Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 kwi 2024, o 13:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 wrz 2013, o 22:01 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 cze 2011, o 20:15
Posty: 632
Pochwały: 6
Pojazd: romet ogar 200 85r Zymzon sr80 turystyk 88r
GG: 10820136
Województwo: Małopolskie
BenekPijaczek napisał(a):
Jak ja już nie myślę. Jutro zrobię zdjęcie, ponumeruje i opisze jakbym to zrobił, bo u mnie zapłonowa to tylko wychodzi z niej kabel a drugi od niej wchodzi w platyny i to tyle.



_________________
Czekaj, myślę

~Corei


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 18 wrz 2013, o 22:17 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 wrz 2012, o 21:19
Posty: 207
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 3
Pojazd: Romet Ogar 200 88', Ogar 900 08', Fiat Uno 02'
GG: 47548389
Województwo: Pomorskie
Człowieku co ty chcesz tu wiele kombinować przecież instalacja w ogarze jest prosta jak budowa cepa spójrz sobie na schemat i się chwilę zastanów,
http://obrazki.elektroda.net/60_1247943549.jpg Łap tu ten schemat może to ci trochę rozjaśni.

_________________
Nie ważne czym jeździsz, liczy się pasja. LwG

by-ogar97-t15037.html


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 wrz 2013, o 17:32 
Poziom

Dołączył(a): 13 cze 2013, o 22:24
Posty: 192
Pochwały: 1
Pojazd: Romer Ogar 200
GG: 0
Województwo: Kuj.-pom.
Patrzę na ten schemat ale coś mi nie wychodzi xD



Bo tu są

1. Cewki zapłonowe
2. Mostki Graetz`a (u mnie na 6A)
3. Bezpieczniki : 10A i 5A
4. Hebel
5. Akumulator 6V 6Ah
6. Przerywacz kierunkowskazów 6V 2x21W + 3W
7. Trójpozycyjny przełącznik kierunków
8. Lewe kierunki, żarówki 6V 21W
9. Prawe kierunki, żarówki 6V 21W
10. Klakson na prąd stały
11. Przełącznik świateł / sygnału dźwiękowego
12. Stacyjka w lampie
13. Żarówka przednia 6V 15/15W
14. Żar. tylna 6V 5W
15. Włącznik stopu
16. Żar. stop 6V 15W
17. Dioda półprzewodnikowa 6A

2 cewki zapłonowe, każda ma 2 kable (lol)
"-"y nie wchodzą w aku od mostka tylko idą gdzieś w ramę i tak samo aku do ramy. Plusy normalnie i jedna cewka jest normalnie. Weźcie trzymajcie mnie bo jeb....
Ile mam kupić mostków 2 czy 3 i na ile A?

_________________
http://tablica.pl/oferta/czesci-od-ramy ... 5xzdn.html


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 wrz 2013, o 18:00 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2011, o 14:57
Posty: 410
Pochwały: 15
Pojazd: Jawa 50 Mustang :D
GG: 0
Województwo: Śląskie
SPOSOB PIERWSZY
Możesz podłączyć ładowanie akumulatora jeśli nie odlutowałeś tych mas z zapłonu tylko ten kabel pod ~, a drugi zostawic pusty, plus do aku a z minusem i z tym drugim ~ nic nie robisz.

Ładowanie bedzie slabsze o jakieś 50%, ale będzie!

Mam tak zrobione w simsonie, mam 2 odczepy z cewki ładowania (to są tak jakby dwie cewki polaczone w jedno), cewka jest masowa, 2 odczepy ida do dwoch mostkow prostowniczych, (kazdy odczep do innego mostka), a 2 kable na plus wychodzace z mostkow prostowniczych polaczone w jedno i puszczone na stacyjke gdzie prad z kolei idzie na ladowanie aku..

Tylko że ja mam zrobioną instalację po swojemu, mam o wiele mocniejsze światła przez to, a nie to co w oryg. - kicha. Jeden odczep cewki ladowania sluzy rowniez do stopu, jak zalaczam stop to mam o polowe slabsze ladowanie aku, a w dodatku że prąd w mostku się nie cofa to nie mam stopu z akumulatora.

Na moje to sprawa jest taka prosta, że hej, jeden kabel z tych dwoch cewek polaczonych szeregowo w ogarze podlaczasz pod jeden ~, a drugi plus ktory idzie pod wlasnie plus aku. Potem aku tylko podlaczyc, minus z aku do masy, plus to w/w kabel oraz inne odbiorniki jakie tam chcesz.


SPOSOB DRUGI
Sprawa prosta, a nie ma kombinowania o nie wiadomo co, no chyba że chcesz mieć 100% ładowanie, wtedy musisz z jednej cewki tam gdzie jest drut przylutowany do obudowy cewki odlutowac go, a nastepnie przylutowac do niego kabel i pociągnąc go pod ~ mostka, wtedy cewka jest podłączona pod te dwa ~, minus do masy, a plus pod aku.

Teraz uwaga, przy sposobie numer jeden nie podłączaj minusa z mostka, bo to Ci juz calkiem obnizy ladowanie, a moze zepsuć mostek (podobno, tak słyszałem).

Wszystko co tutaj opisuje wychodzi tylko z praktyki, nic z teorii, jestem samoukiem, wszystko mierzyłem miernikiem i metodą prób i błędów zrobiłem sobie ładną instalację, bez zbędnych badziewi typu elba. U mnie w simsonie napiecie na max obrotach 15V, także jest zajebiście, a wiadomo że tyle obrotów podczas jazdy nie wycisne ile na luzie na postoju. :)

Próbuj, ja bym zrobił to sposobem numer jeden i sprawdził jak się bedzie sprawowało, bo nie ma co się trudzić, powaznie.
Trzymaj się, myślę że pomogłem : )

_________________
Autor niniejszych postów, nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ich treść.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 wrz 2013, o 19:48 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 wrz 2012, o 21:19
Posty: 207
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 3
Pojazd: Romet Ogar 200 88', Ogar 900 08', Fiat Uno 02'
GG: 47548389
Województwo: Pomorskie
Czemu ty masz taki problem ze zrozumieniem budowy cewki przecież muszą być dwa kable z każdej cewki bo z jednej strony drut się zaczyna a z drugiej kończy no nie na logikę ? Tylko w ogarze ten drugi koniec drutu jest przylutowany do masy i możesz go sobie odlutować a będziesz miał jak na schemacie. Minus idzie do masy motorku dzięki czemu zaoszczędisz na kablu bo tak do kazdej żarówki by musiał iść + i - a tak idzie tylko + a - to masa ;)

_________________
Nie ważne czym jeździsz, liczy się pasja. LwG

by-ogar97-t15037.html


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 wrz 2013, o 21:08 
Poziom

Dołączył(a): 13 cze 2013, o 22:24
Posty: 192
Pochwały: 1
Pojazd: Romer Ogar 200
GG: 0
Województwo: Kuj.-pom.
CZAJE jeeee xD wiem już co odlutować od cewki : Kabel łączący cewki i na "obudowie cewki" jest jej drucik i to mam odlutować i dać kabel? Dobrze rozumiem?

Mogę widzieć problem. Instalacja jest 6V, a kierunki i przerywacz jest na 12V i akumulator też jest 12V co teraz? eVL jeżeli zrobię sposobem pierwszym jak u ciebie to kupuję 2 mostki (bo teraz czytam i 3 jest potrzebny jak zapłon bateryjny) i nic nie muszę dolutowywać od cewek tylko dolutować kabel do cewki i nie muszę ich nawet rozłączać, mogą być dalej połączone tak?

_________________
http://tablica.pl/oferta/czesci-od-ramy ... 5xzdn.html


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 wrz 2013, o 21:22 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 wrz 2012, o 21:19
Posty: 207
Lokalizacja: Starogard Gdański
Pochwały: 3
Pojazd: Romet Ogar 200 88', Ogar 900 08', Fiat Uno 02'
GG: 47548389
Województwo: Pomorskie
Tak dobrze rozumiesz dasz tam kabelek i bedzie ok. Teraz kwestia napiecia to twoja sprawa mogłeś kupić aku i inne pierdoły na 6V ale jak już masz na 12V to pozostają dwa wyjścia, albo kupisz dwa cewki zapłonowe i wstawisz je zamiast świetlnych, albo druga opcja przewiniesz te cewki co masz tak aby razem dawały 12V, jeśli zostawisz tak jak jest a masz aku 12 to ci go nie doładuje i bedzie problem bo np. kierunki przestaną działać :(

_________________
Nie ważne czym jeździsz, liczy się pasja. LwG

by-ogar97-t15037.html


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 wrz 2013, o 21:36 
Poziom

Dołączył(a): 13 cze 2013, o 22:24
Posty: 192
Pochwały: 1
Pojazd: Romer Ogar 200
GG: 0
Województwo: Kuj.-pom.
YYY? Jak przewinąć cewkę żeby dawała 6V? A i jeszcze pytanko. Muszę odlutować jeszcze tan kabel łączący obie cewki tak?

_________________
http://tablica.pl/oferta/czesci-od-ramy ... 5xzdn.html


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 19 wrz 2013, o 22:34 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2011, o 14:57
Posty: 410
Pochwały: 15
Pojazd: Jawa 50 Mustang :D
GG: 0
Województwo: Śląskie
Jak chcesz mieć mocniejsze ładowanie to niestety ale musisz zrobić to tak jak opisałem w sposobie DRUGIM, czyli odlutować ten drucik przy cewce i przylutowac do niego kabelek i wyprowadzić go do mostka. Przy sposobie drugim możesz miec jeden mostek prostowniczy, a przy sposobie pierwszym już dwa są potrzebne. Elektrykiem jakimś nie jestem, ale ja mam dwa bo na jednym słabsze ładowanie było, ale nie bd się rozpisywał jak to popodłączałem, pisałem to zresztą w poście wyżej.

No to jest problem skoro masz wszystko na 12v..
2 cewki zapłonowe sobie kup, i podłącz je bezmasowo, czyli odlutujesz drucik z tej ich podstawy i ciągniesz kabelek do mosteczka. Wtedy na pewno ładowanie będzie dobre.


2 cewki zapłonowe i jeden mostek prostowniczy powiedzmy min. 15v 1000 watt i po sprawie.
2 kable które będą wychodzić z tych dwóch cewek (które są z kolei połączone szczeregowo) podłączasz pod ~ (oczywiście one nie mają być połączone razem, tylko jeden do jednego ~, a drugi kabel do drugiego ~. Minus z mostka do masy, a plus na aku.

I po krzyku, w ogarze to zrobić to jest godzina roboty, a dlaczego tak długo? Bo jeszcze nowe kable musza wyglądać jakoś estetycznie xD

_________________
Autor niniejszych postów, nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ich treść.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 24 wrz 2013, o 21:33 
Poziom

Dołączył(a): 13 cze 2013, o 22:24
Posty: 192
Pochwały: 1
Pojazd: Romer Ogar 200
GG: 0
Województwo: Kuj.-pom.
dobra znalazłem takie coś:
"na cewkę zapłonową czyli 6V 15w drut DNE 0,60mm 160zw.
na orginalną cewkę świetlną połączoną szeregowo czyli 3V 10w drut DNE0.55 i 148 zw.
na wzmocnione cewkę świetlną połączone równolegle 6V 25w drut DNE 0,7mm 140zw
można tak przewinąć każdą cewkę jawki lecz zapłonowa zawsze musi mieć 6V 15w drut DNE 0,60mm 160zw. "

Na którą wartość przewinąć cewki świetlne? Chodzi do ładowania. jak zapłonowa czy jak te wzmocnione ?

_________________
http://tablica.pl/oferta/czesci-od-ramy ... 5xzdn.html


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net