Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 mar 2024, o 16:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 167 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 2 mar 2013, o 17:34 
Administrator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 29 lis 2007, o 21:07
Posty: 4555
Lokalizacja: Okolice Pszczyny
Pochwa艂y: 29
Pojazd: Ogar 200, Honda Hornet
GG: 0
Wojew贸dztwo: 艢l膮skie
Dziwne, zawsze ustawia艂em tak jak jest napisane na stronie i nie mia艂em problemu z odpalaniem, mo偶e kto艣 logicznie zdementowa膰 t膮 wypowied藕? :)

_________________
www.ogar200.pl
Prawdziwa wiedza i m膮dro艣膰 powinna zawsze i艣膰 w parze z pokor膮 i ch臋ci膮 pomagania innym

Dziwisz si臋 偶e na forum nie ma 偶adnych reklam? Taki by艂 m贸j cel! Jestem przeciwnikiem komercyjnego internetu! Nast臋pn膮 przyczyn膮 takiego stanu rzeczy jest fakt i偶 niedorzeczne i perfidne jest sprzedawanie czyich艣 informacji!
ObrazekPisz臋 poprawnie po polsku.


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 2 mar 2013, o 17:56 
Poziom

Do艂膮czy艂(a): 14 cze 2010, o 19:30
Posty: 6679
Pochwa艂y: 108
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.4 16V, BMW 330d
GG: 0
Wojew贸dztwo: 艁贸dzkie
Przerwa na platynkach 0,3 mm powinna by膰 w g贸rnym martwym punkcie.
2 mm przed GMP powinno nast膮pi膰 rozwarcie na platynkach, czyli przerwa powinna wynosi膰 w tym momencie 0,05 mm.


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 2 mar 2013, o 18:08 
VIP
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 18 lip 2011, o 21:00
Posty: 4526
Lokalizacja: Cz臋stochowa/Koniecpol
Pochwa艂y: 48
Pojazd: Romet Ogar 200
GG: 0
Wojew贸dztwo: 艢l膮skie
Po za tym wypada艂oby jakie艣 newsy da膰...


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 3 mar 2013, o 13:28 
Administrator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 29 lis 2007, o 21:07
Posty: 4555
Lokalizacja: Okolice Pszczyny
Pochwa艂y: 29
Pojazd: Ogar 200, Honda Hornet
GG: 0
Wojew贸dztwo: 艢l膮skie
Kemot, na przyk艂ad jakie? :)
W najbli偶szym czasie zmieni臋 opis ustawienia zap艂onu

Dodano: 3 marca 2013, o 12:25

Poprawione, mam nadziej臋 偶e nie zrobi艂em tam b艂臋du :)

_________________
www.ogar200.pl
Prawdziwa wiedza i m膮dro艣膰 powinna zawsze i艣膰 w parze z pokor膮 i ch臋ci膮 pomagania innym

Dziwisz si臋 偶e na forum nie ma 偶adnych reklam? Taki by艂 m贸j cel! Jestem przeciwnikiem komercyjnego internetu! Nast臋pn膮 przyczyn膮 takiego stanu rzeczy jest fakt i偶 niedorzeczne i perfidne jest sprzedawanie czyich艣 informacji!
ObrazekPisz臋 poprawnie po polsku.


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 3 mar 2013, o 13:29 
Poziom

Do艂膮czy艂(a): 14 cze 2010, o 19:30
Posty: 6679
Pochwa艂y: 108
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.4 16V, BMW 330d
GG: 0
Wojew贸dztwo: 艁贸dzkie
Cofiemy -> cofamy
przed tem -> przedtem
kowade艂kotak -> kowade艂ko tak
aparattem -> aparatem.

Poza tym wszystko ok.


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 3 mar 2013, o 13:46 
VIP
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 18 lip 2011, o 21:00
Posty: 4526
Lokalizacja: Cz臋stochowa/Koniecpol
Pochwa艂y: 48
Pojazd: Romet Ogar 200
GG: 0
Wojew贸dztwo: 艢l膮skie
OJS, warto wspomnie膰 o planowanej wyprawie fso :)


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 3 mar 2013, o 14:20 
JuniorAdmin
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 12 lip 2011, o 21:13
Posty: 2570
Lokalizacja: Do ustalenia.
Pochwa艂y: 74
Pojazd: Simson S51, FSO Polonez Caro '96 & Atu '00
GG: 0
Wojew贸dztwo: Mazowieckie
Potem zaprezentuj臋 moj膮 wersj臋 ustawiania zap艂onu, je艣li mo偶na :)

_________________

''Jak zapie艂em dw贸jke to mi ga艂a w rence zosta艂a'' ~ Malinowski
Abimex Power!


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 3 mar 2013, o 14:37 
VIP
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 17 gru 2012, o 21:14
Posty: 165
Lokalizacja: Dobczyce
Pojazd: Ogar 200 T
GG: 0
Wojew贸dztwo: Ma艂opolskie
Magister napisa艂(a):
Przerwa na platynkach 0,3 mm powinna by膰 w g贸rnym martwym punkcie.
2 mm przed GMP powinno nast膮pi膰 rozwarcie na platynkach, czyli przerwa powinna wynosi膰 w tym momencie 0,05 mm.


No tak, ale zauwa偶my jeden fakt. Magneto, kt贸re zak艂ada si臋 na wa艂, mo偶na za艂o偶y膰 w kilu pozycjach, bowiem na klinie posiada spory luz. Co za tym idzie, w g贸rnym martwym punkcie, krzywka mo偶e by膰 maksymalnie do przodu, albo maksymalnie do ty艂u(zale偶nie jak kto za艂o偶y艂 magneto). Nie znam dok艂adnie charakterystyki krzywki, nie wiem, czy w tym momencie, przerywacz jest ca艂kowicie otwarty, czy jeszcze si臋 otwiera.. (trzeba by zaobserwowa膰). Tak偶e teorie, 偶e w GMP ma by膰 0.3, pomin膮艂bym. Wa偶ne, 偶eby przerywacz otwiera艂 si臋 z wymaganym wyprzedzeniem i mia艂 odpowiedni膮 szczelin臋 w najwi臋kszym jego wychyleniu.


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 3 mar 2013, o 20:39 
JuniorAdmin
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 12 lip 2011, o 21:13
Posty: 2570
Lokalizacja: Do ustalenia.
Pochwa艂y: 74
Pojazd: Simson S51, FSO Polonez Caro '96 & Atu '00
GG: 0
Wojew贸dztwo: Mazowieckie
Ja napisa艂bym to tak:

Po pierwsze, aby dosta膰 si臋 do zap艂onu odkr臋camy dekielek w prawek pokrywie
kt贸ry jest przykr臋cony 3 艣rubami M5. Po jego zdj臋ciu ukazuje nam si臋 zap艂on,
pokazany na zdj臋ciu: i cyfry pokazuj膮 kolejno:
1 - 艣ruba M5 ( klucz ''8'') trzymaj膮ca krzywk臋; ni膮 przekr臋camy wa艂,
2 - 艣ruba do ustawiania przerwy na stykach przerywacza,
3 - styki przerywacza, platynki,
4 - kondensator.

Aby ustawi膰 zap艂on wykr臋camy 艣wiec臋, aby ustali膰 moment GMP (G贸rny Martwy Punkt), warto doda膰, 偶e jest to zarazem najwi臋kszy punkt rozwarcia styk贸w przerywacza. 呕eby to zrobi膰 bierzemy jaki艣 pr臋t (np. 艣rubokr臋t) i wk艂adamy go
do cylindra zapieraj膮c go o t艂ok, nast臋pnie bierzemy klucz ''8'' i zak艂adamy go na 艣rub臋 nr 1 przedstawion膮 na rysunku.
A teraz delikatnie kr臋cimy walem tak, aby w艂o偶ony do cylindra 艣rubokr臋t wysun膮艂 si臋 jak najbardziej ( 艣rubokr臋t pokazuje nam po艂o偶enie t艂oka).
Gdy znale藕li艣my punkt w kt贸rym t艂ok jest najbardziej wysuni臋ty, to mo偶emy si臋 cieszy膰, 偶e znale藕li艣my GMP.
Teraz nale偶y ustawi膰 przerw臋 na platynach; musi ona wynosi膰 0.4-0.3mm. Wi臋c bierzemy szczelinomierz, wyci膮gamy listek optymalny 0.35mm i wsadzamy go mi臋dzy
styki przerywacza, gdy przerwa jest jak nasz listek, to wtedy powinien da膰 si臋 on bez wi臋kszego oporu wsuwa膰 i wysuwa膰. Je艣li jednak
przerwa jest za du偶a (listek ma luz mi臋dzy stykami), albo jest za ma艂a ( listek nie wchodzi mi臋dzy styki, ci臋偶ko si臋 przesuwa) to wtedy musimy poluzowa膰 艣rubk臋 nr 2
na rysunku i ustawi膰 przerw臋 na odpowiedni膮, po czym zablokowa膰 to po艂o偶enie popuszczon膮 wcze艣niej 艣rub膮 nr 2.
Podczas ustawiania przerwy na platynkach t艂ok musi znajdowa膰 si臋 w GMP, je艣li cho膰 troch臋 si臋 ruszy, to wtedy zn贸w trzeba znale藕膰 moment GMP i wtedy kontynuowa膰 ustawianie przerwy.

Gdy ustawili艣my ju偶 przerw臋 na stykach przerywacza, mo偶emy zabra膰 si臋 za ustawianie wyprzedzenia zap艂onu.
Bierzemy suwmiark臋 i zapieraj膮c j膮 o 偶eberko g艂owicy, mierzymy g艂臋bokomierzem odleg艂o艣膰 od t艂oka; przyk艂adowo wysz艂o nam 25mm, to do tego pomiaru dodajemy 2mm (czyli wielko艣膰 wyprzedzenia
zap艂onu w silniku jawki 223); tak wi臋c mamy 25+2=27mm, wysuwamy suwmiark臋 na 27mm i blokujemy j膮. Teraz cofamy t艂ok, kr臋c膮c 艣rubk膮 nr 1 w lewo, potem wk艂adamy suwmiark臋 i kr臋cimy wa艂em w prawo
do momentu, w kt贸rym t艂ok dotknie suwmiarki. W tym momencie wyci膮gamy ze szczelinomierza listek 0.05mm ( lub ewentualnie mo偶na pos艂u偶y膰 si臋 gilz膮 papierosow膮) i wsadzamy go/j膮 mi臋dzy styki przerywacza
gdy wyprzedzenie jest odpowiednie gilza daje si臋 przesuwa膰 z lekkimi oporami, tak samo jak listek, gdy jednak nie da si臋 jej przesun膮膰, lub ma nadmierny luz, trzeba skorygowa膰 wyprzedzenie, odkr臋caj膮c 2
艣ruby z motylkami trzymaj膮ce iskrownik i przekr臋camy go odpowiednio:
gdy gilza jest zbyt 艣ci艣ni臋ta - w lewo,
gdy gilza jest za lu藕no - w prawo.
Po dwukrotnym sprawdzeniu ustawienia przerwy i wyprzedzenia przykr臋camy dekielek i wkr臋camy 艣wiec臋, wcze艣niej ustawiaj膮c przerw臋 mi臋dzy anod膮 i katod膮 na 0.4mm.

Je艣li kto艣 zrobi艂 remont silnika i nie zna po艂o偶enia krzywki itd, to wtedy musi ustawi膰 t艂ok w GMP, a nast臋pnie popu艣ci膰 艣rubk臋 M5 ( nr 1) i ustawi膰 tak, aby ''g贸rka'' na krzywce by艂a w miejscu ''stopy'' przerywacza
(dok艂adniej m艂oteczka). Po tym przykr臋camy 艣rubk臋 i sprawdzamy czy platyny maksymalnie otwieraj膮 si臋 w GMP; je艣li tak nie jest, nale偶y skorygowa膰 ustawienie krzywki.

Mam nadziej臋, 偶e wyja艣ni to twoje w膮tpliwo艣ci Maciek.

Jak kto艣 zauwa偶y艂 b艂膮d, albo co艣 jest nie tak ,to pisa膰.

_________________

''Jak zapie艂em dw贸jke to mi ga艂a w rence zosta艂a'' ~ Malinowski
Abimex Power!


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 24 lut 2014, o 00:37 
VIP
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 4 kwi 2010, o 17:49
Posty: 1852
Lokalizacja: 呕ychlin/Kutno
Pochwa艂y: 5
Pojazd: Opel Astra G 1.6 8v, Bohy z Dedeeru
GG: 5104517
Wojew贸dztwo: 艁贸dzkie
Zadam takie zasadnicze pytanie: czy strona to w ogole zyje?
Moze warto byloby rozruszac stronke, dodac pare pojazdow do galerii, jakie艣 newsy itp..

_________________
"Je艣li chcesz, by co艣 dobrze zrobiono - zr贸b to sam..."


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 167 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegl膮da forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten dzia艂: Brak zidentyfikowanych u偶ytkownik贸w i 0 go艣ci


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net