Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 27 kwi 2024, o 20:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 sie 2012, o 19:25 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Twoja praca,którą musisz wykonać:obydwie cewki świetlne trzeba przewinąć,na każdą z nich nawijasz po70 zwojów drutu o średnicy 1mm,obydwie nawijasz w tym samym kierunku,a każdej wychodzić musi dwa kable lub blaszki,bez masy.
Łączysz te cewki równolegle,da to około 6,5A i 6V pod obciążeniem np.przy włączonym świetle.
Z połączonych równolegle cewek wyprowadzasz dwa kable,do nich łączysz mostek prostowniczy lub urządzenie które podam link jest to pierwszy schemat u góry,
(polecam zrobić to urządzenie z małym wyjątkiem zamiast diody zenera na 15V trzeba zmienić na 7,5V) wychodzi pełno okresowy prąd wyprostowany,jeżeli przez urządzenie to prąd jest stabilizowany i zabezpiecza akumulator przed przegrzaniem i do akumulatora.
Wszystkie odbiorniki prądu (światło,tylną lampę stop,kierunki,światła postojowe) łączysz do akumulatora.
Na razie to wszystko,można jechać w trasę.
Napisz jaki masz zapłon.
http://img805.imageshack.us/edit_previe ... ion=rotate

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 2 sie 2012, o 20:33 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 gru 2011, o 18:19
Posty: 176
Lokalizacja: W.Z
Pojazd: Romet Ogar 200
GG: 9935430
Województwo: Lubelskie
Ja mam narazie orginalny jawkowy tylko że mam 2 cewki świetlne bo na cewcę zapłonowej uzwojenie mi się przerwało i nie było prądu. Aby dawało mi iskrę to wziąłem jedną cewkę świetlną wstawiłem ją tam co była zapłonowa a pod tą drugą mam podłączone światła.

Dodano: 2 sierpnia 2012, o 20:33

A z tego schematu mogło by być?

Źródło ojs.republika.pl
Bo mi się wydaje że mogło by być nawet kumpel mówił mi że będzie dobrze.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 2 sie 2012, o 21:25 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Schemat jest nie zbyt dobry,są połączenia cewek kontrowersyjne i mostek,a konkretnie masa,tylko jest małe ale,fabryczne cewki dają max 3A i żarówka w lampie przedniej i tylnej pobierają też około 3A,więc na ładowanie nie ma już prądu,będzie ładowanie gdy będą wyłączone światła,przy 5Ah akumulatorze potrzeba co najmniej 0,5A.

Dodano: 2 sierpnia 2012, o 21:19

Morze opiszę ten schemat:
cewka zapłonowa dołączona równolegle do dwóch,cewek połączonych szeregowo i tu jest konflikt napięciowy,każda cewka świetlna fabryczna jest na 6V,a nie na 3V połączone szeregowo dają 12V,ale pod obciążeniem spada do 6V (nie wiem w jakim celu Czesi to zrobili bo więcej amper nie daje).
Z kolei cewka zapłonowa Fabryczna jest na 8V,i następuje grzanie się cewek świetlnych,bo pracują w zwarciu z cewką zapłonową.Żeby dobrze działało muszą być zachowane te same wolty.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 4 sie 2012, o 11:42 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 gru 2011, o 18:19
Posty: 176
Lokalizacja: W.Z
Pojazd: Romet Ogar 200
GG: 9935430
Województwo: Lubelskie
Ahaa może kiedyś zrobię podłączę ten mostek ale na razie nie mam kasy na niego wiem że są to grosze ale zbieram na coś innego.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 sie 2012, o 15:35 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lip 2012, o 09:07
Posty: 24
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 1
Pojazd: Romet Chart, Jawa 23P, Pony M-1, WSK M21W2 Kobuz
GG: 16126214
Województwo: Śląskie
Pozwolę sobie odkopać temat, bo chciałbym coś dodać od siebie w sprawie większej niż fabryczna ilości cewek w prądnicy. Może to kogoś zmotywuje do przeróbek ;)

Jurek napisał(a):
Z czego będziesz ładował akumulator, tam są dwie cewki świetlne i zapłonowa, w sumie trzy.
Słyszałem,że w ogarze można czwartą cewkę zamontować,prawda czy nie.


Tak da się. Wiąże się to z wytoczeniem nowej podstawki prądnicy. Ba, można wpakować nawet 5 cewek. Cztery oryginalne i jedna całkiem inna. Kiedyś takie coś robiłem, ale projektu nie dokończyłem, bo sprzedałem Ogarka. Może tej zimy coś zrobię, bo prądnicę do Charta dużej mocy już wykonałem, a zawsze chciałem coś takiego zrobić też dla silnika 223.

Tutaj zdjęcia mojego projektu, który nie został dokończony, w planach były cztery cewki oryginalne i jedna robiona od zera (taka jak w Charcie), dlatego jest tam puste miejsce:






Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 30 lis 2012, o 00:16 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2010, o 16:45
Posty: 27
Lokalizacja: OPOLE
Pojazd: Romet Ogar 200, Drezynka spalinowa DL02
GG: 6509778
Województwo: Opolskie
A jaką moc przewidywałeś dla tej prototypowej prądnicy?

_________________
Pozdrawiam Kolejowo z OPOLA!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 30 lis 2012, o 19:39 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lip 2012, o 09:07
Posty: 24
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Pochwały: 1
Pojazd: Romet Chart, Jawa 23P, Pony M-1, WSK M21W2 Kobuz
GG: 16126214
Województwo: Śląskie
Chyba około 50W.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net