Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 25 maja 2012, o 06:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]

Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lip 2011, o 21:45 

Pojazd: benelli 50
GG: 527648
Województwo: Kuj.-pom.
Witam, jestem nowy zarówno na forum jak i nowym posiadaczem Simsona S51 Comfort. Dopiero czytam i się uczę.
Jestem więc trochę zielony, szczególnie w sprawach elektryki, która jest dla mnie czarną magią.

Dziś kiedy odpaliłem simka zauważyłem że nie mam przedniego światła, postojówka, jest, więc zdjąłem klosz, okazało się że odłączył się jeden kabel, dokładnie zacisk podłączyłem, zobaczyłem że działa i chciałem włożyć z powrotem klosz do obudowy, i tu zaczął się problem,:
był tam jakiś dodatkowy kabel ( nie pytajcie od czego, światła i postojówka podłączona) przy wkładaniu klosza końcówka tego kabla dotknęła końcówki kabla od postojówki, (nie rozbierałem wcześniej lampy przedniej nie widziałem że jest nie zaizolowany kabel ) nagle takie pyknięcie i postojówka zgasła.

Chyba zrobiło się spięcie, od tamtej pory postojówka nie działa, światła świecą mocniej niż zawsze a kierunkowskazy nie przerywają, tzn świecą się praktycznie cały czas, podświetlenie licznika nie działa, do tego klakson, ma całkiem inny dźwięk

Co się mogło stać? co się mogło popsuć?

Dodam tylko że jak kupiłem już sima to miał tak zrobioną elektrykę, że był zamiast pod prądnice to pod akumulator podłączony, tzn: na włączonym zapłonie, bez odpalonego silnika działało podświetlenie licznika, kierunkowskazy i klakson, właśnie te elementy teraz nie działają :/