Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 kwi 2024, o 14:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Wiadomość
PostNapisane: 28 gru 2010, o 22:08 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2010, o 10:29
Posty: 293
Lokalizacja: Zabrze
Pochwały: 12
Pojazd: Ogar 200, VW Golf III
GG: 1362113
Województwo: Śląskie
To napięcie diody to wartość minimalna, przy ktorej powinna się zaśweicić, najważniejszym parametrem jest prąd, nie może być większy niż 20~25mA (dla zwykłych diod)
Podłączając je pod prąd zmienny skrócisz ich żywotność, niby będą działać, ale będą "migotać" z częstotliwością prądu wytwarzanego przez generator (zależnego od obrotów) Pewnie nawet tego nie zauważysz, bo napewno bedzie wiecej niż 50Hz (częstotliwośc sieci domowej- nie widzisz jak żarówka migocze, prawda? :p ) Ale przyczynisz się do szybszej eksploatacji tych elementów.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 28 gru 2010, o 22:27 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Przeglądałeś te schematy lamp które podałem,to opracowali Niemieccy inżynierowie,zobacz czy tam jest choć jeden mostek,są tylko pojedyncze diody,oporniki i ledy i działa jak należy.Kilka z nich sprawdzałem,prostota w wykonaniu działa najlepiej i bez kłopotów.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 28 gru 2010, o 22:49 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2010, o 10:29
Posty: 293
Lokalizacja: Zabrze
Pochwały: 12
Pojazd: Ogar 200, VW Golf III
GG: 1362113
Województwo: Śląskie
Z naciskiem na niemieccy xD Wcalę nie przeczę, że zastosowanie pojedyńczej diody jest złym rozwiązaniem, ale nie zmieni to faktu, ze prąd dopłwyający do owej diody będzie miał charakter tętniący, no chyba, ze...jaki charakter ma prąd na wyjściu generatora w ogarku? Bo chyba nie jest to sinusoida?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 29 gru 2010, o 14:37 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Każdy prąd zmienny jest sinusoidą,na wolnych obrotach Ogara około 2000 jest zbliżony do 50Hz,ale na wyższych,to Hz są naprawdę duże(trzeba by było wyliczyć,według obrotów,ilości magnesów it.),że silniczki indukcyjne przestają reagować.Tętnienie jest również po wyprostowaniu przez mostek,tylko jednokierunkowo i z częstotliwością 100Hz, z jednej diody 25Hz,też w jednym kierunku ,żeby wygładzić ten prąd stosuje się różnego rodzaju filtry zgodnie z potrzebą ,nie ma tętnienia tylko z akumulator,bateria,w chwili gdy nie jest ładowany.
Możemy wygłaszać różne teorie,czy to ma sęs,nabijamy posty nie na temat.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 29 gru 2010, o 16:07 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2010, o 10:29
Posty: 293
Lokalizacja: Zabrze
Pochwały: 12
Pojazd: Ogar 200, VW Golf III
GG: 1362113
Województwo: Śląskie
Heh, racja, już nawet nie pamiętam od czego się zaczeła ta rozmowa, ani co powinienem odpisać :p To jeszcze pytanie do autora: bedziesz robił do tego STOP, czy ograniszysz się do pozycyjnych?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 29 gru 2010, o 16:11 
Weteran

Dołączył(a): 28 paź 2010, o 17:56
Posty: 611
Lokalizacja: Aleksandrów
Pochwały: 1
Pojazd: Ktm 620, Wsk 125, Ogar, Jawka kaczka
GG: 31921968
Województwo: Lubelskie
Ale macie problemy... Mi się co trochę żarówka paliła założyłem 3 diody LED w taśmie, takiej. Jest super jesli chcesz to mogę ci sprzedać i daj spokój z tymi instalacjami :PPP

_________________
Ktm 620
by-c-ronaldo-t14851.html
Dr 650
by-c-ronaldo-ogieeeee-na-t-ok-d-t13900.html
Wsk 125
by-c-ronaldo-gotowa-d-t10632.html
Ogar 200
by-c-ronaldo-t11023.html


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 29 gru 2010, o 17:43 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lis 2010, o 22:40
Posty: 2425
Lokalizacja: Północne południe
Pochwały: 6
Pojazd: Ogar 200 na wtrysku 5b
GG: 7
Województwo: Lubelskie
narazie zrobie na 3 diody pozycje z 10mm diód.

_________________
...Kiedyś było inaczej...


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 29 gru 2010, o 22:39 
Poziom

Dołączył(a): 28 gru 2010, o 22:33
Posty: 81
Lokalizacja: Myszyniec
Pochwały: 1
Pojazd: Ogar 200, FlyEngine F200E + wózek
GG: 5097969
Województwo: Mazowieckie
Jeśli by to coś wniosło do tematu, to napiszę, że u siebie przy własnej roboty układu ładowania, zastosowałem montowane kondensatory w celu wyeliminowania tętnienia.

_________________
Zbieranie kasy na 50/3M + 16n1-8 :D


Kasa jest ale czasu brak. Dodatkowo robię moduł na BU941ZP. Już prawie wszystkie części są :)
Tylko silnik nie odpala mimo wszelkich prób... Szukam nowego :/
Będzie rakieta!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 30 gru 2010, o 03:13 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2010, o 10:29
Posty: 293
Lokalizacja: Zabrze
Pochwały: 12
Pojazd: Ogar 200, VW Golf III
GG: 1362113
Województwo: Śląskie
Sorki, za OT, ale jakiej pojemności masz te kondensatory? btw napisz coś o swoim układzie ładowania i aku w tym temacie: akumulator-w-ogarze-200-opinie-u-ytkownikow-t7051.html Z góry ty za pomoc ;)


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net