Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 kwi 2024, o 06:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 sty 2008, o 16:25 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lis 2007, o 21:07
Posty: 4555
Lokalizacja: Okolice Pszczyny
Pochwały: 29
Pojazd: Ogar 200, Honda Hornet
GG: 0
Województwo: Śląskie
Witam wszystkich, mam problem z napięciem w ogarze, sięga ono 18V na jałowych obrotach :| a na wysokich ponad 25V, to niedopuszczalne przy akumulatorze 12V, jak zrobić żeby te napięcie zmniejszyć i ustabiilizować?

Czytałem o regulatorach napięcia:
Obrazek
, są one w każdym samochodzie, tak samo czytałem o

stabilizatorach napięcia:
Obrazek

Ale kompletnie nie wiem jak je zastosowac ani podłączyć ;( pomocy...

_________________
www.ogar200.pl
Prawdziwa wiedza i mądrość powinna zawsze iść w parze z pokorą i chęcią pomagania innym

Dziwisz się że na forum nie ma żadnych reklam? Taki był mój cel! Jestem przeciwnikiem komercyjnego internetu! Następną przyczyną takiego stanu rzeczy jest fakt iż niedorzeczne i perfidne jest sprzedawanie czyichś informacji!
ObrazekPiszę poprawnie po polsku.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2008, o 16:31 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 gru 2007, o 17:37
Posty: 123
Lokalizacja: Wożuczyn
Pojazd: Yamaha DT 125R
GG: 3008303
Województwo: Lubelskie
Nieznam się na elektryce ale, może jakiś opornik załóż


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sty 2008, o 16:34 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lis 2007, o 21:07
Posty: 4555
Lokalizacja: Okolice Pszczyny
Pochwały: 29
Pojazd: Ogar 200, Honda Hornet
GG: 0
Województwo: Śląskie
Opornik mi pochłonie dużo energii, pozatym na jałowych obrotach mam prawie w sam raz napięcie. A opornik obniżył by wartość poniżej 12V i wtedy by się akumulator nie ładował :(. Chodzi mi o to żeby było stałe napięcie ok 14,4V

Zapomniałem dodać że ELBA nie wchodzi w gre.

_________________
www.ogar200.pl
Prawdziwa wiedza i mądrość powinna zawsze iść w parze z pokorą i chęcią pomagania innym

Dziwisz się że na forum nie ma żadnych reklam? Taki był mój cel! Jestem przeciwnikiem komercyjnego internetu! Następną przyczyną takiego stanu rzeczy jest fakt iż niedorzeczne i perfidne jest sprzedawanie czyichś informacji!
ObrazekPiszę poprawnie po polsku.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sty 2008, o 12:44 
Poziom

Dołączył(a): 10 gru 2007, o 21:31
Posty: 62
Lokalizacja: Poznań
musisz zamontować stabilizator 12-15 V ale żeby jego maksymalne natężenie nie było mniejsze od tego co masz w ogarze.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sty 2008, o 15:27 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lis 2007, o 21:07
Posty: 4555
Lokalizacja: Okolice Pszczyny
Pochwały: 29
Pojazd: Ogar 200, Honda Hornet
GG: 0
Województwo: Śląskie
Cris, a jeśli będzie mniejsze?

_________________
www.ogar200.pl
Prawdziwa wiedza i mądrość powinna zawsze iść w parze z pokorą i chęcią pomagania innym

Dziwisz się że na forum nie ma żadnych reklam? Taki był mój cel! Jestem przeciwnikiem komercyjnego internetu! Następną przyczyną takiego stanu rzeczy jest fakt iż niedorzeczne i perfidne jest sprzedawanie czyichś informacji!
ObrazekPiszę poprawnie po polsku.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 28 sty 2008, o 18:30 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2008, o 11:55
Posty: 61
Pochwały: 1
Pojazd: Suzuki GS 500E, MZ ES 250\1
GG: 6034340
Województwo: Dolnośląskie
OJS napisał(a):
sięga ono 18V na jałowych obrotach :| a na wysokich ponad 25V


Nic się nie przejmuj, to zupełnie normalne i w wiekszosci starszych mopików tak jest. Ja co prawda u siebie nie mierzyłem, ale zapewne też gdzieś w tych granicach mam :)

_________________
Obrazek http://www.NPuB.org - Zapraszam!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sty 2008, o 18:36 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lis 2007, o 21:07
Posty: 4555
Lokalizacja: Okolice Pszczyny
Pochwały: 29
Pojazd: Ogar 200, Honda Hornet
GG: 0
Województwo: Śląskie
Tylko mi chodzi o napięcie które akumulator ładuje ;] nie może być wyższe niż 15V...

_________________
www.ogar200.pl
Prawdziwa wiedza i mądrość powinna zawsze iść w parze z pokorą i chęcią pomagania innym

Dziwisz się że na forum nie ma żadnych reklam? Taki był mój cel! Jestem przeciwnikiem komercyjnego internetu! Następną przyczyną takiego stanu rzeczy jest fakt iż niedorzeczne i perfidne jest sprzedawanie czyichś informacji!
ObrazekPiszę poprawnie po polsku.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sty 2008, o 18:42 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 sty 2008, o 11:55
Posty: 61
Pochwały: 1
Pojazd: Suzuki GS 500E, MZ ES 250\1
GG: 6034340
Województwo: Dolnośląskie
Tak, rozumiem, ale ja bym się tym nie przejmował, u mnie takim samym ładuje i jest ok, w tym wypadku napięcie może być wyzsze, bo moc prądu jaki idzie z magneta jest mała i nie szkodzi to akusiowi.

_________________
Obrazek http://www.NPuB.org - Zapraszam!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sty 2008, o 18:59 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lis 2007, o 21:07
Posty: 4555
Lokalizacja: Okolice Pszczyny
Pochwały: 29
Pojazd: Ogar 200, Honda Hornet
GG: 0
Województwo: Śląskie
Pawlus, ja już jeden dojechałem i wolałbym te napięcie ograniczyć, tak dla pewności ;]

_________________
www.ogar200.pl
Prawdziwa wiedza i mądrość powinna zawsze iść w parze z pokorą i chęcią pomagania innym

Dziwisz się że na forum nie ma żadnych reklam? Taki był mój cel! Jestem przeciwnikiem komercyjnego internetu! Następną przyczyną takiego stanu rzeczy jest fakt iż niedorzeczne i perfidne jest sprzedawanie czyichś informacji!
ObrazekPiszę poprawnie po polsku.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sty 2008, o 00:53 
Poziom

Dołączył(a): 10 gru 2007, o 21:31
Posty: 62
Lokalizacja: Poznań
OJS napisał(a):
Cris, a jeśli będzie mniejsze?


to się stabilizator spali :) i tak musi mieć radiator, ale jak masz powiedzmy te [zupełnie przypadkowo] maksymalnie 5 amper natężenia, to stabilizator musi być na conajmniej 5A :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net