Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 kwi 2024, o 00:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 paź 2011, o 19:21 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2011, o 11:00
Posty: 37
Lokalizacja: Boguchwała
Pojazd: Ogar 200/Zipp Astec
GG: 7976348
Województwo: Podkarpackie
A nie próbowałeś zastosować mostka Greatz'a? Przecież wtedy napięcie spadło by ci o około 1,4V a przy okazji byś się pozbył sinusa. Koszt takiego mostka to około 5zł Spokojnie wystarczy ci KBCP1004 (10A 400V)


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 5 paź 2011, o 19:43 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:44
Posty: 771
Pochwały: 13
Pojazd: Romet Ogar 200 '86
MZ ETZ 150

GG: 11120289
Województwo: Podkarpackie
Mostek moge sprawdzić bo i tak będę musiał kupić...Ale wątpię ,ze nadwyżka 1v by paliła żarówki.

_________________
Ogar nie jeździ? nie odpala? Wymień gaźnik na gaźnik z simsona !
Mixol to nie olej, to płynna technologia :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 5 paź 2011, o 19:50 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
zobacz drugi schemat
http://img805.imageshack.us/img805/2000 ... evieww.jpg

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Ostatnio edytowano 1 cze 2012, o 14:44 przez Jurek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 5 paź 2011, o 20:49 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2010, o 10:29
Posty: 293
Lokalizacja: Zabrze
Pochwały: 12
Pojazd: Ogar 200, VW Golf III
GG: 1362113
Województwo: Śląskie
Kojak98 napisał(a):
A nie próbowałeś zastosować mostka Greatz'a? Przecież wtedy napięcie spadło by ci o około 1,4V a przy okazji byś się pozbył sinusa. Koszt takiego mostka to około 5zł Spokojnie wystarczy ci KBCP1004 (10A 400V)



:mrgreen:

Co ma mostek do stabilizowania napięcia? <rotfl2>


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 5 paź 2011, o 21:59 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2011, o 11:00
Posty: 37
Lokalizacja: Boguchwała
Pojazd: Ogar 200/Zipp Astec
GG: 7976348
Województwo: Podkarpackie
Chodzi o obniżenie napięcia tak aby nie paliło mu żarówek.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 5 paź 2011, o 22:11 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2010, o 10:29
Posty: 293
Lokalizacja: Zabrze
Pochwały: 12
Pojazd: Ogar 200, VW Golf III
GG: 1362113
Województwo: Śląskie
Kojak98 napisał(a):
Chodzi o obniżenie napięcia tak aby nie paliło mu żarówek.



Taak? a od kiedy to mostek ma wpływ na obniżenie napięcia? Myślałem że diody w mostku "prostują" napięcie robiąc z niego jednopołówkowe, ale może czegoś niewiem :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 6 paź 2011, o 07:09 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sie 2011, o 11:00
Posty: 37
Lokalizacja: Boguchwała
Pojazd: Ogar 200/Zipp Astec
GG: 7976348
Województwo: Podkarpackie
Na każdej diodzie jest spadek około 0.7V,w mostu jest ich dwie pary czyli 0.7x2=1.4. Być może to wystarczy o to mi chodziło.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 6 paź 2011, o 15:11 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2010, o 10:29
Posty: 293
Lokalizacja: Zabrze
Pochwały: 12
Pojazd: Ogar 200, VW Golf III
GG: 1362113
Województwo: Śląskie
@Kojak98 Racja, poniekąd masz racje, a właściwie to masz rację, w przyapdku samego mostka i idealnych warunków można by przyjąć, że tak bedzie, ale takie rozwiązanie mija się z celem^.-

Dodano: 6 października 2011, o 15:11

A może i spełniło by to swoje zadanie, aczkolwiek osobiście zrobiłbym to inaczej =p


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 6 paź 2011, o 18:39 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Napięcie po przejściu przez mostek nie spada, lecz wzrasta,można to sprawdzić na transformatorze i mierniku.
Najlepiej sprawdzają się proste rozwiązania,z jak najmniej elementów w układzie (nie ma co się psuć),najlepiej zrób to co napisałem z cewkami i będziesz miał spokój.
Wszystkie napięcia mierz pod obciążeniem np.przy włączonych światłach.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 6 paź 2011, o 21:14 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 gru 2010, o 10:29
Posty: 293
Lokalizacja: Zabrze
Pochwały: 12
Pojazd: Ogar 200, VW Golf III
GG: 1362113
Województwo: Śląskie
@Jurek W praktyce tak jest, wiem, ale teoretycznie powinno być właśnie tak, ze napięcie spadnie o wartość spadku na diodach, czyli w przypadku mostka o te 1,4V a wzrośnie, jeżeli zastosujemy filtr o √2 czyli w efekcie raczej zawsze bedzie wieksze. Aczkolwiek tu jest propozycja wstawienia samego mostka, więc faktycznie napięcie powinno zmaleć + jeżeli doliczymy do tego jego tętnienia to już w ogóle ^.-


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net