Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 27 kwi 2024, o 20:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 maja 2012, o 17:42 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2012, o 20:50
Posty: 19
Pojazd: Romet Ogar 205
GG: 900625
Województwo: Lubuskie
Witam wszystkich! Proszę o nie pisanie, że podobny temat istnieje, bo nie spotkałem się jeszcze z takim problemem w Internecie.
Problem dotyczy ogara 205 z polskim silnikiem 023 i dwu biegową skrzynią biegów. Motorek dobrze sprawował się w zeszłym sezonie, zimę spędził w piwnicy. Jakieś dwa miesiące temu chciałem się przejechać z racji ładnej pogody, lecz po ok 2km zaczęło brakować mu mocy i słabł aż się zatrzymał. Jak się okazało był to nagar na świecy, ponieważ na zimę wlałem mu trochę oleju do cylindra, aby tłok się nie zastał. Sytuacja powtórzyła się jeszcze trzy razy. Ostatnio, gdy pojeździłem koło domu po rozgrzaniu zaczął słabnąć, ale nie gasł. Nie miał pełnej mocy po odkręceniu manetki do końca w pewnym momencie ma "stop" i dalej nie idzie. Gaźnik jest dobrze wyregulowany oraz czysty. Zapłon ustawiony na 3,5mm przed GMP. Nie jest to wina puchnącego tłoka jak podejrzewałem, ponieważ nie ma problemu z jazdą na "połowie gazu" czy też na wolnych obrotach. W dodatku dla pewności rozebrałem układ tłok-cylinder i nie ma żadnych śladów na gładzi cylindra i tłoka. Zastanawia mnie czy może to być wina zimmeringów a w szczególności tego po stronie magneta (łapie lewe powietrze i przy wyższych obrotach oraz temperaturze pierścień przepuszcza powietrze i mieszanka jest za uboga). W zeszłym roku na początku sezonu wymieniałem jeden zimmering, ale po stronie sprzęgła, ale to raczej nie on w dodatku świeca łapałaby cały czas nagar i widać by było olej w komorze korbowej. Czy posiadacie jakieś sugestie, co warto sprawdzić lub naprawić?

Pozdrawiam !


Ostatnio edytowano 8 maja 2012, o 17:56 przez Krauss, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 8 maja 2012, o 17:46 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 21:00
Posty: 4526
Lokalizacja: Częstochowa/Koniecpol
Pochwały: 48
Pojazd: Romet Ogar 200
GG: 0
Województwo: Śląskie
Może tłok puchnie ?

Edit: nie doczytałem, mój błąd.

Sprawdzałeś na innych świecach ? Czy nie powinno być 3mm przed GMP ?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 8 maja 2012, o 18:43 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2012, o 20:50
Posty: 19
Pojazd: Romet Ogar 205
GG: 900625
Województwo: Lubuskie
Na innych świecach nie sprawdzałem ale w najbliższym czasie sprawdzę. Swieca ma ok 1.5 roku i myślę ze powinna być ok. Owszem powinno być 3mm przed GMP lecz u mnie nie da się ustawić na 3mm (próbowałem już na wszystkie sposoby skończylo się na rozwiercaniu fasolek w podstawie iskrownika) 3.5mm też może być lepiej jak jest wcześniej niż później.

Zamieszczam fotki tłoka :





Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 8 maja 2012, o 18:51 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 paź 2011, o 18:59
Posty: 282
Pochwały: 3
Pojazd: Komar 2350
GG: 0
Województwo: Opolskie
Zmień pierścienie bo chyba przepuszczają.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 8 maja 2012, o 18:59 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2012, o 20:50
Posty: 19
Pojazd: Romet Ogar 205
GG: 900625
Województwo: Lubuskie
Przyznam się ze zimą gdy stał miało miejsce głupie zdarzenie. Odpaliłem go i trzymałem na maxa jakieś 10 sekund zimnego to moze to coś uszkodziło np pierścienie.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 8 maja 2012, o 19:06 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2010, o 23:24
Posty: 2080
Lokalizacja: Osiek
Pochwały: 63
Pojazd: Romet Ogar200 :D
GG: 37457511
Województwo: Warm.-maz.
Pierścienie Panie się zużywają i to normalne to 2T. Wymień je a i zapłon nie jest za późny i się nie grzeje?

_________________
Mgr130 napisał: "Gdzie Aleksandrów sześć tam ... żaden silnik nie chodzi
Gdzie mechaników sześć tam Aleksandra nie ma"
xD


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 8 maja 2012, o 19:20 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2012, o 20:50
Posty: 19
Pojazd: Romet Ogar 205
GG: 900625
Województwo: Lubuskie
Dzięki za info zobaczymy co z tego będzie. Tyle że przebieg ma ok 1200km od remontu ( i tak nagle by przestały "działać" ? jak go parkowałem przed zimą to wszystko było ok a odrazu przy pierwszej jeździe już zepsuty ? ) . Zapłon jest na 3.5mm przed GMP


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 8 maja 2012, o 19:22 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2010, o 13:07
Posty: 1153
Lokalizacja: Chełm
Pochwały: 6
Pojazd: Rieju Smx 77ccm Racing...
GG: 25058745
Województwo: Lubelskie
Zapłon masz źle, powinno być 2-1,8mm przed GMP.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 8 maja 2012, o 19:27 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 maja 2012, o 20:50
Posty: 19
Pojazd: Romet Ogar 205
GG: 900625
Województwo: Lubuskie
Według ksiązki dla silnika 023 jest 3 mm

A czy czasem nie jest uszkodzony zimmerig o którym pisałem wcześniej ?


Ostatnio edytowano 8 maja 2012, o 19:29 przez Krauss, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 8 maja 2012, o 19:31 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lip 2011, o 21:44
Posty: 771
Pochwały: 13
Pojazd: Romet Ogar 200 '86
MZ ETZ 150

GG: 11120289
Województwo: Podkarpackie
Krauss napisał(a):
Według ksiązki dla silnika 023 jest 3 mm

Bo tak też jest. Stalkerowi się coś pomyliło

Dodano: 8 maja 2012, o 19:31

Krauss napisał(a):
Dzięki za info zobaczymy co z tego będzie. Tyle że przebieg ma ok 1200km od remontu ( i tak nagle by przestały "działać" ? jak go parkowałem przed zimą to wszystko było ok a odrazu przy pierwszej jeździe już zepsuty ? ) . Zapłon jest na 3.5mm przed GMP

Wiem po co bardziej wyprzedziłeś zapłon ale doswiadczenia ci powiem ,ze 3,3 bedzie nieco lepsze ;]

_________________
Ogar nie jeździ? nie odpala? Wymień gaźnik na gaźnik z simsona !
Mixol to nie olej, to płynna technologia :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net