Forum motorowerowe

Wszystko o motorowerach!! Tuning wizualny, porady, problemy techniczne..

Teraz jest 28 mar 2024, o 23:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 16 sie 2013, o 22:18 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 paź 2012, o 16:14
Posty: 338
Pochwały: 4
Pojazd: VW Golf IV, Romet Ogar 200
GG: 6359150
Województwo: Mazowieckie
Witajcie! Ma ktoś z Was może dobry sposób jak dobrze złożyć sprzęgło w MZ 250? Wymieniałem tarcze i teraz mam problem, żeby wszystkie tarcze równo siedziały oraz przekładki i były ściśnięte.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 16 sie 2013, o 22:26 
Mechanik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2012, o 23:40
Posty: 813
Pochwały: 31
Pojazd: 997ccm vs 76ccm
GG: 15506895
Województwo: Lubelskie
pierw wszystkie tarcze jak i przekładki przeleć pilnikiem, tak aby wkładając je na zbierak czy w koło zamachowe one przechodziły przez nie lekko i bez oporów. Nowe wyroby często się blokują co skutkuje ciągnięciem sprzęgła. Ja tam zawsze te sprzęgło składałem po kolei.. koło zamachowe przykręcałem do stożka, wkładałem tarcze z przekładkami, wkładałem zbierak, żeby wyrównać wszystko, następnie szło podtrzymanie tarcz (ta blacha z bolcami do skręcania) i wciskałem ostatnią tarczę tak, aby weszła w zbierak a nie zblokowała się na jego zębach. Dwa polanka o wysokości troszkę większej niż wysokość zębów skośnych zbieraka, stawiałem kosz na tym, zakładałem sprężyny, na to gwiazda i kolejnym polankiem (z wycięciem na środek stożka) dociskałem gwiazdę i skręcałem ją. Ważne aby ostatnia tarcza nie podeszła pod zęby zbieraka, reszta jest prosta.

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 16 sie 2013, o 22:30 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 paź 2012, o 16:14
Posty: 338
Pochwały: 4
Pojazd: VW Golf IV, Romet Ogar 200
GG: 6359150
Województwo: Mazowieckie
Dzięki za poradę. Jutro ją wypróbuję. Otóż ząbki od tarczy ciasno wchodzą wszystkie w zabierak. Muszą one wchodzić zupełnie gładko?


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 16 sie 2013, o 22:32 
Mechanik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2012, o 23:40
Posty: 813
Pochwały: 31
Pojazd: 997ccm vs 76ccm
GG: 15506895
Województwo: Lubelskie
Muszą wchodzić bardzo gładko, w takim przypadku po wyciśnięciu sprzęgła w silniku, tarcze będą dalej dociskały przekładki i będzie występowało zjawisko ciągnięcia sprzęgła.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 16 sie 2013, o 22:33 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 paź 2012, o 16:14
Posty: 338
Pochwały: 4
Pojazd: VW Golf IV, Romet Ogar 200
GG: 6359150
Województwo: Mazowieckie
Ok, czyli wezmę się za wyszlifowanie wszystkiego dokładnie i dam znać w temacie co i jak.


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 16 sie 2013, o 23:08 
JuniorAdmin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lip 2009, o 22:18
Posty: 4488
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 83
Pojazd: Ogar 200, MZ ETZ 150, Suzuki GSX 250, Volvo V70
GG: 0
Województwo: Wielkopolskie
Skoro kupowałeś nowe tarcze to zmierz ich grubość nowa tarcza ma mieć 3mm +-0.1
ja musiałem szlifować bo nie szło złożyć
sprężyny dociskałem na imadle, nie zapomnij o podkładkach pod słoneczko żeby nie usiadło za głęboko

Autor postu otrzymał pochwałę


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 16 sie 2013, o 23:09 
Poziom
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 maja 2012, o 19:54
Posty: 49
Lokalizacja: Szczytna k. Jarosławia
Pojazd: MZ TS 250 - padło, któro więcej stoi niż jeździ ;p
GG: 40948771
Województwo: Podkarpackie
tylko nie dokręć docisku na full tak jak ja ostatnio zrobiłem i się dziwiłem że sprzęgła nie ma ;p

_________________
To być to!


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 16 sie 2013, o 23:11 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 paź 2012, o 16:14
Posty: 338
Pochwały: 4
Pojazd: VW Golf IV, Romet Ogar 200
GG: 6359150
Województwo: Mazowieckie
Docisk to w imadle chcę zamontować. Dla mnie najważniejsze jest by te ząbki z tarczek i przekładek dokładnie siedziały w na swoim miejscu i wszystko można było skręcić bez większych przeszkód. Później to już lżej powinno być :)


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 16 sie 2013, o 23:20 
Mechanik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2012, o 23:40
Posty: 813
Pochwały: 31
Pojazd: 997ccm vs 76ccm
GG: 15506895
Województwo: Lubelskie
mrflack napisał(a):
tylko nie dokręć docisku na full tak jak ja ostatnio zrobiłem i się dziwiłem że sprzęgła nie ma ;p


Docisk ma być dokręcony, tylko Ty to źle złożyłeś.. :)


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
PostNapisane: 17 sie 2013, o 11:52 
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 paź 2012, o 16:14
Posty: 338
Pochwały: 4
Pojazd: VW Golf IV, Romet Ogar 200
GG: 6359150
Województwo: Mazowieckie
Przeleciałem wszystkie ząbki pilnikiem i jest ok. Teraz tylko potrzebuję sposób, aby ząbki tarcz i przekładek przede wszystkim na pewno trafiły na swoje miejsce :)


Góra
 Zobacz profil Offline  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO
www.ogar200.pl , www.motorowery.net