Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 kwi 2024, o 22:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: sens tuningu
PostNapisane: 15 maja 2011, o 09:41 
Poziom

Dołączył(a): 1 cze 2010, o 10:20
Posty: 23
Pojazd: ogar 200 84 r. z oryginalnym dowodem
GG: 0
Województwo: Mazowieckie
witam, przy okazji remontu mojego ogara 200 chciałem zapytać czy możliwe jest podniesienie mocy silnika bez drastycznych przeróbek wpływających znacząco na trwałość silnika, na tyle żeby dało się jechać 60 nie zarzynając motorka na pełnych obrotach i całkowicie odkręconej manetce ?
gdzieś czytałem że podpiłowanie kanału wydechowego potrafi zwiększyć obroty do 7500 co byłoby wystarczające, dokładając do tego gaźnik i moduł zapłonowy
Od razu zastrzegam, że nie chcę ogara piłować niemiłosiernie, tylko zależało by mi na poruszaniu się stabilnym z prędkością ok. 60 km/h na dłuższych odcinkach - o ile to już nie jest piłowanie, stąd moje pytania.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 15 maja 2011, o 09:48 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2010, o 13:07
Posty: 1153
Lokalizacja: Chełm
Pochwały: 6
Pojazd: Rieju Smx 77ccm Racing...
GG: 25058745
Województwo: Lubelskie
Wystarczy założyć 13z u już będziesz mógł jeździć ze stałą prędkością 60km/h


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 15 maja 2011, o 09:49 
JuniorAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2009, o 22:18
Posty: 4488
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 83
Pojazd: Ogar 200, MZ ETZ 150, Suzuki GSX 250, Volvo V70
GG: 0
Województwo: Wielkopolskie
Na początek remont generalny, jak najlepsze łożyska, nowy wał, cylinder najlepiej oryginał po szlifie. Wtedy można bawić się z podniesieniem kanału wydechu, oraz z przeróbką kanałów płuczących oraz ich dorobienia. Do tego jeszcze gaźnik bing od charta, planowanie głowicy a nawet membranę można by zamocować. Aby później nie piłować silnika należało by zmienić trochę przełożenie ale to jest kwestia zębatek


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 15 maja 2011, o 09:53 
Poziom

Dołączył(a): 1 cze 2010, o 10:20
Posty: 23
Pojazd: ogar 200 84 r. z oryginalnym dowodem
GG: 0
Województwo: Mazowieckie
jak zwykle - zmiana zębatki to nie tuning a pogorszenie osiągów pod górę czy z drugą osobą jest nie do przyjęcia - przecież co tydzień nie będę zmieniał zębatki zależnie od tego gdzie jadę
rozmawiamy o tuninu i o takie posty poproszę

//wyraźnie napisałem że nie chodzi mi o tuning agresywny polegający na dorobieniu kanałów, tłumikach spawakach i innych kombinacjach o których jawka nie jest jawką, czy ogar ogarem


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 15 maja 2011, o 09:58 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2010, o 13:32
Posty: 1206
Lokalizacja: Grodysławice
Pochwały: 8
Pojazd: Pegaz
GG: 17779564
Województwo: Lubelskie
a jak chcesz podkręcać obroty, to i tłumik nowy by się zdał, i nowy gaźnik zaiste

_________________
Mów mi Barth, Bartek, Bartłomiej.

I <3 CYCKI!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 15 maja 2011, o 11:24 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2009, o 09:56
Posty: 219
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 8
Pojazd: Jawa 50 mustang, Romet 50 T-1,Komar MR-232
GG: 11930111
Województwo: Łódzkie
Porządny remont silnika, dopiłowanie dokładne cylindra do karterów, polerka denka tłoka i głowicy i masz przy 12 zębatce na minimum gazu 60 km/h.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 15 maja 2011, o 11:27 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 lip 2009, o 18:07
Posty: 666
Lokalizacja: Jaworzno
Pochwały: 4
Pojazd: Ogar 200, Kawasaki KX 125
GG: 10972302
Województwo: Śląskie
jak zrobisz dobrze remont generalny po dotarciu spokojnym powinieneś taką prędkość osiągać. Odblokuj tylko krucciec..

_________________
http://tomaszgs.cba.pl/ - old new tuning :P

https://www.facebook.com/pages/Motorowe ... 0370470196


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 15 maja 2011, o 13:15 
Elektronik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2010, o 18:17
Posty: 947
Pochwały: 44
Pojazd: komar-2biegi,Nissan Navara double CAB,Quad 110
GG: 0
Województwo: Warm.-maz.
Można to zrobić tak:lekko podwyższając obroty silnika (skrócenie tłoka od dołu),skrócenie kolanka(kolanko wchodzi w tłumik nie więcej niż 3 cm)tłumik od Simsona,w cylindrze sprawdzić i skorygować symetryczność okien płuczących,zwiększyć stopień sprężania,dopasowując go do benzyny na jakiej jeździsz (95-98).To jest lekki tuning.Moduł zapłonowy najlepiej bezstykowy,nie daje mocy,ale jest bardziej niezawodny od platynków,jeżeli moduł robiony samodzielnie, można dostosować obroty silnika do swoich potrzeb.

_________________
http://chomikuj.pl/mewa.51


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 15 maja 2011, o 14:32 
Mechanik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2008, o 15:22
Posty: 1354
Lokalizacja: Bolesław/Racibórz
Pochwały: 14
Pojazd: Aprilia RS 125GS vs ogar 200
GG: 8313103
Województwo: Śląskie
'czy możliwe jest podniesienie mocy silnika bez drastycznych przeróbek wpływających znacząco na trwałość silnika, na tyle żeby dało się jechać 60 nie zarzynając motorka na pełnych obrotach i całkowicie odkręconej manetce ?'

nie

moja propozycja
v-power racing, z13 i schudnij.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 16 cze 2011, o 12:56 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 cze 2010, o 08:30
Posty: 65
Pochwały: 10
Pojazd: ogar 200 r.1988
GG: 3409977
Województwo: Wielkopolskie
Wystarczy odblokowanie ogara (kolanko, króciec), porządny remont silnika (tarcze, zimeringi i łóżyska) oraz porządnie ustawiony zapłon i ogar na 3/4 manetki wkręca się na 65km/h.A i jeszcze zapomniałem o zestawie 60ccm z 3p który w moim ogarze sprawdzą się znakomicie.A i nie słuchaj ich z zębatką 13 bo to już na prędkości 75km/h się nadaje, na 60-75 wystarczy 12.

_________________
Kupie Simsona Enduro !!Pisać pw :)


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net