Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 29 kwi 2024, o 00:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 14 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 30 lis 2010, o 20:56 
Mechanik
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 1 lip 2008, o 15:22
Posty: 1354
Lokalizacja: Boles艂aw/Racib贸rz
Pochwa艂y: 14
Pojazd: Aprilia RS 125GS vs ogar 200
GG: 8313103
Wojew贸dztwo: 艢l膮skie
Powiem tak t艂ok pi艂uj膮 in偶ynierowie jak r贸wnie偶 zwykli podkszta艂ceni tunerzy z bardzo prostego powodu, s膮 nim koszty.
Jak kto艣 chce sobie wystroi膰 cylinder i chce to zrobi膰 bardzo dok艂adnie to najpierw pi艂uje t艂ok. Dobiera r贸偶ne warto艣ci zag艂臋bienia i sprawdza metod膮 prub i b艂臋d贸w jaka konfig贸racja b臋dzie najlepsza w jego oczach bo jeden chce mie膰 strojenie 11000rpm a inny 7000rpm.
A chyba ka偶dy przyzna 偶e taniej zmieni膰 10 t艂ok贸w ni偶 10 cylindr贸w. Mo偶e w przypadku rometa nie jest to a偶 tak kosztowne ale zawsze si臋 zaoszcz臋dzi.
Na d艂u偶sz膮 met臋 nie polecam je偶d偶enia na takim t艂oku, bo t艂ok to odlew i ma inn膮 ziarnisto艣膰 materia艂u na kraw臋dzi a inn膮 w g艂臋bi t艂oka przez co puchnie.
Trzeba te偶 pami臋ta膰 o tym, 偶e spi艂owany t艂ok o 1mm = spi艂owanie okna w cylindrze o 2mm CHYBA jako艣 tak to by艂o ale nie jestem pewien.
Z regu艂y gdy nie jestem pewien to nie pisz臋 ale tutaj warto to powiedzie膰 偶eby kto艣 potem nie zjeb@艂..

Co do samego pi艂owania to pi艂ujesz w miejscach gdzie masz okna przelotowe i okno wydechowe, zgodnie z wskaz贸wkami!!
Niekt贸rzy to poprawiaj膮 na swoje sposoby, robi膮 te "rowki" bardziej pod k膮tem i wychodzi raz lepiej raz gorzej, ale jak m贸wi臋 t艂ok nie jest drogi, ale nie powinno po takim czym艣 je藕dzi膰 i my艣le膰 偶e jest zrobione bo materia艂 w tych miejscach jest po prostu s艂aby i raz mo偶e nie spuchn膮膰 a innym razem narobi wi臋kszych szk贸d.

Jeszcze taka maa dygresja kana艂贸w si臋 nie poleruje na lusterko, tylko za艂agadza si臋 ostre kraw臋dzie i pozostawia matow膮 powierzchni臋 wolna od rys.
Ten artyku艂 w por贸wnaniu z dzisiejsz膮 wiedz膮 jest jak epoka kamienia 艂upanego i nie nale偶y si臋 na nim OPIERA膯 jedynie POSI艁KOWA膯.


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 30 lis 2010, o 21:34 
Elektronik
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwa艂y: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Wojew贸dztwo: Warm.-maz.
Lagoon.Ga藕nik Gm12F1 rozwiercony na 15mm,dysze fabryczne,okno wydechowe fabryczne w (jednym cylindrze podnios艂em okno o 1mm wydechowe i pod g艂owice podk艂adk臋 cylinder splanowa艂em o 1,5mm i ten cylinder musia艂em wyrzuci膰 zamiast poprawy mia艂em spadek mocy), okna p艂ucz膮ce rozpi艂owane na boki pod k膮tem do oporu ,g艂owica dopasowana do paliwa 95ok.st.spr臋偶ania 10-1,zap艂on fabryczny,k膮t zap艂onu 24 stopni ,cylinder od trzy biegowego Rometa 偶eby mo偶na by艂o przykr臋ci膰 kolanko i t艂umik od Simsona,t艂ok trzy pier艣cienie,skr贸cony o 3mm od do艂u (t艂ok z lat 80),ko艂o magnesowe obspawane,obtoczone z obu stron i wywa偶ane w serwisie Opla (fabryczne mo偶e rozlecie膰 si臋),przewini臋te cewki pr膮dowe to wszystko.
Ps.
W motorynce Romet skr贸ci艂em t艂ok i mam to samo.

Do zap艂onu Charta przymierzam si臋,mam zam贸wione Magneto i stator,zap艂on mojej produkcji,co wyjdzie napisz臋.

Dodano: 30 listopada 2010, o 20:34

Ma艂a poprawka nie pod g艂owic臋,lecz pod cylinder o grubo艣ci 1,5mm,za pomy艂k臋 przepraszam.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 1 gru 2010, o 23:21 
Weteran
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 19 sie 2009, o 16:04
Posty: 205
Pochwa艂y: 3
Pojazd: ogar200 x2, ogar205 x1, Cienki 899cm, Mz ETZ 250
GG: 0
Wojew贸dztwo: Ma艂opolskie
w t艂oku Zrobi艂em naci臋cia od p艂uk贸w jak na rysunku n贸偶k臋 od ss膮cego skr贸ci艂em ok. 2,5mm, ga藕nik roztoczy艂em do ok 14mm(nie mierzy艂em), kana艂y wypolerowa艂em, wydechowy troch臋 roztoczy艂em, kolanko pogrubi艂em. Nie wiem czy taka przer贸bka pomog艂a, musz臋 dopiero z艂o偶y膰 to i sprawdzi膰, jak nie wypali to kupie nowy t艂ok i odnowa si臋 z nim pobawi臋, cylindra nie ruszam bo za bardzo si臋 nie znam na ich tuningu a wol臋 kupi膰 t艂ok nisz zepsu膰 cylinder. Na razie sprawdz臋 jak to wysz艂o i mo偶e opisz臋 jak to b臋dzie dobrze wszystko a jak nie to nawet szkoda pisa膰 :)

_________________
To Ty nie wiesz ze podstawa lansu to fioletowy kaszel z dziurami od rdzy wielkosci meskiej dloni w drzwiach, przyciemnionymi szybami, wsciekle zielonym napisem Pionier na tylnej szybie i muzykom tekno wsciekle bijaca z lanserskich glonikow Tonsila zabudowanych w polce ze sklejki pomalowanej na czarny mat :)


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 4 gru 2010, o 20:31 
Poziom
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 3 sie 2010, o 11:05
Posty: 28
Pochwa艂y: 13
Pojazd: Simson s51 , MZ ETZ 251
GG: 7525948
Wojew贸dztwo: 艁贸dzkie
co do instrukcji wed艂ug tomasza sa艂ka to mam du偶o zastrze艅 .... to typowe prowizorki... og贸lnie kjszta艂t denka t艂oka powinien by膰 okre艣lony... Najwieksz膮 moc osi膮ga si臋 jak denko jest wkles艂e ... ale nigdy nie stosowano z powodu bardzo du偶ej komory spr臋偶ania i bardzo du偶ego gromadzenia si臋 nagaru... na p艂askim denku te偶 jest dobre od艂o偶enie lini nacisku cisnienia skierowanego pionowo na t艂ok w cyklu pracy... ale te偶 za du偶a komora spalania i te偶 nagar si臋 gromodzi na powierzchni p艂askiej... natomiast na powierzchniach wypuk艂ych linie si艂y cisnienia odchylaja si臋 na boki ku sciankom cylindra i jaka艣 cze艣c energi zostaje stracona.... ale za to nagar z 艂atwo艣ci膮 zostaje zrywany i wyrzucany.... oczywi艣cie nie wszystki;p at艂oki po przer贸bkach wed艂ug sa艂ka s膮 nie wymierne kszta艂tami denko jest ni偶ej w miejscach okien co ma na celu zmiane faz rozrzadu ale zmniejsza stopien sprezania i ma niekorzystny kszta艂t... osobi艣cie polecam modyfikacje zmiany rozrzadu oknami w cylindrze i d膮偶enie do jak najbardziej p艂askich powierzchni.... Pozdrawiam


G贸ra
 Zobacz profil Offline  
 
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 14 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegl膮da forum

U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten dzia艂: Brak zidentyfikowanych u偶ytkownik贸w i 7 go艣ci


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net