Oczywi艣cie, 偶e mo偶na, ale nigdy nie zrobisz tego tak precyzyjnie samemu. Takie co艣 znalaz艂em w internecie:
Regulacja zawor贸w w 4T
Zaczynamy :
Regulujemy zawory na zimnym silniku.!
Potrzebne nam b臋dzie:
Klucz nasadowy 8 i 9
Klucz p艂aski 9
艢rubokr臋t ,,krzy偶ak鈥
Kombinerki
Oczywi艣cie Szczelinomierz 0,05 i 0,08 (ja tak polecam , ale mo偶na te偶 da膰 jednakowo po 0,05 )
1.Rozkr臋camy obudow臋 wiatraczka i zdejmujemy j膮.
http://g.imagehost.org/t/0845/oslona_wi ... 139qmb.jpg2.Rozkr臋camy i zdejmujemy pokryw臋 zawor贸w.
http://g.imagehost.org/t/0243/5pokrywazawln6.jpg3 Ustawiamy magnet w pozycji ,,T鈥
http://g.imagehost.org/t/0426/4poztas6.jpg4. Patrzymy czy wchodzi szczelinomierz , je偶eli nie to przekr臋camy jeszcze raz magnetem , tak aby zawory by艂y lu藕ne ( nie mog膮 by膰 podparte)
Po wykonaniu trzeciej cz臋艣ci powinni艣my mie膰 dok艂adnie takie same ustawienie jak na fotografii.
http://g.imagehost.org/t/0900/Regulacja_zawor_2.jpgNakr臋tk臋 tzw. 鈥瀔ontr臋鈥 odkr臋camy, aby mie膰 luz, potem odkr臋camy tak偶e 艣rub臋 鈥瀉djuster鈥漣 powstaje nam szczelina.Wtedy w powsta艂膮 szczelin臋 wk艂adamy szczelinomierz (Ss膮cy 0.05, Wydechowy 0.08) (Dla pocz膮tkuj膮cych:odpowiednio zaw贸r ss膮cy jest bli偶ej ga藕nika, wydechowy bli偶ej wydechu)
http://g.imagehost.org/t/0584/Regulacja_zawor_3.jpghttp://g.imagehost.org/t/0814/Regulacja_zawor_4.jpgWk艂adamy szczelinomierz w szczelin臋(wa偶ne z ka偶dej strony powinno by膰 tyle samo luzu, a szczelinomierz powinien by膰 pod ca艂膮 艣rub膮) Teraz jakim艣 narz臋dziem np.kombinerkami czy kluczem francuskim 艂apiemy za 鈥瀉djuster鈥 i wkr臋camy a偶 do oporu na szczelinomierzu. Wtedy wyjmujemy szczelinomierz i dalej trzymaj膮c kombinerkami 艣rub臋 dokr臋cacie nakr臋tk臋 鈥瀔ontr臋鈥. Po tej czynno艣ci sprawdzamy jeszcze raz szczelinomierzem czy wchodzi w szczelin臋. Je偶eli nie odkr臋camy kontr臋 i 艣rubk臋 lekko przekr臋camy w lewo i dokr臋camy kontr臋. Czynno艣膰 t膮 powtarzamy a偶 do uzyskania prawid艂owej szczeliny.