Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 kwi 2024, o 22:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 wrz 2011, o 16:42 
Skuter w przeciwieństwie do niektórych motocykli nie ma smarowania tym samym olejem silnikowym skrzyni biegów, bo jej nie posiada, oraz mokrego sprzęgła, więc odpada poślizg tarcz sprzęgłowych, poza tym ciśnienie, obroty silnika i temperatura w jakich pracuje silnik. Zresztą każdy np. producent skutera inaczej zaleca. Yamaha Neos np. co 3000 km a skutery chińskie do maximum 1500 - 2000 km.


Góra
  
 
PostNapisane: 16 wrz 2011, o 16:43 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2009, o 14:41
Posty: 1122
Lokalizacja: Drogomyśl
Pochwały: 11
Pojazd: BMW E39 520i
GG: 7098489
Województwo: Śląskie
Tak co 2000 km powinieneś wymienić i trzymaj się tego, a nie że na zime czy wiosne, po prostu po przejechaniu 2000 km i tyle. I lej oleje dobrej jakości.

_________________
Pasjonujesz się podróżami? Zajrzyj!
http://motoprzygody.blogspot.com/

Konto na bikepics.
http://bikepics.com/members/cadavre/
Romet Ogar 200 '84 -> Kingway Yamasaki 50 '08 -> Aprilia RS 125 '01 -> Honda CBR 900RR Fireblade '97


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 16 wrz 2011, o 16:43 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 21:00
Posty: 4526
Lokalizacja: Częstochowa/Koniecpol
Pochwały: 48
Pojazd: Romet Ogar 200
GG: 0
Województwo: Śląskie
Dlatego wszystko zależy od użytkownika jak ktoś robi 2k rocznie to co sezon, a jak ktoś robi więcej to musi częściej wymieniać.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 16 wrz 2011, o 16:45 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 maja 2009, o 14:41
Posty: 1122
Lokalizacja: Drogomyśl
Pochwały: 11
Pojazd: BMW E39 520i
GG: 7098489
Województwo: Śląskie
Po prostu po przejechaniu określonej ilości kilometrów, jak zrobisz w sezonie tylko 1k to nie musisz zmieniać, poczekaj do następnego sezonu aż zrobisz te 2k km i tyle. No chyba że bedziesz lał jakiś gorszy olej to warto wymieniać częściej.

_________________
Pasjonujesz się podróżami? Zajrzyj!
http://motoprzygody.blogspot.com/

Konto na bikepics.
http://bikepics.com/members/cadavre/
Romet Ogar 200 '84 -> Kingway Yamasaki 50 '08 -> Aprilia RS 125 '01 -> Honda CBR 900RR Fireblade '97


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 16 wrz 2011, o 16:46 
Poziom

Dołączył(a): 14 cze 2010, o 19:30
Posty: 6679
Pochwały: 108
Pojazd: FSO Polonez Caro 1.4 16V, BMW 330d
GG: 0
Województwo: Łódzkie
Kemot176 napisał(a):
Dlatego wszystko zależy od użytkownika jak ktoś robi 2k rocznie to co sezon, a jak ktoś robi więcej to musi częściej wymieniać.

To chyba logiczne.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 16 wrz 2011, o 16:47 
Kemot176 to, że w Ogarze przysługuje wymiana co sezon to nie znaczy, że tak jest w skuterach ;]. Tutaj masz normę 2000 km max i tego należy się trzymać, jeżeli chcesz, aby silnik jeszcze pojeździł. To tak jakby porównać Fiata 126p do Mazdy RX-8...


Góra
  
 
PostNapisane: 16 wrz 2011, o 16:49 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 lip 2011, o 21:00
Posty: 4526
Lokalizacja: Częstochowa/Koniecpol
Pochwały: 48
Pojazd: Romet Ogar 200
GG: 0
Województwo: Śląskie
Addadko, zgoda ale jak robi nim 1,5 k na sezon. To chyba wymiana co sezon jest dobra. Bo chyba nie każdy robi 5k rocznie :D


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 16 wrz 2011, o 18:44 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 kwi 2010, o 09:22
Posty: 1009
Lokalizacja: Karłowo. Koło kościerzyny
Pochwały: 9
Pojazd: Romet ogar 200
derbi gpr nude

GG: 25190128
Województwo: Pomorskie
A skąd wiesz ile zrobisz km rocznie może będziesz jeździł więcej lub mniej. Coś się tego sezonu uczepił. Zmieniaj co 2000km i lej dobry olej dedykowany do 4t

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 17 wrz 2011, o 00:07 
Poziom

Dołączył(a): 1 wrz 2011, o 19:47
Posty: 20
Lokalizacja: Rzeszow
Pojazd: Romet RXL 4T ECO
GG: 0
Województwo: Podkarpackie
Gonzo90 napisał(a):
Zmieniaj co 2000km i lej dobry olej dedykowany do 4t

Dzięki za wszystkie odp. Dobry olej tzn. jaki ? <piwo>

_________________
To jest moje zdanie i ja się z nim zgadzam


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 17 wrz 2011, o 07:16 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 kwi 2009, o 20:33
Posty: 388
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Pojazd: Barton Fighter 2011R.
GG: 11661506
Województwo: Mazowieckie
Dobrej marki, a najlepiej zalecany. Kupuj olej nie z beczki tylko litowe butelki np Mobila, Shella, Agipa,Motula(lalem go do 50-t-1) i tym podobne może i dasz 50zl za olej ale wiesz, że silnik ma jak pączek w maśle...

_________________
Co czujesz po odkręceniu manetki na full? Świat jest Twój!

Co jest z tymi podpisami?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net