Ogar 200, VW Golf III
GG: 1362113
Województwo: Śląskie
Co do czujnika fotooptycznego, to można taki samemu poskąłdać, z diody i fototranzystora, do tego sprytna obudowa i będzie funkcjonalny i odporny na zabrudzenia :D Owszem, w druakrkach takie są, służą jako czujniki końca papieru, bo czujniki podniesienia głowicy albo obudowy raczej są realizowane na wyłącznikach krańcowych, no ale mniejsza z tym.
Powiedzmy, że mamy już element wyzwalający, może być on przymocowany i obracac się razem z wałem? Można by go wtedy wkomponować w miejsce starego iskrownika. A pod to co dalej podpiać? Może jakiś gotowy układ z tyrystorem? Bo to owy czujnik chyba jest najbardziej kłopotliwym elementam całego ukaldu?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 20 maja 2011, o 17:33 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Podam prosty schemat taki jak ja mam zrobiony,jest tam trzy schematy jeden to zapłon.


Dodano: 20 maja 2011, o 17:32

Można popróbować cewko moduł od pilarki(schtyl,chusqvarna).

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 20 maja 2011, o 17:46 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 wrz 2009, o 14:44
Posty: 1673
Lokalizacja: Różyce Żurawieniec
Pochwały: 17
Pojazd: Router Bassa 50, Fiat Siena 1.2 8V 75KM
GG: 12188363
Województwo: Łódzkie
Stalker1943 napisał(a):
Ten co robi mi odpisał :
Witam
Można zastosować moduł i polecałbym STS-116N.
Podłaczenie należałoby wykonać tak jak na schematach na naszej stronie internetowej (do modułu tez jest dołaczona instrukcja montażu)
W instalacji z minusem na masie przerywacz powinien pracowac po stronie masy a nie zasilania więc musiałoby być wykonane przełaczenie przewodów.
Czyli należy zasilanie doprowadzic do cewki do (+) oraz do modułu a przerywacz podłączyc do minusa cewki i do masy.
Pozdrawiam

Koszt to 80zł + przesyłka

Dodano: 13 kwietnia 2011, o 20:48

Ale napewno zwiększy trwałość zapłonu , podobno zmniejsza spalanie, i nie trzeba stosować kondensatora





Po co bawić się z platynkami, jak można zrobić normalne CDI i to z porównywalnymi kosztami ?




Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net