Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 kwi 2024, o 08:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 lis 2010, o 13:13 
Styler
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2009, o 13:12
Posty: 4692
Lokalizacja: Dynów
Pochwały: 69
Pojazd: Passat B5 1.9 TDI
+ reszta gruzów

GG: 927572
Województwo: Podkarpackie
Podobnie jak Macej5 z nudów chciałem napisać artykuł o Simsonie SR50, może komuś się przyda albo Go zaciekawi :) .




Markę Simson każdy zna, ja przedstawię wersję SR50 czyli potocznie zwaną "skuterem".
W Polsce jest to jeden z najbardziej znanych modeli tej marki. Cena waha się już od 700 zł do nawet 3000 zł, zależnie od stanu, no i oczywiście tego Kto nam go sprzedaje :idea: .
Simson SR50 występował w 17 wersjach, jednak ja postaram się przedstawić, te najważniejsze.



SR50 N - czyli najuboższa wersja SR'ki, posiadał 3 biegową skrzynię biegów, nie posiadał kierunkowskazów, brak akumulatora a co za tym idzie ładowania, brak stacyjki. Co ciekawe klakson był zasilany bateriami a licznik był taki jak w S50 czy w S51.



SR50 B3 - już bogatsza wersja, posiadała stacyjkę, kierunkowskazy, akumulator oraz ładowanie.



SR50 B4 - Czyli taka wersja jaką Ja miałem :), posiadała 4 biegi, deskę rozdzielczą z kontrolkami, wyposażona w bagażniki boczne, instalacja nadal 6V. Ilość wyprodukowanych sztuk to 96430 egzemplarzy !



SR50 C - Skrzynia 4 biegowa, instalacja 12 V, zapłon elektroniczny.



SR50 CE - Od wersji SR50 C różniła się tylko tym, że CE posiadała rozrusznik elektryczny :) .



SR80 CE - wyposażenie z wersji "CE" posiadała pojemność 70 ccm, moc 5.6 km, inne przełożenie czwartego biegu.


W skrócie przedstawiłem ważniejsze modele SR.
Teraz opiszę silnik, nadwzie, zawieszenie.




SILNIK - wersja 3 biegowa był to typ M531, a 4 biegowa M541. Osiągi obydwu są takie same, z 3 biegowego, ostatni tryb został rozbity na dwa i tak powstał 4 biegowy. Fakt w trasie bardziej komfortowy, i przy tuningu lepszy jest 4 biegowy.
Osiągi seryjnego wystarczają, lecz w dwie osoby pod górkę Simson jest trochę słaby.
Silnik dość prostej konstrukcji, jednak żeby dobrze chodził, trzeba go dokładnie ustawić. Plusem jest w miarę mała awaryjność, chociaż mnie Simson wiele razy wkurzył...
Na dłuższą metę warto zainwestować w zapłon elektroniczny - napewno będzie mniej kłopotów z zapłonem, chociaż jak dbamy o platynkowca to też będzie dobrze chodził :) . Wielkim plusem silnika jest duża podatność na tuning, w sieci i innych sklepach jest masa tuningowych części do simsona ( wały z wypełniaczami, wielokanałowe cylindry, wydechy, gaźniki itp ) .
Co do skrzyni biegów to nie jest awaryjna, na poprawnie wyregulowanej, dobrze zmienia się biegi, przydatna jest również działająca kontrolka luzu :idea:
Sprzęgło też jest dobre, najczęściej trzeba zmieniać tarcze, a po większym przebiegu kosz sprzęgłowy. Nie zapominajmy dbać o olej, chociaż w tym przypadku Simson nie jest wybredny, zadowoli go poczciwy Hipol.



NADWOZIE - Niby skuter, ale nie plastikowe ! Plastikowe są jedynie osłony na silnik oraz instalację elektryczną. Pozycja na SR'ce jest wygodna. SR wysokością jest taki sam jak S51.
Biegi w SR zmienia się inaczej niż w S51. Aby wrzucić jedynkę - wajchę pcha się do przodu, a większe biegi - wajcha w tył. Niektórzy mówią, że to złe rozwiązanie, jednak mi to nie sprawiało problemów i spokojnie idzie się przyzwyczaić :) . Deska w SR50 jest bardziej rozbudowana niż w S51, licznik do 100 km/h, kontrolka świateł długich, kierunkowskazów, oraz luzu. Przednia lampa oraz klakson, jest obudowany plastikową osłoną. Pod siedzeniem w SR znajduje się akumulator, oraz mały schowek, na jakieś klucze itp. Schowek jest oczywiście na zamek :) . W simsonie znajdują się opony 12" bez problemu można wkładać szerokie opony ze skuterów itp. Tłumik taki sam jak w S51, puszczony pod prawym podnóżkiem, oczywiście inne kolanko niż w S51. Mankamentem SR50 jak dla mnie jest słaby dostęp do silnika, gaźnik zasłonięty ramą, trudno wsadzić śrubokręt żeby wyregulować. Aby zdjąć cylinder, trzeba wyjmować silnik, W S51 nie trzeba co jest wielkim plusem. Ogólnie SR nie jest brzydki, lecz oczywiście znajdą się tacy, którym się On nie podoba :) .





ZAWIESZENIE - przednie teleskopy olejowe, zapewniają dość dobre tłumienie jeśli zawieszenie jest oczywiście w dobrym stanie. Najczęściej w tym zawieszeniu wymienia się sprężyny i olej. Tylne zawieszenie - były dwie wersje, sprężynowe, oraz sprężynowe z 5 stopniową regulacją.




PROWADZENIE - SR prowadzi się dobrze, nie trzeba mieć kto wie jakich umiejętności, żeby dobrze nim jeździć, motorower jest intuicyjny. Jeśli mamy jakieś lepsze opony, możemy już bardziej poszaleć przy większych prędkościach w zakrętach :) .





OGÓLNIE

Simson SR można polecić wszystkim, starszym i tym co dopiero zaczynają przygodę z motorkami, jeśli będziemy o niego dbać i go dobrze zrobimy będzie nam służył. Jednak Ja bardziej polecam wersję S51 od SR50, ponieważ jest lepszy dostęp do silnika i według mnie prowadzenie kabli w SR to porażka...
Ja Wam wszystko przedstawiłem z grubsza, teraz wy się zastanówcie, który jest lepszy.





Pochwały przyznane za posta: 4

_________________
Podpis zbyt rozbudowany : pokaż podpis
Było:
Romet Stella 94'
Simson SR50 88'
Kingway Yarox 2007'
Romet Mińsk 400A
Romet Kadet M780
Romet Ogar 200
Romet Komar 2352
Romet Ogar 200
Gilera Runner 70ccm malossi
Romet Komar 2351
Seat Cordoba 6K
Rover 214 SI 103km
Audi A4 1.9 TDI

Jest:
Passat B5 1.9 TDI
WSK 125
Romet Pony 301 "motorynka"
Romet Komar 2320 ''sztywniak''
Romet Pony M2 88'
Romet Pony M2 88
Romet Pony M3 84''


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 lis 2010, o 13:18 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lis 2010, o 19:22
Posty: 35
Pojazd: Motorynka
GG: 0
Województwo: Śląskie
Całkiem fajny tutek trochę się napracowałeś 10/10

_________________
Zmiana planów :) , w planach Simson xD
Zbieranie na Simsona S51 Enduro lub Comfort

W sercu Romet, W marzeniach Simson a w garażu Motorynka :)


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 lis 2010, o 13:19 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 20:53
Posty: 1909
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Pochwały: 16
Pojazd: VW Golf 4 98'
GG: 25175310
Województwo: Śląskie
Fajny artykuł

Poleciała pochwała :D

Ile taki seryjny simson poleci?

_________________
"640 KB pamięci operacyjnej powinno każdemu wystarczyć." - Bill Gates, 1981r.

"Chamownia to takie miejsce gdzie się chamy spotykają i wymieniają wykresami..."


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 lis 2010, o 13:20 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2010, o 16:26
Posty: 247
Lokalizacja: 49°53'47″N 19°03'28″E
Pochwały: 5
Pojazd: Ogar 200
GG: 5748830
Województwo: Śląskie
Gratuluje testu, bardzo ladnie wszystko opisane.
Ja jednak wolalbym SR od S51 :)

_________________
Quad 110--->Ogar 200
Trolololololololololo, trololololo ;]


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 lis 2010, o 13:24 
Styler
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2009, o 13:12
Posty: 4692
Lokalizacja: Dynów
Pochwały: 69
Pojazd: Passat B5 1.9 TDI
+ reszta gruzów

GG: 927572
Województwo: Podkarpackie
Seryjny ? 65 km/h - REALNE !!!

_________________
Podpis zbyt rozbudowany : pokaż podpis
Było:
Romet Stella 94'
Simson SR50 88'
Kingway Yarox 2007'
Romet Mińsk 400A
Romet Kadet M780
Romet Ogar 200
Romet Komar 2352
Romet Ogar 200
Gilera Runner 70ccm malossi
Romet Komar 2351
Seat Cordoba 6K
Rover 214 SI 103km
Audi A4 1.9 TDI

Jest:
Passat B5 1.9 TDI
WSK 125
Romet Pony 301 "motorynka"
Romet Komar 2320 ''sztywniak''
Romet Pony M2 88'
Romet Pony M2 88
Romet Pony M3 84''


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 lis 2010, o 13:32 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2010, o 20:53
Posty: 1909
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Pochwały: 16
Pojazd: VW Golf 4 98'
GG: 25175310
Województwo: Śląskie
To chyba sobie SR'ke kupie :D

Dobrze działa tam stacyjka? Tzn. czy działa jak w jakimś nowszym motorku , czy jak w wsk że każdym kluczem odpalisz

_________________
"640 KB pamięci operacyjnej powinno każdemu wystarczyć." - Bill Gates, 1981r.

"Chamownia to takie miejsce gdzie się chamy spotykają i wymieniają wykresami..."


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 lis 2010, o 15:15 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2010, o 13:32
Posty: 1206
Lokalizacja: Grodysławice
Pochwały: 8
Pojazd: Pegaz
GG: 17779564
Województwo: Lubelskie
dawaj jeszcze s51 ;p

_________________
Mów mi Barth, Bartek, Bartłomiej.

I <3 CYCKI!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 lis 2010, o 17:23 
Weteran
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:30
Posty: 1227
Pochwały: 5
Pojazd: VW T3 Caravelle, VW T3 Doka
GG: 3133158
Województwo: Kuj.-pom.
Normalnie jaki zaszczyt mnie spotkal :-) na samym wstepie nick swoj znalazlem :p
Co do tresci to mi się podoba, ladnie i czysto wszystko opisane ;]


Czekam na kolejne :p

_________________
https://www.facebook.com/Busszwagiers
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 lis 2010, o 17:56 
Styler
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2009, o 13:12
Posty: 4692
Lokalizacja: Dynów
Pochwały: 69
Pojazd: Passat B5 1.9 TDI
+ reszta gruzów

GG: 927572
Województwo: Podkarpackie
Co do stacyjki w SR to dobra jest :) .
Macej Daj spokój :D
S51 nie mam, ale jeździłem kilka razy, może kiedyś zrobię :) .

_________________
Podpis zbyt rozbudowany : pokaż podpis
Było:
Romet Stella 94'
Simson SR50 88'
Kingway Yarox 2007'
Romet Mińsk 400A
Romet Kadet M780
Romet Ogar 200
Romet Komar 2352
Romet Ogar 200
Gilera Runner 70ccm malossi
Romet Komar 2351
Seat Cordoba 6K
Rover 214 SI 103km
Audi A4 1.9 TDI

Jest:
Passat B5 1.9 TDI
WSK 125
Romet Pony 301 "motorynka"
Romet Komar 2320 ''sztywniak''
Romet Pony M2 88'
Romet Pony M2 88
Romet Pony M3 84''


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 13 lis 2010, o 18:20 
Tak stacyjka jest dobra. Nie ma co narzekać. Chociaż elektryka jest tutaj najgorszą sprawą. Pamiętajcie! Nie zmieniajcie biegów w gnojoskach, bo wtedy jest to przechlapane kompletnie.

Zapomniałeś dodać wersji SR 50/1C. Skrzynia 4 biegowa, zapłon 12V, amortyzatory tył z regulacją twardości, bagażniki boczne, lampa HS1 z przodu.

Dodano: 13 listopada 2010, o 17:20

I SR 50/1C posiadał krótki specyficzny tłumik :)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net