Dzie艅 dobry wszystkim
Zgodnie z zapowiedziami zak艂adam temat z Mi艅skiem, klasycznie troch臋 "pogadam" (a w艂a艣ciwie popisz臋) i umieszcz臋 par臋 zdj臋膰, i poczekam na Wasz odzew/rady/opinie.
A wi臋c od pocz膮tku.
Mi艅ska obejrza艂em "przypadkiem" - ogl膮da艂em wtedy inny motocykl z tamtych czas贸w, a, 偶e sprzedawca o nim wspomnia艂, to stwierdzi艂em, 偶e skoro i tak tu jestem, to czemu mia艂bym nie zajrze膰.
Zakupiony zosta艂 z Komendy G艂贸wnej Policji (faktura VAT), go艣膰 handlowa艂 nimi w czasach, gdy brano je do nauki jazdy - odk膮d tego zaprzestano, pozosta艂y mu dwa - ten, kt贸rego kupi艂em, Rometowski 400a, oraz bia艂oruski obydwa w oryginale. W moim lakier by艂 w dobrym stanie, lecz wymaga艂 ode mnie sporej ilo艣ci czasu i pracy, aby odzyska艂 dawny blask - to samo dotyczy艂o chrom贸w, kt贸re mia艂y naloty rdzy (a w艂a艣ciwie by艂y pordzewia艂e), jednak to nie by艂o problemem - pomog艂y do艣wiadczenia z poprzednimi sprz臋tami
Niestety, nie zrobi艂em mu zdj臋膰 ani podczas transportu, ani przed zakupem - mam tylko filmik, z kt贸rego to wykona艂em par臋 zrzut贸w ekranu, aby ukaza膰 jego stan:Jak wida膰 - ko艂a sta艂y (o dziwo d臋tki by艂y ca艂e, oryginalne, lecz strach je zak艂ada膰, dlatego s膮 nowe) na "kapciach", chromy mia艂y 艣lady czasu, kt贸ry up艂yn膮艂, lakier by艂 zakurzony i brudny, licznik by艂 pot艂uczony, brak by艂o stacyjki - jednak te cz臋艣ci dosta艂em od sprzedawcy, razem z p贸艂ksi臋偶ycem, kt贸ry by艂 przyczyn膮 zdj臋cia os艂ony sprz臋g艂a.
Tutaj wst臋pne ogarnianie - musia艂em go oprze膰 ze wzgl臋du na urwan膮 (na szcz臋艣cie nie ca艂膮) stopk臋 centraln膮Tutaj wymiana d臋tek, czyszczenie i polerowanie chrom贸w, aluminium, ramy i efekty:To r贸偶owe co艣 na zdj臋ciach to pasta do czyszczenia garnk贸w itd, zawiera w sobie kwas fosforowy (stosowany w odrdzewiaczach), jako, 偶e lubi臋 i interesuj臋 si臋 chemi膮 to czytam sk艂ady wszystkiego, co wpadnie w r臋ce, a widz膮c ten sk艂adnik i konsystencj臋 (cierna), wiedzia艂em, 偶e si臋 przyda
Efekt ca艂ego dnia prac nad ko艂ami, chromami i lakierem:
G膮bka od boczk贸w po prostu... zgni艂a. W ruch poszed艂 n贸偶 i g膮bka, a p贸藕niej a'la sk贸ra, kt贸ra po prostu mi si臋 spodoba艂a i zaklei艂a niedoskona艂o艣ci
Niestety - brak kluczy do zamka spowodowa艂 konieczno艣膰 zbicia nit贸w (bez uszczerbku na lakierze), b臋d臋 musia艂 dobra膰 inny lub wys艂a膰 komu艣, kto dorobi klucz na podstawie wk艂adki.
Oto g膮bka:
Efekt pracy:
Efekt prac, pi臋膰 dni od sz贸stej rano do momentu, w kt贸rym komary sta艂y si臋 niezno艣ne:Mi艅sk odpali艂 w drugim dniu prac - po pod艂膮czeniu modu艂u, oraz stacyjki (tylko do iskry). Zapali艂 poprzez podlanie paliwa pod 艣wiec臋. W nast臋pnych dniach sprzedawca da艂 mi wajch臋 od bieg贸w, przyszed艂 do mnie lewy dekiel silnika (stary by艂 p臋kni臋ty) - z艂o偶y艂em ca艂o艣膰, odpali艂em na pych, regulowa艂em go. By艂o z tym od groma roboty - ga藕nik by艂 wybrakowany, ale da艂 rad臋 zestaw naprawczy. Nie podoba艂a mi si臋 nier贸wna praca, jakby gubienie iskry, wi臋c zakupi艂em nowy modu艂 - po wymianie wszystko gra, odpala od pierwszego zimny i ciep艂y, ma 艣wiat艂a, do przejrzenia pod艂膮czenie stacyjki - kierunkowskazy 藕le pod艂膮czone. Obecnie 艂adnie chodzi, trzyma wolne obroty, musz臋 te偶 przyzna膰, 偶e jak na 125 ma kopa
Zosta艂o mi do ko艅ca ogarn膮膰 instalacj臋, naprawi膰 stopk臋 centraln膮 (inna lub da膰 komu艣, kto spawa aluminium), kupi膰 i zamontowa膰 klakson, kupi膰 akumulator. Papiery ma, wi臋c my艣l臋 nad bia艂膮 kart膮 i rejestracj膮 na zabytek, ale zobaczymy za jaki艣 czas. Gdy go przywioz艂em raczej wszyscy byli niemile zaskoczeni - ale uda艂o mi si臋 doprowadzi膰 "brzydkie kacz膮tko" do zadowalaj膮cego stanu
Opisa艂em wszystko "po 艂ebkach" - o wielu rzeczach nie ma co si臋 rozpisywa膰, bo zejdzie du偶o czasu zar贸wno mi, pisz膮c, jak i Wam, czytaj膮c
Mimo wszystko nie 偶a艂uj臋 - naprawd臋 fajna maszyna
Mam do niego troch臋 cz臋艣ci, ale to nie pora na chwalenie si臋
Oczywi艣cie zach臋cam Was do komentowania, dzielenia si臋 radami i opiniami!