Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 mar 2024, o 12:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 lip 2012, o 00:30 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 17:49
Posty: 1852
Lokalizacja: Żychlin/Kutno
Pochwały: 5
Pojazd: Opel Astra G 1.6 8v, Bohy z Dedeeru
GG: 5104517
Województwo: Łódzkie
No tak, ale jesli na wolnych obrotach cewka wytwarza 3-4 V to ten stop się nie bedzie swiecil. Mozna zrobic tak, żeby obydwa kable z cewki dac na mostek i stop poprowadzic z akumulatora?

_________________
"Jeśli chcesz, by coś dobrze zrobiono - zrób to sam..."


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 20 lip 2012, o 10:26 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 paź 2008, o 20:35
Posty: 1265
Lokalizacja: Jasło
Pochwały: 27
Pojazd: Komar 2350 '74r. - sprzedany
WSK 125

GG: 7060678
Województwo: Podkarpackie
Bedzie świecił. Zmierz sobie tez napięcie cewki świetlnej. Jest podobnie na wolnych obrotach, a świeci. Poza tym mało kiedy podczas jazdy masz takie wolne obroty jak na postoju. Niemcy dobrze to wszystko wymyślili. ;P

_________________
"pozdrawiam, lewa w górę, jesteśmy braćmi wszyscy..."

pavel0910-t5054.html


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 20 lip 2012, o 21:04 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Prostownik w Simsonie jest jedną diodą prostowniczą podłączoną w szereg z dławikiem (drut na rdzeniu),nie potrzeba mostka,cewka ładowania jest dzielona jeden odczep idzie na ładowanie,drugi na stop i ta cewka ma masę.I dlatego,że cewka ta ma masę nie powinno się stosować mostków prostowniczych.

Dodano: 20 lipca 2012, o 21:04

Prąd zmienny wyprostowany jedną diodą ma wartość np:6V ,ale miernik pokarze tylko 3V,inaczej rzecz się ma jeżeli ten sam prąd wyprostowany jest mostkiem prostowniczym,miernik pokarze 6V.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 20 lip 2012, o 23:23 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 17:49
Posty: 1852
Lokalizacja: Żychlin/Kutno
Pochwały: 5
Pojazd: Opel Astra G 1.6 8v, Bohy z Dedeeru
GG: 5104517
Województwo: Łódzkie
No napiecie z prostownika wychodzi mi ok. 3V, ale nie laduje mi to akumulatora, nadal ma ok. 4V jak mierze. A powinien miec 6.

Dodano: 20 lipca 2012, o 23:23

A jesli nawet dam juz mostek przy takiej cewce, to co moze się stac? Bo, prawdę mowiac, szkoda mi 70 zlotych na nowy prostownik.

_________________
"Jeśli chcesz, by coś dobrze zrobiono - zrób to sam..."


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 21 lip 2012, o 21:13 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Zniszczysz mostek,działa to tak,mostek ma cztery nóżki dwie na prąd zmienny(linie faliste) i dwie na wyprostowany +,-,żeby działał musisz połączyć prąd do obu nóżek na zmiennym,a więc jedną z nich na masę,bo cewka jest połączona z masą,z kolei pojawia się prąd wyprostowany na kolejnych dwóch,czyli na plusie i minusie,chcąc naładować akumulator,który ma minus na masie,dołączyć trzeba z mostka - na masę i powstaje zwarcie między dwoma końcówkami na mostku (jedna prądu zmiennego,a druga od minusa),które są połączone do masy,mostek się grzeje bo jego 1/4 część mostka jest zwarta.Co innego gdy cewka nie ma masy,wtedy do prostownika dochodzą dwa kable,a masę podłącza się z minusa prądu wyprostowanego i jest OK.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 22 lip 2012, o 18:22 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 17:49
Posty: 1852
Lokalizacja: Żychlin/Kutno
Pochwały: 5
Pojazd: Opel Astra G 1.6 8v, Bohy z Dedeeru
GG: 5104517
Województwo: Łódzkie
mmmm dobra, a jak jest z dioda prostownicza? Mozna ja podlaczyc czy tez bedzie ten sam problem?

_________________
"Jeśli chcesz, by coś dobrze zrobiono - zrób to sam..."


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 23 lip 2012, o 21:27 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Pierwsze sprawdź czy stara dioda jest spalona,z diodą prostowniczą musisz sam sprawdzić.
W Simsonie można zrobić coś innego,trzeba dać inne cewki i inaczej połączyć,i trochę kombinacji a efekt jest naprawdę bo sprawdzony.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 28 lip 2012, o 23:22 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 17:49
Posty: 1852
Lokalizacja: Żychlin/Kutno
Pochwały: 5
Pojazd: Opel Astra G 1.6 8v, Bohy z Dedeeru
GG: 5104517
Województwo: Łódzkie
Nie wiem czy stara dioda jest spalona. Wiem, ze caly prostownik jest do dupy, bo jakbym go nie podlaczyl to nie laduje. A jeszcze: jak podlaczyc ta diode prostownicza?

_________________
"Jeśli chcesz, by coś dobrze zrobiono - zrób to sam..."


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 30 lip 2012, o 21:45 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Od cewki ładowania szeregowo wstawiasz diodę przez bezpieczniki do stacyjki,na diodzie może być kolorowa kreska lub trójkąt z kreską nad nim ,oznacza ona plus.
Ps. przez dwa dni nie było Mnie na forum.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 10 sie 2012, o 22:10 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2010, o 17:49
Posty: 1852
Lokalizacja: Żychlin/Kutno
Pochwały: 5
Pojazd: Opel Astra G 1.6 8v, Bohy z Dedeeru
GG: 5104517
Województwo: Łódzkie
No więc tak:
Podlaczylem mostek prostowniczy w taki sposob jak opisal pavel, przy nozkach + i - jak mierzylem bylo ok. 7-8V, natomiast jak to podlaczylem pod aku to niezbyt chcial miec ladowanie. Ladowalo go do ok. 4V i dalej nie szlo. Czemu tak się dzieje?

Dodano: 10 sierpnia 2012, o 22:10

A jeszcze jedna sprawa: w prostowniku, ktory był zamontowany w moim motorze jest 5 kabli:
- 2 szaro-czarne ida do masy przez stacyjke
- czerwony idzie do plusa aku
- zielono-czerwony idzie od cewki (prad zmienny)
- zielony

I wlasnie zastanawia mnie, od czego ten zielony... Bo on był podlaczony przy bezpiecznikach, w tym miejscu gdzie + z aku laczy się ze stacyjka. Tylko ze jak bylo tak podlaczone, to robilo się zwarcie i palilo bezpieczniki 16A, czywiscie nie bylo ladowania. Na allegro patrzylem to prostowniki maja po 4 kable, na schemacie jest tak samo. O co kaman z tym kablem?

_________________
"Jeśli chcesz, by coś dobrze zrobiono - zrób to sam..."


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net