Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 mar 2024, o 11:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 11 sie 2014, o 23:10 
Mechanik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 15:22
Posty: 1354
Lokalizacja: Bolesław/Racibórz
Pochwały: 14
Pojazd: Aprilia RS 125GS vs ogar 200
GG: 8313103
Województwo: Śląskie
http://www.dragonfly75.com/motorbike/images/122ATDC.jpg


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 17:35 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 18:07
Posty: 666
Lokalizacja: Jaworzno
Pochwały: 4
Pojazd: Ogar 200, Kawasaki KX 125
GG: 10972302
Województwo: Śląskie
kostkę będę mieć wyfrezowaną w poniedziałek, teraz takie pytanie bo zastanawiam się nad wytoczeniem tulei z jakiego ona miała by być dokładnie żeliwa?

_________________
http://tomaszgs.cba.pl/ - old new tuning :P

https://www.facebook.com/pages/Motorowe ... 0370470196


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 5 wrz 2014, o 18:59 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2011, o 17:09
Posty: 930
Lokalizacja: Szczawne
Pochwały: 14
Pojazd: Jawa 350 ts z 1989 r
Ogar 200 z 1984r.

GG: 1491093
Województwo: Podkarpackie
Tuleja powinna być z żeliwa szarego .

_________________
Ogar kopci, ogar czadzi, ogar nigdy cię nie zdradzi.

Zbieranie na yamahę dt 80
750;920;970;1030;1400/2000 zł


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 11 wrz 2014, o 23:22 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 18:07
Posty: 666
Lokalizacja: Jaworzno
Pochwały: 4
Pojazd: Ogar 200, Kawasaki KX 125
GG: 10972302
Województwo: Śląskie
Mam już kostkę, zastanawiam się nad tym cały cylindrem myślałem kupić tłok 41mm i roztoczyć tuleje (zostanie 3mm na nóżkach, trochę mało?) tłok jakiś meteor pod sworzen 12 ew 10mm i dotoczyć tulejkę pod sworzeń. Druga sprawa liczyłem tak sobie cylinder(powierzchnie) i mam takie pytanie czy powierzchnie boostportów(zasilanych z membrany) powinno brać się pod powierzchnie płuków zasilanych ze skrzyni?(jest jakaś zależność?)

_________________
http://tomaszgs.cba.pl/ - old new tuning :P

https://www.facebook.com/pages/Motorowe ... 0370470196


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 12 wrz 2014, o 21:58 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 lut 2011, o 17:09
Posty: 930
Lokalizacja: Szczawne
Pochwały: 14
Pojazd: Jawa 350 ts z 1989 r
Ogar 200 z 1984r.

GG: 1491093
Województwo: Podkarpackie
XxDrago napisał(a):
Druga sprawa liczyłem tak sobie cylinder(powierzchnie) i mam takie pytanie czy powierzchnie boostportów(zasilanych z membrany) powinno brać się pod powierzchnie płuków zasilanych ze skrzyni?(jest jakaś zależność?)

Z tego co mi mówił +- to tak, ale w przypadku bezpośredniego napełniania komory korbowej. Nie jestem pewny czy tak też jest w twoim przypadku.

_________________
Ogar kopci, ogar czadzi, ogar nigdy cię nie zdradzi.

Zbieranie na yamahę dt 80
750;920;970;1030;1400/2000 zł


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 wrz 2014, o 14:02 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 lut 2014, o 17:27
Posty: 881
Pochwały: 4
Pojazd: Opel Corsa C
Opel Vectra C
Baotian BT50QT-9H

GG: 0
Województwo: Lubelskie
Zawsze jak będziesz miał sworzeń 12mm to możesz sobie kupić łożysko igiełkowe 12x17x13 pod sworzeń 10mm nie dokupisz łożyska o wymiaracg 10x17x13 bo takiego nie ma jak już to zostaje tylko ta pierwsza opcja z łożyskiem pod 12mm sworzeń.
Masz linka : http://allegro.pl/lozysko-sworznia-tlok ... 38326.html

_________________
Vectra
Zipp Vapor [Baotian BT49QT-9H]

Było : Romet Ogar 200 86r ->Renault Laguna I 98r -> Opel Vectra B 00r
Jest: Zipp Vapor 05r -> Opel Vectra C 06r -> Opel Corsa C 02r


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 24 lut 2015, o 23:46 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 18:07
Posty: 666
Lokalizacja: Jaworzno
Pochwały: 4
Pojazd: Ogar 200, Kawasaki KX 125
GG: 10972302
Województwo: Śląskie
Ogólnie pomalutku to idzie, słabo z czasem i z kasą hehe, ale tak jak się chwialiłem wcześniej kostkę już mam ładnie wyfrezowaną:



Musze dopaść jakiś cylinder 223 bo wszyskie moje to padła, zrobić jakąś prasę hydrauliczną prostą... Ogólnie cały czas zastanawiam się nad cylindrem, jak tu zrobić żeby to grało, żeby zrobić 70cc trochę to wychodzi(chyba z kumpel na kopalni mi ogarnie materiał i wytoczy) tuleja surowa 130 zł.... Do kostki musze zrobić jeszcze 4 otwory przelotowe i 4 w cylindrze(po splanowaniu góry) nagwintowane 6fi. Na razie z tym tłokiem i tą tuleją się wstrzymam i chyba zrobię sobie prostą piędziesiątke(najwyżej kiedyś w przyszłości :D) . Teraz takie pytanie bo kumpel ma mi ogarnąć, cięcie blach pod spawak. Okno wydechowe mam pod 171 owk(27mm od gmp), pod ile próbować stroić taki wydech , żeby był w miarę elastyczny? Z kumplem robiłem spawak pod 6800(pod serie) i dosyć późno ma to rezo, jakieś pomysły?

Wyliczyłem na razie sobie coś takiego:


Dodano: 24 lutego 2015, o 22:41

trochę poszło do przoduuu :P w sumie to prawie skończone :) brakuje mi tylko otworu w tłoku i pierścieni, ale to postaram się ogarnąć w tym tygodniu :)

trochę opisze jak się za to zabrałem po wbiciu tulei:


Szlif cylindra, oczywiście całość wycentrowana idealnie:




Filmik z toczenia:
[youtube]http://youtu.be/OUyz6KUMPvc[/youtube]

i efekt:







Planowanie głowicy:


Pojemność polskiej głowicy 7cm3:


Zmniejszona do 4,8cm3:

wyszedł delikatny stożek, w środku z freza, ale będzie to poprawiane na równo, i całą głowice od góry jeszcze raz trzeba przejechać :)

Całość się prezentuje tak:





Ogólnie to przyłożyłem kupe pracy do tego, dobrze ze mam w miarę pojecie o toczeniu/frezowaniu... :) W miedzy czasie też wiele się doszkoliłem...

_________________
http://tomaszgs.cba.pl/ - old new tuning :P

https://www.facebook.com/pages/Motorowe ... 0370470196


Ostatnio edytowano 24 lut 2015, o 23:48 przez XxDrago, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 24 lut 2015, o 23:47 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sty 2013, o 13:13
Posty: 918
Pochwały: 20
Pojazd: ...
GG: 997
Województwo: Lubelskie
Mam nadzieję, że ten G20 wyląduje w jego słusznym miejscu a nie w jakimkolwiek silniku?

_________________
Jest: Jawa 50 typ 20p, WSK (125) M06B3, Yamaha YM 50 Breeze, FSO Polonez Caro 1.6GLi, Daewoo-FSO Polonez Kombi 1.6MPi.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 24 lut 2015, o 23:49 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 18:07
Posty: 666
Lokalizacja: Jaworzno
Pochwały: 4
Pojazd: Ogar 200, Kawasaki KX 125
GG: 10972302
Województwo: Śląskie
Tak docelowo będzie dollerto/mikuni, ale potrzebuje coś na razie na odpalenie

_________________
http://tomaszgs.cba.pl/ - old new tuning :P

https://www.facebook.com/pages/Motorowe ... 0370470196


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net